Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ondergoed onder fietsbroek

beginner
Forum-lid

beginner 06 sep 2004 21:20

Wat voor ondergoed gebruiken jullie onder je fietsbroek? Een kennis van mij vertelde dat het juist niet moest, kan het me zelf moeilijk voorstellen. En hoe wordt een fietsbroek zonder zeem gebruikt?

erikvd
Forum-lid

erikvd 06 sep 2004 21:31

Quoten: Origineel geplaatst door Beginner op 06 September 2004

Wat voor ondergoed gebruiken jullie onder je fietsbroek? Een kennis van mij vertelde dat het juist niet moest, kan het me zelf moeilijk voorstellen. En hoe wordt een fietsbroek zonder zeem gebruikt?

Inderdaad: geen onderbroek. Een onderbroek gaat kreuken in je fietsbroek en dat zit niet fijn, lijkt me. En een fietsbroek zonder zeem (?!) heeft bijna geen enkele wielrenner denk ik. Ik heb geen idee of je daar wat onder aan moet doen, en zo ja, wat. Koop gewoon een fietsbroek met zeem.

racie
Forum-lid

racie 06 sep 2004 23:51

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 06 September 2004

Inderdaad: geen onderbroek. Een onderbroek gaat kreuken in je fietsbroek en dat zit niet fijn, lijkt me. En een fietsbroek zonder zeem (?!) heeft bijna geen enkele wielrenner denk ik. Ik heb geen idee of je daar wat onder aan moet doen, en zo ja, wat. Koop gewoon een fietsbroek met zeem.

Er zijn van Craft ook onderbroeken met zeem te koop. Bij de betere fietswinkel of via internet.
Ridley

pino
Forum-lid HC

pino 07 sep 2004 00:47

Fietsbroek zonder zeem is vaak een lange broek (liefst met bretels), die OVER een korte broek (met zeem) wordt gebruikt.
Mogelijk zijn er broeken zonder zeem die op fietsbroeken lijken. Die zouden voor bijvoorbeeld hardlopen of aerobics gebruikt kunnen worden.
(en, inderdaad, geen onderbroek tussen zeem en huid gebruiken)
Niet zijken maar reiden !

blizzard
Forum-lid

blizzard 07 sep 2004 00:54

Persoonlijk gebruik ik s'winters gewoon de korte broek met beenstukken.
Een lange (schaats)broek over de korte heen, geeft toch wrijving. Als ik 's middag terug naar huis rijdt, kan je eventueel zonder de stukken rijden.

tyrw
Forum-lid

tyrw 07 sep 2004 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door Pino op 06 September 2004

Fietsbroek zonder zeem is vaak een lange broek (liefst met bretels), die OVER een korte broek (met zeem) wordt gebruikt.
Mogelijk zijn er broeken zonder zeem die op fietsbroeken lijken. Die zouden voor bijvoorbeeld hardlopen of aerobics gebruikt kunnen worden.
(en, inderdaad, geen onderbroek tussen zeem en huid gebruiken)

Ik heb me wel eens laten vertellen dat roeiers fietsbroeken kopen en het zeem eruit slopen.
De wrijving van een overbroek is niet erg. Het gaat pas mis als het zeem gaat glijden wat iedereen vast wel kent: Na een lekker witbiertje op het terras halverwege de toertocht doet alles ff pijn.
Als je een onderbroek aan hebt schuurt het zeem dus wel. Vrouwen zouden wellicht nog een string kunnen dragen maar daar weet ik het fijne (uiteraard) niet van.

wijkie
Forum-lid

wijkie 07 sep 2004 21:00

Ik heb me wel eens laten vertellen dat roeiers fietsbroeken kopen en het zeem eruit slopen.

Klopt. Ik had ook ploeggenoten die dat deden.. Ik hield het gewoon bij een 'soort van' koersbroek zonder zeem. Roeien met zeem is echt geen doen.
Tegenwoordig fiets ik alleen nog maar met roeien ben ik gestopt. Wedstrijdroeiers hebben buiten de club nu eenmaal geen sociaal leven en dat zag ik niet meer zo zitten vandaar...
Allard

erikvd
Forum-lid

erikvd 08 sep 2004 01:10

Quoten: Origineel geplaatst door Blizzard op 06 September 2004

Persoonlijk gebruik ik s'winters gewoon de korte broek met beenstukken.
Een lange (schaats)broek over de korte heen, geeft toch wrijving. Als ik 's middag terug naar huis rijdt, kan je eventueel zonder de stukken rijden.

Ja, ik heb laatst ook arm en beenstukken gekocht. Maar die prijs zeg, 61 euro bij elkaar!! Je wordt echt kaal geplukt als je wat wielrenspulletjes wil aanschaffen!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2004 23:45

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 07 September 2004

Ja, ik heb laatst ook arm en beenstukken gekocht. Maar die prijs zeg, 61 euro bij elkaar!! Je wordt echt kaal geplukt als je wat wielrenspulletjes wil aanschaffen!

Waar koop jij je spullen? Ik koop bij decathlon n Frankrijk m'n arm en beenstukken. Daar kost een setje van prima kwaliteit €30. In dan passen ze mij zo goed dat ze niet afzakken en toch lang genoeg zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

beginner
Forum-lid

beginner 09 sep 2004 00:03

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 September 2004

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 07 September 2004

Waar koop jij je spullen? Ik koop bij decathlon n Frankrijk m'n arm en beenstukken. Daar kost een setje van prima kwaliteit €30. In dan passen ze mij zo goed dat ze niet afzakken en toch lang genoeg zijn.

Decathlon in Antwerpen zal toch wel het zelfde zijn, nu koop ik mijn spullen bij Biketotaal, of Hopmans in BOZ

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 09 sep 2004 00:32

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 07 September 2004

Vrouwen zouden wellicht nog een string kunnen dragen maar daar weet ik het fijne (uiteraard) niet van.

Volgens mij is dat ook niet bepaald prettig. Maar ja, waarom zou je uberhaupt een onderbroek er onder dragen? Ik ken ook wel mensen die het doen, maar volgens mij is dat vaak uit onwetendheid.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

remi
Forum-lid

remi 09 sep 2004 00:53

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 08 September 2004

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 07 September 2004

Vrouwen zouden wellicht nog een string kunnen dragen maar daar weet ik het fijne (uiteraard) niet van.

Volgens mij is dat ook niet bepaald prettig. Maar ja, waarom zou je uberhaupt een onderbroek er onder dragen? Ik ken ook wel mensen die het doen, maar volgens mij is dat vaak uit onwetendheid.

er is bij bike-discount armstukken en beenstukken voor 7,5 €, is dat goed spul?? kijk: http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1387487310
kijk bij shop -> Bekleidung -> Armlinge of Beinlinge, allebij voor maar 7,5 € per paar! zal ik ze kopen of is het echt slecht spul???

Plaats reactie