Trek 5200 bij Math Salden?
Een goeden dag aan een ieder.
Ik ben sinds zo'n 4 maanden aan het fietsen op m'n oude Giant (13 jaar oud) en ben nu zo enthousiast dat ik een mooie/goeie fiets wil kopen.
Ik heb al wat rondgekeken en ben flink geïnteresseerd geraakt in de Trek 5200.
Ik ben verbaasd over het prijsverschil dat ik zie tussen de dealers bij mij in de buurt (Amsterdam) en wat ik via Internet vindt. Dat kan zomaar oplopen tot 600 Euro!
Ik heb nu een mooie aanbieding van www.salden.nl en vraag mij af of ik dit moet doen daar die winkel helemaal in Limburg is.
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met Salden? en wat vinden jullie van de Trek 5200?
Al vast bedankt voor de reacties.
Ik ben sinds zo'n 4 maanden aan het fietsen op m'n oude Giant (13 jaar oud) en ben nu zo enthousiast dat ik een mooie/goeie fiets wil kopen.
Ik heb al wat rondgekeken en ben flink geïnteresseerd geraakt in de Trek 5200.
Ik ben verbaasd over het prijsverschil dat ik zie tussen de dealers bij mij in de buurt (Amsterdam) en wat ik via Internet vindt. Dat kan zomaar oplopen tot 600 Euro!
Ik heb nu een mooie aanbieding van www.salden.nl en vraag mij af of ik dit moet doen daar die winkel helemaal in Limburg is.
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met Salden? en wat vinden jullie van de Trek 5200?
Al vast bedankt voor de reacties.
Je wil een Trek 5200 en je woont blijkbaar in Amsterdam. Wat is er dan mis met Lohman in de De Clerqstraat? Gewoon eens naar binnen stappen en melden wat je wil en wat de prijzen zijn bij Salden. Mogelijk komen ze je tegemoet.
En bedenk: Salden is interessant maar om een keurige fiets te hebben die netjes is afgestelt en waarmee je kosteloos een langere of kortere stuur- of zadelpen laat plaatsen of nogeens iets kunt laten nastellen, dat is een fiets kopen bij een winkel als Lohman gewoon zinvol. Als ze je "postorderfiets" moeten onderhouden zijn winkels vaak een stul minder schappelijk. En geef ze eens ongelijk.
En bedenk: Salden is interessant maar om een keurige fiets te hebben die netjes is afgestelt en waarmee je kosteloos een langere of kortere stuur- of zadelpen laat plaatsen of nogeens iets kunt laten nastellen, dat is een fiets kopen bij een winkel als Lohman gewoon zinvol. Als ze je "postorderfiets" moeten onderhouden zijn winkels vaak een stul minder schappelijk. En geef ze eens ongelijk.
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 15 September 2004
Je wil een Trek 5200 en je woont blijkbaar in Amsterdam. Wat is er dan mis met Lohman in de De Clerqstraat? Gewoon eens naar binnen stappen en melden wat je wil en wat de prijzen zijn bij Salden. Mogelijk komen ze je tegemoet. En bedenk: Salden is interessant maar om een keurige fiets te hebben die netjes is afgestelt en waarmee je kosteloos een langere of kortere stuur- of zadelpen laat plaatsen of nogeens iets kunt laten nastellen, dat is een fiets kopen bij een winkel als Lohman gewoon zinvol. Als ze je "postorderfiets" moeten onderhouden zijn winkels vaak een stul minder schappelijk. En geef ze eens ongelijk.
Tot dat ik van iemand een praktijkvoorbeeld hoor van de nadelen van een "postorder" fiets, vind ik dat het maar eens afgelopen moet zijn met deze discussie die in iedere topic weer opkomt. Je moet wel de moeite nemen om naar de winkel te gaan, service aldaar is hetzelfde als bij je locale fietsenboer, je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang). Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen.
