H&H fiets
Ik kan weer op het forum! Mijn naam is veranderd in HenH i.p.v. H&H maar ben nog altijd dezelfde.
Na een lange tijd van bedenken en uitwerken van plannen hier dan eindelijk het begin van mijn project.
Het gaat om een frame dat gemaakt is van dedacciai force buizen door de Jonckheere uit België.
Kaal frame by HHospes, on Flickr
De frames van Klein hebben als inspiratiebron gewerkt, het gaat vooral om de ronde buizen met een vrij grote diameter. Verder is een Klein moeilijk te benaderen en qua geometrie zou ik dat ook niet willen:p
Vervolgens is het frame mat zwart gespoten. Wel niet mat dat het bijna antraciet lijkt maar het is ook zeker geen hoogglans.
Frame voor het stickeren by HHospes, on Flickr
De logo's, zowel de Hospes als het HH logo, zijn ontworpen door een kennis van mij. De logo's zijn wit met een blauwe rond er om heen, zelf vind ik ze erg geslaagd. Na 5 uren plakken had ik de logo's er op, wat maakt dat een fiets veel mooier.
familiewapen by HHospes, on Flickr
vooraanzicht by HHospes, on Flickr
zijaanzicht by HHospes, on Flickr
alle logo's in beeld by HHospes, on Flickr
zij aanzicht by HHospes, on Flickr
De voorvork is een 3T die ik een tijd geleden van AM-Classic gekocht heb. Het logo is in dezelfde stijl als de overige logo's(wit met blauwe rand)
aangepaste 3T logo voorvork by HHospes, on Flickr
staande achtervork by HHospes, on Flickr
Voor de tijd heb ik bijna alle overige onderdelen veranderd. Het Sram Red crankstel geschuurd, zwart gespoten waarna ik de blauwe Sram logo's er op geplakt heb en weer in de blanke lak. Klein detail is dat er nu geen Sram Red meer op staat maar Sram Blue.
Red Crank met blauwe logo's by HHospes, on Flickr
Bij de shifters heb ik hetzelfde gedaan: geschuurd, bestickerd en in de blanke lak gezet.
Red Shifters by HHospes, on Flickr
de Shifters by HHospes, on Flickr
De stuurpen van 3T heb ik kaal gemaakt met een schuursponsje en aceton en een 3T logo in stijl op gezet, oogt veel rustiger.
3T stuurpen by HHospes, on Flickr
Om alles in stijl te houden heb ik de FSA zadelpen geschuurd en er een 3T logo op gezet.
De achterderailleur is een Sram Red TDF editie waar ik het geel van de kooi geschuurd heb en vervolgens in de blanke lak gespoten. Toen was Sram Black nog niet te verkrijgen, vandaar de keuze.
Red achterderailleur TDF editie by HHospes, on Flickr
Wat er verder nog op komt:
Zadel: Prologo Scratch Pro Ti
Stuur: Ritchey Pro Evo Curve
Wielen: Kinlin velg met DA 7800 naven(gespaakt door Jasper)
Remhoeven: FSA SLK, wordt t.z.t. vervangen door Negative G remhoeven
Stuurlint: Lizardskin 2.5 mm zwart
Kabels: Alligator I-link zwart
Bidonhouders: Tacx Tao
Balhoofdstel: CaneCreek insert
Cassette: ultegra
Ketting: DA
Als er vorderingen zijn dan zullen jullie die zo snel mogelijk zien.
Na een lange tijd van bedenken en uitwerken van plannen hier dan eindelijk het begin van mijn project.
Het gaat om een frame dat gemaakt is van dedacciai force buizen door de Jonckheere uit België.
Kaal frame by HHospes, on Flickr
De frames van Klein hebben als inspiratiebron gewerkt, het gaat vooral om de ronde buizen met een vrij grote diameter. Verder is een Klein moeilijk te benaderen en qua geometrie zou ik dat ook niet willen:p
Vervolgens is het frame mat zwart gespoten. Wel niet mat dat het bijna antraciet lijkt maar het is ook zeker geen hoogglans.
Frame voor het stickeren by HHospes, on Flickr
De logo's, zowel de Hospes als het HH logo, zijn ontworpen door een kennis van mij. De logo's zijn wit met een blauwe rond er om heen, zelf vind ik ze erg geslaagd. Na 5 uren plakken had ik de logo's er op, wat maakt dat een fiets veel mooier.
familiewapen by HHospes, on Flickr
vooraanzicht by HHospes, on Flickr
zijaanzicht by HHospes, on Flickr
alle logo's in beeld by HHospes, on Flickr
zij aanzicht by HHospes, on Flickr
De voorvork is een 3T die ik een tijd geleden van AM-Classic gekocht heb. Het logo is in dezelfde stijl als de overige logo's(wit met blauwe rand)
aangepaste 3T logo voorvork by HHospes, on Flickr
staande achtervork by HHospes, on Flickr
Voor de tijd heb ik bijna alle overige onderdelen veranderd. Het Sram Red crankstel geschuurd, zwart gespoten waarna ik de blauwe Sram logo's er op geplakt heb en weer in de blanke lak. Klein detail is dat er nu geen Sram Red meer op staat maar Sram Blue.
