Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Veel advies gevraagd, alvast bedankt

Madridista
Forum-lid

Madridista 17 jun 2011 09:17

Hallo, ik ben nieuw hier en zou graag wat advies willen. Ik ben van plan om na de winter een nieuwe fiets te kopen. Momenteel rijd ik op een Bulls Sora uit 2007 (frame uit 2010 omdat er een nokje van het frame was afgebroken – viel onder de garantie, goede service van Bulls) De fiets is voorzien van een Shimano Sora schakelgroep (hoewel de voorderailleur volgens mij geen Shimano is) Op zich is het best een fijne fiets maar de vork is van staal waardoor de voorkant van de fiets wat zwaar is, ook zoek ik iets dat beter schakelt. Nou heb ik zitten kijken naar een Stevens Aspin, dat lijkt me wel een fijne fiets. Wat ik wilde weten is of ik dan genoeg heb aan een Ultegra groep of dat ik beter voor 105 kan gaan. Nu gebruik ik mijn fiets om heen en weer naar mijn werk te rijden, 11,5 kilometer heen en 11,5 km terug en dan zo hard mogelijk, maar ik wil in de toekomst wat langere ritten gaan maken,

Verder vroeg ik mij af; heeft iemand van jullie ervaringen met het Spaanse merk BH? Ik vind die fietsen er vreselijk mooi uitzien en zit er aan te denken eens te kijken wat zo’n ding in Spanje kost.

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 17 jun 2011 10:13

Ultegra is een betere groep dan 105, dus kun je beter voor Ultegra gaan. Voor woon/werkverkeer zal 105 echter ook meer dan voldoen, dus hangt het vooral van je budget af wat de beste optie voor je is. Ik rijd nu een paar maanden met een 105-groep en dat bevalt prima, ook voor tochtjes langer dan 100km.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 17 jun 2011 11:29

Goed dat je alvast op het forum bent.
Persoonlijk zou ik me nu nog niet blindstaren op bepaalde fietsen cq onderdelen
als je pas na de winter een nieuwe fiets wil aanschaffen. Het moet nog zomer worden,
dan komt de herfst en dan de winter nog... In de tussenliggende tijd zie je nog zoveel
andere (nieuwe) producten waardoor je toch weer van gedachte gaat veranderen.
Dus, maak je nu nog niet druk of Ultegra beter is dan105 maar geef je ogen en oren de kost
en ga langzaam aan bepalen met welk reeel budget je na de wintervoor fiets en aanverwanten kunt gaan shoppen.
Tussentijds vragen stellen moet je altijd doen.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

edo
Forum-lid

edo 17 jun 2011 11:47

Als je nu al zo lang met Sora rijdt gaat er een wereld voor je open als je straks 105 hebt (en helemaal Ultegra). Dat zijn allebei flinke verbeteringen, en Ultegra is dan in mijn ogen helemaal geen must meer.

Inderdaad goed dat je nu al op het forum zit. Omdat je nu zo vroeg bent, en pas na de winter die fiets wil kopen, kan je ook overwegen om in het najaar in de uitverkoop te kijken. Rond oktober / november gaan veel zaken hun restmodellen opruimen. Dat is voor jou vroeg genoeg, en dan kan je alvast kijken of er wat voor je bij zit. Als het niks voor je is kan je altijd nog wachten tot na de winter.

Madridista
Forum-lid

Madridista 17 jun 2011 12:10

Mannen (ik ga er tenminste van uit dat jullie mannen zijn en anders sorry voor de dames ;-) ) heel erg bedankt voor het meedenken tot zover. Ik hou me aanbevolen voor alle tips.

Madridista
Forum-lid

Madridista 20 jun 2011 13:44

Wie heeft er een goed inzicht in de prijs/kwaliteitverhouding van racefietsen? Ik heb al een beetje lopen grasduinen en het lijkt er - volgens mij dan - op dat Italiaanse fietsen vaak mooi zijn maar duur (gezien de gebruikte materialen en groepen bijvoorbeeld) Duitse merken (en dan vooral Stevens) bieden meer waar voor hun geld. Is dit ook jullie ervaring of klets ik uit mijn nek?

Dan had ik nog een vraagje, ik heb een hele schappelijke mecanicien, die ook mijn huidige fiets onderhoudt. Is het nou goedkoper om een kant-en-klare fiets te kopen of kan ik beter iets door hem laten opbouwen?

neos
Forum-lid

neos 20 jun 2011 15:00

:geek: Het is goedkoper om een kant en klare te kopen omdat deze producenten meer onderdelen in 1x kopen en dus de prijs ook lager is van een kant en klare.
Let wel op dat ook werkelijk alles van dezelfde groep is ,vaak zie je bijv een goedkopere voorderrie en de naven zijn ook minder dus let op als je 105 ziet dat ook alles van deze groep is.
Maar het hoef tevens niet te beteken dat de fiets daardoor slechter is.
cornelli racing cycles Uden

Madridista
Forum-lid

Madridista 22 jun 2011 11:41

dank je voor het meedenken

Plaats reactie