Je wil een Trek 5200 en je woont blijkbaar in Amsterdam. Wat is er dan mis met Lohman in de De Clerqstraat? Gewoon eens naar binnen stappen en melden wat je wil en wat de prijzen zijn bij Salden. Mogelijk komen ze je tegemoet. En bedenk: Salden is interessant maar om een keurige fiets te hebben die netjes is afgestelt en waarmee je kosteloos een langere of kortere stuur- of zadelpen laat plaatsen of nogeens iets kunt laten nastellen, dat is een fiets kopen bij een winkel als Lohman gewoon zinvol. Als ze je "postorderfiets" moeten onderhouden zijn winkels vaak een stul minder schappelijk. En geef ze eens ongelijk.
Tot dat ik van iemand een praktijkvoorbeeld hoor van de nadelen van een "postorder" fiets, vind ik dat het maar eens afgelopen moet zijn met deze discussie die in iedere topic weer opkomt. Je moet wel de moeite nemen om naar de winkel te gaan, service aldaar is hetzelfde als bij je locale fietsenboer, je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang). Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen.
Deze advertentieruimte is te huur.
"Je moet wel de moeite nemen om naar de winkel te gaan"
Prachtig, maar voor iemand uit Amsterdam is Limbricht wel een behoorlijke "moeite"
"service aldaar is hetzelfde als bij je locale fietsenboer"
Prima, maar ik zit niet graag drie uur in de trein om mijn fiets voor een reparatie of servicebeurt te brengen en nogeens drie uur om hem weer te halen. Nog los van de vraag hoe ik mijn fiets van station Heerlen naar de winkel van Salden krijg.
Bovendien ben je bij een paar van dat soort bezoekjes het verschil in prijs makkelijk aan brandstof cq. treinkaartjes kwijt.
"je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang)"
Tsja, alleen is het wat ver weg als er wat mee is.
"Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen."
Natuurlijk wil de locale fietsenmaker je schroefje wel aandraaien, hij heeft alleen niet zo snel de neiging om dat even gratis of bijna gratis tedoen dan bij een vaste klant die zijn fiets daar gekocht heeft. En nu kun je beweren dat dit niet zo is maar ik spreek uit eigen ervaring.
Prachtig, maar voor iemand uit Amsterdam is Limbricht wel een behoorlijke "moeite"
"service aldaar is hetzelfde als bij je locale fietsenboer"
Prima, maar ik zit niet graag drie uur in de trein om mijn fiets voor een reparatie of servicebeurt te brengen en nogeens drie uur om hem weer te halen. Nog los van de vraag hoe ik mijn fiets van station Heerlen naar de winkel van Salden krijg.
Bovendien ben je bij een paar van dat soort bezoekjes het verschil in prijs makkelijk aan brandstof cq. treinkaartjes kwijt.
"je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang)"
Tsja, alleen is het wat ver weg als er wat mee is.
"Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen."
Natuurlijk wil de locale fietsenmaker je schroefje wel aandraaien, hij heeft alleen niet zo snel de neiging om dat even gratis of bijna gratis tedoen dan bij een vaste klant die zijn fiets daar gekocht heeft. En nu kun je beweren dat dit niet zo is maar ik spreek uit eigen ervaring.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 15 September 2004
"Je moet wel de moeite nemen om naar de winkel te gaan"
Prachtig, maar voor iemand uit Amsterdam is Limbricht wel een behoorlijke "moeite"
"service aldaar is hetzelfde als bij je locale fietsenboer"
Prima, maar ik zit niet graag drie uur in de trein om mijn fiets voor een reparatie of servicebeurt te brengen en nogeens drie uur om hem weer te halen. Nog los van de vraag hoe ik mijn fiets van station Heerlen naar de winkel van Salden krijg.
Bovendien ben je bij een paar van dat soort bezoekjes het verschil in prijs makkelijk aan brandstof cq. treinkaartjes kwijt.
"je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang)"
Tsja, alleen is het wat ver weg als er wat mee is.
"Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen."
