Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

dickhof

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 19 dec 2004 18:57

Ben vorige week voor het eerst bij Dickhof in Oosterwolde geweest, half uurtje rijden.  Ik wil deze winter een andere racefiets aan het aanschaffen dus ben al aan het funshoppen....
Zijn er mensen met ervaring met deze zaak? 

Of koopt tegen woordig iedereen zijn fiets in Duitsland

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 19 dec 2004 20:17

Ik kom er ook enkele keren per jaar, leuke winkel inderdaad. Veel keus, veel topfietsen en echt fantastisch personeel. Zeker een aanrader als je enigszins in de buurt woont. En als je ook schaatst kan je gelijk even langs Stouwdam, dat zit heel dichtbij namelijk.

gerardridley
Forum-lid

gerardridley 19 dec 2004 21:24

Tja mijn ervaring met Dickhof staat daar haaks op! De fiets die ik wilde aanschaffen een Ridley werd zo'n beetje compleet af gekraakt. Er was maar een merk en dat was Colnago. Top frame enz.... Toen het op inruilen aankwam werd mijn 1 jaar oude Jan Janssen Equipe met de grond gelijk gemaakt. Tussen de letters door werd mij eigenlijk verteld wat ben jij een l...... om zo'n fiets te kopen. Toen ik de inruilprijs hoorde nieuw 2300  euro 1 jaar oud en als nieuw nu kreeg ik nog 900 euro. Dacht ik ik ben inderdaad een l... als ik hier zaken ga doen. Ben toen bij Xcycletracx in Zwolle terecht gekomen. Mijn Jan werd compleet de hemel ingeprezen ziet er perfect uit keurige fiets en een keurige inruilprijs van 1700 euro. Ben nu twee jaar klant en meer dan tevreden!
Ridley Rides Up!

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 19 dec 2004 22:24

Hm, raar. Maar ik ben sinds het prille begin van Xycletracx ook daar een vaste klant. En af en toe loop ik ook wel eens bij Leerentveld (Trek dealer) binnen, maar daar is het altijd zo rustig...

Vlot&Winters in de Wijk is trouwens ook wel een aardige zaak, naar mijn ervaring dan. Leuke chef die vroeger een knecht van Zoetemelk was en over die tijd nog prachtig kan verhalen.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 20 dec 2004 09:09

Die zaak in  'de wijk' daar hoor ik idd ook goede berichten over, waar zit  die ?
Verder ook veel goed nieuws over extreme bikes gehoord van collega mtb-ers :-)
Gelukkig zijn we hier in de regio niet afhangkelijk van Bike en Hike wat daar zakt mijn broek echt vanaf. Even terug komend op Dickhof, ze zijn daar idd vrij éénkennig wat merken betreft, maar dat zijn volgens mij meer lbs 's Ik ga ook maar eens naar de wijk om daar eens te kijken, is wel te rijden vanuit de oude polder ......

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 20 dec 2004 10:01

Quoten: Origineel geplaatst door gerardridley op 19 December 2004

Tja mijn ervaring met Dickhof staat daar haaks op! De fiets die ik wilde aanschaffen een Ridley werd zo'n beetje compleet af gekraakt. Er was maar een merk en dat was Colnago. Top frame enz.... Toen het op inruilen aankwam werd mijn 1 jaar oude Jan Janssen Equipe met de grond gelijk gemaakt. Tussen de letters door werd mij eigenlijk verteld wat ben jij een l...... om zo'n fiets te kopen. Toen ik de inruilprijs hoorde nieuw 2300  euro 1 jaar oud en als nieuw nu kreeg ik nog 900 euro. Dacht ik ik ben inderdaad een l... als ik hier zaken ga doen. Ben toen bij Xcycletracx in Zwolle terecht gekomen. Mijn Jan werd compleet de hemel ingeprezen ziet er perfect uit keurige fiets en een keurige inruilprijs van 1700 euro. Ben nu twee jaar klant en meer dan tevreden!

Mijn ervaring met Dickhof is alleen maar positief, goede service en bovenal uitstekend advies. Wat betreft Ridley, daar zit natuurlijk een geschiedenis achter. Wat Dickhof wil is alleen maar kwaliteitsfietsen verkopen op basis van een merk waar zij vertrouwen in hebben dit ook in verband met garantie. Ridley was voorheen Bioracer en deze is al een aantal maal failliet gegaan, hierdoor staan zij sceptisch tegenover Ridley. Mijn ervaring met service, garantie en inruil is alleen maar positief. Daarbij komt dat ik altijd van deskundig advies wordt voorzien, wat in een hoop andere zaken lang niet altijd het geval is.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2004 16:55

Quoten: Origineel geplaatst door Pieter-Paul op 20 December 2004

Mijn ervaring met Dickhof is alleen maar positief, goede service en bovenal uitstekend advies. Wat betreft Ridley, daar zit natuurlijk een geschiedenis achter. Wat Dickhof wil is alleen maar kwaliteitsfietsen verkopen op basis van een merk waar zij vertrouwen in hebben dit ook in verband met garantie. Ridley was voorheen Bioracer en deze is al een aantal maal failliet gegaan, hierdoor staan zij sceptisch tegenover Ridley. Mijn ervaring met service, garantie en inruil is alleen maar positief. Daarbij komt dat ik altijd van deskundig advies wordt voorzien, wat in een hoop andere zaken lang niet altijd het geval is.

Ridley=bioracer??????? Is nieuw voor mij. Ridley haalt minstens net zo'n kwaliteit als Colnago. Alleen als zij een Colnago weten te slijten die 2x zo duur is als een Ridley, dan is het voor hun kassa.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 20 dec 2004 17:34

Dat is ook maar wat ik te horen heb gekregen. Ik vergat bij mijn post van vanmorgen te zeggen dat ze bij Dickhof echt niet het merendeel Colnago verkopen, integendeel, de merken die ze aanbieden zijn divers.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 20 dec 2004 18:19

Ik denk dat dealers het merk promoten met de meeste winst marge.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

gerardridley
Forum-lid

gerardridley 20 dec 2004 21:42

Quoten: Origineel geplaatst door Pieter-Paul op 20 December 2004

Dat is ook maar wat ik te horen heb gekregen. Ik vergat bij mijn post van vanmorgen te zeggen dat ze bij Dickhof echt niet het merendeel Colnago verkopen, integendeel, de merken die ze aanbieden zijn divers.

Klopt de aangeboden merken zijn inderdaad divers. Maar op de een of andere manier is op al die merken wel iets aan te merken. De een is nog niet zo lang op de markt, de ander heeft niet de emotionele uitstraling van Col..... en juist dan zijn we weer waar we willen koop die Colnago maar! En 26 marge van een Ridley Scandium prijs 1205 euro of 26 van een Colnago Dream van 1870 is wel degelijk een verschil. De combinatie Ridley Bioracer is mij niet duidelijk. Net als het verschil in de veronderstelde kwaliteit van Colnago vs Ridley.
Ridley Rides Up!

remi
Forum-lid

remi 20 dec 2004 22:09

ach iedere fietsenwinkel heeft wel zijn/haar voorkeur van merk fietsen...

gerardridley
Forum-lid

gerardridley 20 dec 2004 22:31

Tuurlijk hebben ze hun voorkeur maar het kan niet zo zijn dat je het idee hebt dat iets door je strot wordt geschoven met maar een belang de winstmarge van de dealer!
Ridley Rides Up!

Plaats reactie