Mavic Cosmos??
-
- Forum-lid
Cosmos is gewoon een Open Pro velg met Mavic naven. Mavic naven hebben een best goede reputatie, maar bij het Cosmos-setje van een fietsmaat van me zit al zo'n 2 jaar een heel irritant tikje in het freewheel, wat niemand er ook uit kan krijgen. Kwam hierdoor niet direct over als hoge kwaliteit. Waarschijnlijk zit je veiliger met een Open Pro velgje+shimano of campa naaf en 32 of 36 spaken.
Ik gebruik mijn cosmos-wielset nu een jaar om mee te trainen. En naar alle tevredenheid!! Ik heb 1 keer mijn velg van het achterwiel een beetje laten bijstellen, maja dat moet bij elk wiel wel één keer per jaar.
Ook enkele clubgenoten gebruiken deze wielen. Sommige ook als wedstrijdwielen en ik hoor nooit een slecht woord over deze wielen. Een zelfgemaakt openpro setje is misschien iets sterker omdat deze meer spaken heeft, maar de look van cosmos setje vind ik 10x beter.
Ook enkele clubgenoten gebruiken deze wielen. Sommige ook als wedstrijdwielen en ik hoor nooit een slecht woord over deze wielen. Een zelfgemaakt openpro setje is misschien iets sterker omdat deze meer spaken heeft, maar de look van cosmos setje vind ik 10x beter.
Kan niet echt lof spreken van deze wielset. Een maat heeft een Gazelle Giro, na 2x fietsen was de body al kapot, terug naar Gazelle, wel gratis niet wiel, cq body gekregen. Maar had al snel weer hetzelfde probleem. Ook als je stil staat en tegen de trapas druk wrikt het hele wile, aan de ene kant staan de spaken op spanning. Aan de andere kant helemaal krom. Niet echt stijf wiel dus. (vind ik).
Een ander die ik ken trapte het hele wiel binnen 3 maand aan stront. Hij zette ff flink aan (en dan bedoel ik ook wel flink) en daar gingen de spaken bij 60km per uur
Een ander die ik ken trapte het hele wiel binnen 3 maand aan stront. Hij zette ff flink aan (en dan bedoel ik ook wel flink) en daar gingen de spaken bij 60km per uur
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.