Natuurlijk wil de locale fietsenmaker je schroefje wel aandraaien, hij heeft alleen niet zo snel de neiging om dat even gratis of bijna gratis tedoen dan bij een vaste klant die zijn fiets daar gekocht heeft. En nu kun je beweren dat dit niet zo is maar ik spreek uit eigen ervaring.
Als 1e zou ik willen zeggen lezen Timo!
De fietsenmakers hier in Ede doen niets voor niets. Ook al koop je er een Trek voor €3000, krijg je wel 1 servicebeurt kado. Ze krijgen het zelfs voor mekaar om bijv conti gp bandjes voor €30 stuk te verkopen, terwijl je ze in Arnhem en bij Erik Kruize voor €15 koopt.
De gemiddelde fietsenmaker heeft naar mijn inziens totaal geen verstand van racefietsen. Ze weten nog net dat ksirym wielen en carbon in zijn, maar daar houdt het ook bij op. Bij mij komt geen fietsenmaker aan mijn racefiets of mtb. Alles wat ik niet zelf kan doen wordt gedaan door fietsvrienden of door Erik Kruise (www.traversoni.nl) Hij heeft namelijk wel verstand van fietsen. Hij onderhoud ook fietsen die ergens anders zijn gekocht, en daar rekent hij heel wat minder voor dan de gewone fietsen(h/b)oeren.
"Je moet wel de moeite nemen om naar de winkel te gaan"
Prachtig, maar voor iemand uit Amsterdam is Limbricht wel een behoorlijke "moeite"
"service aldaar is hetzelfde als bij je locale fietsenboer"
Prima, maar ik zit niet graag drie uur in de trein om mijn fiets voor een reparatie of servicebeurt te brengen en nogeens drie uur om hem weer te halen. Nog los van de vraag hoe ik mijn fiets van station Heerlen naar de winkel van Salden krijg.
Bovendien ben je bij een paar van dat soort bezoekjes het verschil in prijs makkelijk aan brandstof cq. treinkaartjes kwijt.
"je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang)"
Tsja, alleen is het wat ver weg als er wat mee is.
"Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen."
Natuurlijk wil de locale fietsenmaker je schroefje wel aandraaien, hij heeft alleen niet zo snel de neiging om dat even gratis of bijna gratis tedoen dan bij een vaste klant die zijn fiets daar gekocht heeft. En nu kun je beweren dat dit niet zo is maar ik spreek uit eigen ervaring.
Als 1e zou ik willen zeggen lezen Timo!
De fietsenmakers hier in Ede doen niets voor niets. Ook al koop je er een Trek voor €3000, krijg je wel 1 servicebeurt kado. Ze krijgen het zelfs voor mekaar om bijv conti gp bandjes voor €30 stuk te verkopen, terwijl je ze in Arnhem en bij Erik Kruize voor €15 koopt.
De gemiddelde fietsenmaker heeft naar mijn inziens totaal geen verstand van racefietsen. Ze weten nog net dat ksirym wielen en carbon in zijn, maar daar houdt het ook bij op. Bij mij komt geen fietsenmaker aan mijn racefiets of mtb. Alles wat ik niet zelf kan doen wordt gedaan door fietsvrienden of door Erik Kruise (www.traversoni.nl) Hij heeft namelijk wel verstand van fietsen. Hij onderhoud ook fietsen die ergens anders zijn gekocht, en daar rekent hij heel wat minder voor dan de gewone fietsen(h/b)oeren.
Ikzelf heb wel goede ervaring met mijn eigen Fietsboer, woon ook in Ede maar ga in Renkum (sponsor van onze toerclub) Deze jongens fietsen zelf en weten dus wel behoorlijk wat en helpen je ook graag. Zijn daarbij helemaal niet duur. Shimano spullen zijn bijna nergens goedkoper te krijgen. Tevens altijd 10 korting (op alles dus ook fietsen) Dus inderdaad niet zoals in Ede alleen op onderdelen en spullen. Ik zou zo zeggen informeer of je plaatselijke fietsboer zelf ook fietst en vaak is het ook wel te zien aan de aankleding van de zaak of deze veel of weinig op heeft met racefietsen/mtben
Racie
Racie
Ridley
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 September 2004
"De gemiddelde fietsenmaker heeft naar mijn inziens totaal geen verstand van racefietsen. Ze weten nog net dat ksirym wielen en carbon in zijn, maar daar houdt het ook bij op. Bij mij komt geen fietsenmaker aan mijn racefiets of mtb. Alles wat ik niet zelf kan doen wordt gedaan door fietsvrienden of door Erik Kruise (www.traversoni.nl) Hij heeft namelijk wel verstand van fietsen. Hij onderhoud ook fietsen die ergens anders zijn gekocht, en daar rekent hij heel wat minder voor dan de gewone fietsen(h/b)oeren.
Ik heb het niet over "de gemiddelde fietsenmaker" maar over de grootste fietsenwinkel en geauthoriseerde TREK (en Bianchi, en Cannondale, en Seven, en Litespeed, en Merlin en nog veel meer) dealer van Amsterdam. Aangezien ze daar heel goed weten wat ze doen wil ik graag van je weten wat je nu eigenlijk wil zeggen. Ken je de firma Lohman überhaupt? Blijkbaar niet want dan vertelde je niet zo'n onnozel verhaaltje waarin je de vergelijking trekt met de fietsenboer op de hoek.
"De gemiddelde fietsenmaker heeft naar mijn inziens totaal geen verstand van racefietsen. Ze weten nog net dat ksirym wielen en carbon in zijn, maar daar houdt het ook bij op. Bij mij komt geen fietsenmaker aan mijn racefiets of mtb. Alles wat ik niet zelf kan doen wordt gedaan door fietsvrienden of door Erik Kruise (www.traversoni.nl) Hij heeft namelijk wel verstand van fietsen. Hij onderhoud ook fietsen die ergens anders zijn gekocht, en daar rekent hij heel wat minder voor dan de gewone fietsen(h/b)oeren.
Ik heb het niet over "de gemiddelde fietsenmaker" maar over de grootste fietsenwinkel en geauthoriseerde TREK (en Bianchi, en Cannondale, en Seven, en Litespeed, en Merlin en nog veel meer) dealer van Amsterdam. Aangezien ze daar heel goed weten wat ze doen wil ik graag van je weten wat je nu eigenlijk wil zeggen. Ken je de firma Lohman überhaupt? Blijkbaar niet want dan vertelde je niet zo'n onnozel verhaaltje waarin je de vergelijking trekt met de fietsenboer op de hoek.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 15 September 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 September 2004
"De gemiddelde fietsenmaker heeft naar mijn inziens totaal geen verstand van racefietsen. Ze weten nog net dat ksirym wielen en carbon in zijn, maar daar houdt het ook bij op. Bij mij komt geen fietsenmaker aan mijn racefiets of mtb. Alles wat ik niet zelf kan doen wordt gedaan door fietsvrienden of door Erik Kruise (www.traversoni.nl) Hij heeft namelijk wel verstand van fietsen. Hij onderhoud ook fietsen die ergens anders zijn gekocht, en daar rekent hij heel wat minder voor dan de gewone fietsen(h/b)oeren.
Ik heb het niet over "de gemiddelde fietsenmaker" maar over de grootste fietsenwinkel en geauthoriseerde TREK (en Bianchi, en Cannondale, en Seven, en Litespeed, en Merlin en nog veel meer) dealer van Amsterdam. Aangezien ze daar heel goed weten wat ze doen wil ik graag van je weten wat je nu eigenlijk wil zeggen. Ken je de firma Lohman überhaupt? Blijkbaar niet want dan vertelde je niet zo'n onnozel verhaaltje waarin je de vergelijking trekt met de fietsenboer op de hoek.
Grootste fietsenwinkel? Zeker in winkeloppervlak. Salden is ook geauthoriseerd Trek dealer en heeft van nog veel meer merken in zijn assortiment: Bianchi, Cinelli, Colnago, DeRosa, Eddy Merkx, Fondriest, Gazelle, Giant, Gios, Kestrel, Klein, Kuota, Litespeed, Look, Pinarello, Principia, Ridley, Scott, Strock, Tommasini, Time en Willier. Dit is het lijstje merken van de fabrikanten van de frames, ze hebben ook nog een hele keur aan wielen en andere mooie onderdelen.
Een lijstje met een paar merken zegt toch nix?
Jij trekt toch ook steeds de vergelijking met de internetshop met de fietsenzaak in de buurt. Nu was het toevallig iemand die in Amsterdam woonde, maar in andere topics was je ook al anti-internetshop. Voor hetzelfde geld had die persoon in Varik gewoond en wat had je dan gezegd ga maar in Tiel naar een fietsenmaker?
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 September 2004
"De gemiddelde fietsenmaker heeft naar mijn inziens totaal geen verstand van racefietsen. Ze weten nog net dat ksirym wielen en carbon in zijn, maar daar houdt het ook bij op. Bij mij komt geen fietsenmaker aan mijn racefiets of mtb. Alles wat ik niet zelf kan doen wordt gedaan door fietsvrienden of door Erik Kruise (www.traversoni.nl) Hij heeft namelijk wel verstand van fietsen. Hij onderhoud ook fietsen die ergens anders zijn gekocht, en daar rekent hij heel wat minder voor dan de gewone fietsen(h/b)oeren.
Ik heb het niet over "de gemiddelde fietsenmaker" maar over de grootste fietsenwinkel en geauthoriseerde TREK (en Bianchi, en Cannondale, en Seven, en Litespeed, en Merlin en nog veel meer) dealer van Amsterdam. Aangezien ze daar heel goed weten wat ze doen wil ik graag van je weten wat je nu eigenlijk wil zeggen. Ken je de firma Lohman überhaupt? Blijkbaar niet want dan vertelde je niet zo'n onnozel verhaaltje waarin je de vergelijking trekt met de fietsenboer op de hoek.
Grootste fietsenwinkel? Zeker in winkeloppervlak. Salden is ook geauthoriseerd Trek dealer en heeft van nog veel meer merken in zijn assortiment: Bianchi, Cinelli, Colnago, DeRosa, Eddy Merkx, Fondriest, Gazelle, Giant, Gios, Kestrel, Klein, Kuota, Litespeed, Look, Pinarello, Principia, Ridley, Scott, Strock, Tommasini, Time en Willier. Dit is het lijstje merken van de fabrikanten van de frames, ze hebben ook nog een hele keur aan wielen en andere mooie onderdelen.
Een lijstje met een paar merken zegt toch nix?
Jij trekt toch ook steeds de vergelijking met de internetshop met de fietsenzaak in de buurt. Nu was het toevallig iemand die in Amsterdam woonde, maar in andere topics was je ook al anti-internetshop. Voor hetzelfde geld had die persoon in Varik gewoond en wat had je dan gezegd ga maar in Tiel naar een fietsenmaker?
"Grootste fietsenwinkel? Zeker in winkeloppervlak. Salden is ook geauthoriseerd Trek dealer en heeft van nog veel meer merken in zijn assortiment: Bianchi, Cinelli, Colnago, DeRosa, Eddy Merkx, Fondriest, Gazelle, Giant, Gios, Kestrel, Klein, Kuota, Litespeed, Look, Pinarello, Principia, Ridley, Scott, Strock, Tommasini, Time en Willier. Dit is het lijstje merken van de fabrikanten van de frames, ze hebben ook nog een hele keur aan wielen en andere mooie onderdelen."
Had jij het zojuist over "lezen"? Ik schrijf duidelijk dat Lohmann de grootste van Amsterdam is. En waar kan ik Math Salden vinden? Niet in Amsterdam, toch?
"Een lijstje met een paar merken zegt toch nix?"
Wellicht. Waarom som je dan alle merken op die Salden verkoopt?
"Jij trekt toch ook steeds de vergelijking met de internetshop met de fietsenzaak in de buurt."
Nee, dat doe ik ik niet en al helemaal niet "steeds". Ik heb het juist niet over "de fietsenwinkel in de buurt" maar als Amsterdammer naar een andere Amsterdammer wijs ik erop dat Lohman een prima alternatief is voor de verre Salden.
"Nu was het toevallig iemand die in Amsterdam woonde, maar in andere topics was je ook al anti-internetshop."
In welke "andere topics" was dat dan? Ik schreef juist heel positief over de Red Bull Pro SL in een andere topic. En die komt toch echt van een internetwinkel.
"Voor hetzelfde geld had die persoon in Varik gewoond en wat had je dan gezegd ga maar in Tiel naar een fietsenmaker?"
Geen idee, ik kom daar nooit.
Kortom, in feite herhaal ik wat ik al eerder schreef in de hoop dat je nu wel de logische samenhang tussen de woorden die ik gebruik begrijpt:
1) Ik ben ook Amsterdammer en weet dat TREK in Lohman een heel gedegen dealer heeft waar ze prima weten wat ze doen en waar ze waarschijnlijk geen probleem hebben om hem in de prijs enigszins tegemoet te komen. Daarvoor hoeft mijn stadsgenoot mijns inziens niet naar Limburg.
2) Daarnaast wijs ik erop dat vanuit Amsterdam (!!!) Salden, helemaal in Limburg, erg ver weg is en dat dit i.v.m. reparaties en servicebeurten niet handig is. Ook om die reden is het voor een Amsterdammer zinvol Lohman te overwegen.
3) Ik zeg niets over de kwaliteit van Salden. Ik ben voor hun onderdelen zelf ook een goede klant van Math Salden. Maar dat komt omdat ik zo ongeveer elk schroefje van mijn fietsen los koop.
Had jij het zojuist over "lezen"? Ik schrijf duidelijk dat Lohmann de grootste van Amsterdam is. En waar kan ik Math Salden vinden? Niet in Amsterdam, toch?
"Een lijstje met een paar merken zegt toch nix?"
Wellicht. Waarom som je dan alle merken op die Salden verkoopt?
"Jij trekt toch ook steeds de vergelijking met de internetshop met de fietsenzaak in de buurt."
Nee, dat doe ik ik niet en al helemaal niet "steeds". Ik heb het juist niet over "de fietsenwinkel in de buurt" maar als Amsterdammer naar een andere Amsterdammer wijs ik erop dat Lohman een prima alternatief is voor de verre Salden.
"Nu was het toevallig iemand die in Amsterdam woonde, maar in andere topics was je ook al anti-internetshop."
In welke "andere topics" was dat dan? Ik schreef juist heel positief over de Red Bull Pro SL in een andere topic. En die komt toch echt van een internetwinkel.
"Voor hetzelfde geld had die persoon in Varik gewoond en wat had je dan gezegd ga maar in Tiel naar een fietsenmaker?"
Geen idee, ik kom daar nooit.
Kortom, in feite herhaal ik wat ik al eerder schreef in de hoop dat je nu wel de logische samenhang tussen de woorden die ik gebruik begrijpt:
1) Ik ben ook Amsterdammer en weet dat TREK in Lohman een heel gedegen dealer heeft waar ze prima weten wat ze doen en waar ze waarschijnlijk geen probleem hebben om hem in de prijs enigszins tegemoet te komen. Daarvoor hoeft mijn stadsgenoot mijns inziens niet naar Limburg.
2) Daarnaast wijs ik erop dat vanuit Amsterdam (!!!) Salden, helemaal in Limburg, erg ver weg is en dat dit i.v.m. reparaties en servicebeurten niet handig is. Ook om die reden is het voor een Amsterdammer zinvol Lohman te overwegen.
3) Ik zeg niets over de kwaliteit van Salden. Ik ben voor hun onderdelen zelf ook een goede klant van Math Salden. Maar dat komt omdat ik zo ongeveer elk schroefje van mijn fietsen los koop.
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 15 September 2004
"Prachtig, maar voor iemand uit Amsterdam is Limbricht wel een behoorlijke "moeite"
Een keer op en neer...verder hoef je er nooit meer te komen, tenzij je aanspraak moet maken op de garantie...maar hoe vaak zal dat gebeuren, en dan nog...
"prima, maar ik zit niet graag drie uur in de trein om mijn fiets voor een reparatie of servicebeurt te brengen en nogeens drie uur om hem weer te halen. Nog los van de vraag hoe ik mijn fiets van station Heerlen naar de winkel van Salden krijg".
Ik geloof dat je daarmee die beurt bedoeld die de locale fietsenmaker niet zou willen uitvoeren...voor dat prijsverschil heb heeeel wat servicebeurten...
"Bovendien ben je bij een paar van dat soort bezoekjes het verschil in prijs makkelijk aan brandstof cq. treinkaartjes kwijt".
Dat is er dus hopelijk maar 1, en voor kleine dingen kan je ook van de post gebruik maken...
"je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang)"
Zie het bovenstaande.
"Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen."
Natuurlijk wil de locale fietsenmaker je schroefje wel aandraaien, hij heeft alleen niet zo snel de neiging om dat even gratis of bijna gratis tedoen dan bij een vaste klant die zijn fiets daar gekocht heeft. En nu kun je beweren dat dit niet zo is maar ik spreek uit eigen ervaring.
"Na twee keer een servicebeurt met mijn gewone fiets bij een andere fietsenmaker, was ik vast klant hoor..., koop je randzaken als pompen, kleding, bidons etc. dan ook bij je mannetje (misschien dat je een bidon gratis had gehad als je er de fiets had gekocht...bij Rose kreeg ik overigens mijn fietscomputer en bidon gratis...)"
Ik ben niet overtuigd.
"Prachtig, maar voor iemand uit Amsterdam is Limbricht wel een behoorlijke "moeite"
Een keer op en neer...verder hoef je er nooit meer te komen, tenzij je aanspraak moet maken op de garantie...maar hoe vaak zal dat gebeuren, en dan nog...
"prima, maar ik zit niet graag drie uur in de trein om mijn fiets voor een reparatie of servicebeurt te brengen en nogeens drie uur om hem weer te halen. Nog los van de vraag hoe ik mijn fiets van station Heerlen naar de winkel van Salden krijg".
Ik geloof dat je daarmee die beurt bedoeld die de locale fietsenmaker niet zou willen uitvoeren...voor dat prijsverschil heb heeeel wat servicebeurten...
"Bovendien ben je bij een paar van dat soort bezoekjes het verschil in prijs makkelijk aan brandstof cq. treinkaartjes kwijt".
Dat is er dus hopelijk maar 1, en voor kleine dingen kan je ook van de post gebruik maken...
"je krijgt ook nog gewoon garantie (bij sommige postorder bedrijven zelfs zeer lang)"
Zie het bovenstaande.
"Het verhaal dat een locale fietsenmaker geen schroefje wil aandraaien omdat de fiets niet bij hem is gekocht is echt B#LLSHT. Het gaat hier om kleine middenstanders die ook gewoon hun geld willen verdienen."
Natuurlijk wil de locale fietsenmaker je schroefje wel aandraaien, hij heeft alleen niet zo snel de neiging om dat even gratis of bijna gratis tedoen dan bij een vaste klant die zijn fiets daar gekocht heeft. En nu kun je beweren dat dit niet zo is maar ik spreek uit eigen ervaring.
"Na twee keer een servicebeurt met mijn gewone fiets bij een andere fietsenmaker, was ik vast klant hoor..., koop je randzaken als pompen, kleding, bidons etc. dan ook bij je mannetje (misschien dat je een bidon gratis had gehad als je er de fiets had gekocht...bij Rose kreeg ik overigens mijn fietscomputer en bidon gratis...)"
Ik ben niet overtuigd.
Deze advertentieruimte is te huur.
Geen idee, ik kom daar nooit.
Kortom, in feite herhaal ik wat ik al eerder schreef in de hoop dat je nu wel de logische samenhang tussen de woorden die ik gebruik begrijpt:
1) Ik ben ook Amsterdammer
2) Daarnaast wijs ik erop dat vanuit Amsterdam (!!!) Salden, helemaal in Limburg, erg ver weg is
Het klopt dat je Amsterdammer bent, Deze kijkt n.l. niet verder dan zij stads/dorpsgrenzen.
3) Ik zeg niets over de kwaliteit van Salden. Ik ben voor hun onderdelen zelf ook een goede klant van Math Salden. Maar dat komt omdat ik zo ongeveer elk schroefje van mijn fietsen los koop.
Raar verhaal over datelke losse schroefje. Mocht je dt doen dan heb je Lohman niet nodig en heeft het geen zin om Lohman of welke dure fietsverkoper te verdedigen. De Service houdt normale wijze niet veel meer in dan 1 beurtje na 500 km en dat is het dan. Daarna is het gewoon die Euro laten rollen.
Maar gezien de heftigheid waarmee je reageert zou ik haast zeggen dat je niet al je losse onderdelen bij Salden koopt van van Lohman krjgt.
M.a.w. ben je een beetje handig doe alles zelf. We praten over een fiets en niet over rocket science. En elke fietsenboer wil wel geld verdienen. Maakt niet uit met welk merk je aankomt wanneer mogelijk zal hij tijd eraan spenderen. Daarnaast zal wanneer de job langer dan een 1/2 uur is komt het uurloon van Eur. 30-40 om de hoek komen kijken. En dat gaat ook bij je 'goede vrienden' niet ongemerkt voorbij $$$$$$
Kortom, in feite herhaal ik wat ik al eerder schreef in de hoop dat je nu wel de logische samenhang tussen de woorden die ik gebruik begrijpt:
1) Ik ben ook Amsterdammer
2) Daarnaast wijs ik erop dat vanuit Amsterdam (!!!) Salden, helemaal in Limburg, erg ver weg is
Het klopt dat je Amsterdammer bent, Deze kijkt n.l. niet verder dan zij stads/dorpsgrenzen.
3) Ik zeg niets over de kwaliteit van Salden. Ik ben voor hun onderdelen zelf ook een goede klant van Math Salden. Maar dat komt omdat ik zo ongeveer elk schroefje van mijn fietsen los koop.
Raar verhaal over datelke losse schroefje. Mocht je dt doen dan heb je Lohman niet nodig en heeft het geen zin om Lohman of welke dure fietsverkoper te verdedigen. De Service houdt normale wijze niet veel meer in dan 1 beurtje na 500 km en dat is het dan. Daarna is het gewoon die Euro laten rollen.
Maar gezien de heftigheid waarmee je reageert zou ik haast zeggen dat je niet al je losse onderdelen bij Salden koopt van van Lohman krjgt.
M.a.w. ben je een beetje handig doe alles zelf. We praten over een fiets en niet over rocket science. En elke fietsenboer wil wel geld verdienen. Maakt niet uit met welk merk je aankomt wanneer mogelijk zal hij tijd eraan spenderen. Daarnaast zal wanneer de job langer dan een 1/2 uur is komt het uurloon van Eur. 30-40 om de hoek komen kijken. En dat gaat ook bij je 'goede vrienden' niet ongemerkt voorbij $$$$$$
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...
Ik denk dat we tot een ding kunnen concluderen. We kunnen aan de gang blijven met de discussie over fietsspecialisten op afstand tegen je plaatselijke kwaliteitsdealer. Iedereen moet gewoon voor zichzelf beslissen, daarom is een discussie over het materiaal zelf interessanter, ik hou dan ook op met de discussie.
Overigens @TimoWR, ik ben welgemeend blij dat je een tevreden klant bent van Lohman.
Overigens @TimoWR, ik ben welgemeend blij dat je een tevreden klant bent van Lohman.
Deze advertentieruimte is te huur.