Red Crank met blauwe logo's by HHospes, on Flickr
Bij de shifters heb ik hetzelfde gedaan: geschuurd, bestickerd en in de blanke lak gezet.
Red Shifters by HHospes, on Flickr
de Shifters by HHospes, on Flickr
De stuurpen van 3T heb ik kaal gemaakt met een schuursponsje en aceton en een 3T logo in stijl op gezet, oogt veel rustiger.
3T stuurpen by HHospes, on Flickr
Om alles in stijl te houden heb ik de FSA zadelpen geschuurd en er een 3T logo op gezet.
De achterderailleur is een Sram Red TDF editie waar ik het geel van de kooi geschuurd heb en vervolgens in de blanke lak gespoten. Toen was Sram Black nog niet te verkrijgen, vandaar de keuze.
Red achterderailleur TDF editie by HHospes, on Flickr
Wat er verder nog op komt:
Zadel: Prologo Scratch Pro Ti
Stuur: Ritchey Pro Evo Curve
Wielen: Kinlin velg met DA 7800 naven(gespaakt door Jasper)
Remhoeven: FSA SLK, wordt t.z.t. vervangen door Negative G remhoeven
Stuurlint: Lizardskin 2.5 mm zwart
Kabels: Alligator I-link zwart
Bidonhouders: Tacx Tao
Balhoofdstel: CaneCreek insert
Cassette: ultegra
Ketting: DA
Als er vorderingen zijn dan zullen jullie die zo snel mogelijk zien.
Laatst gewijzigd door HenH op 18 jun 2011 00:37, 7 keer totaal gewijzigd.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26 mar 2011 10:59
- Locatie: Leerdam, de glasstad!
- Contact
Ik vind hem gaaaf!
de foto's moet je de url van de foto's zelf kopieeren en die tussen [img]en[/img] zetten.
ik vind hem toch wel glans hoor...
de foto's moet je de url van de foto's zelf kopieeren en die tussen [img]en[/img] zetten.
ik vind hem toch wel glans hoor...
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
Zoooo Harm! Ziet er erg strak uit! Ik wist al n tijdje dat je ermee bezig was. Maar had nog niets gezien.. Maar de vorderingen zien er erg goed uit. En wat je tegen me zei, waar je over dacht om erin te doen, is ie echt helemaal af!
We moeten als je zin hebt, maar eens op een middagje knutselen. Ik ben ook wel weer toe aan een aantal aanpassingen!
Gisteren nog geweest? Heb je niet gezien. Je hebt wel wat gemist maar dat vertel ik je nog wel!
Oant maandag?
We moeten als je zin hebt, maar eens op een middagje knutselen. Ik ben ook wel weer toe aan een aantal aanpassingen!
Gisteren nog geweest? Heb je niet gezien. Je hebt wel wat gemist maar dat vertel ik je nog wel!
Oant maandag?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Met die er in wordt het inderdaad nog mooier, maar al het goede komt langzaam;)
Als ik de laatste onderdelen heb dan moeten we maar eens even knutselen inderdaad, er is nog wel wat te doen.
Ben vrijdag niet meer geweest. Ik moest eerder oppassen, vandaar. Wat heb ik gemist?
Ik was wel van plan om morgen te komen, al denk ik dat het afgelost gaat worden i.v.m. het weer. Zo niet dan ben ik er wel
Als ik de laatste onderdelen heb dan moeten we maar eens even knutselen inderdaad, er is nog wel wat te doen.
Ben vrijdag niet meer geweest. Ik moest eerder oppassen, vandaar. Wat heb ik gemist?
Ik was wel van plan om morgen te komen, al denk ik dat het afgelost gaat worden i.v.m. het weer. Zo niet dan ben ik er wel
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Vandaag heb ik de alligator i-link kabels binnen gekregen, mooi spul.
Nu is mijn vraag: hoe verwerk je die kabels onder je stuurlint.
Bij gladde kabels doe je die onder het stuurlint. Doe je dat ook bij de alligator kabels?
Zelf denk ik van niet, het wordt dan immers een erg dik geheel maar hoe moet het wel?
Alvast bedankt.
Nu is mijn vraag: hoe verwerk je die kabels onder je stuurlint.
Bij gladde kabels doe je die onder het stuurlint. Doe je dat ook bij de alligator kabels?
Zelf denk ik van niet, het wordt dan immers een erg dik geheel maar hoe moet het wel?
Alvast bedankt.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Nog maar een keer de vraag.
Weet iemand hoe je de alligator kabels onder je stuurlint verwerkt?
Hoe doe je dit bij Nokon(verwacht dat wat meer mensen dit hebben)
Weet iemand hoe je de alligator kabels onder je stuurlint verwerkt?
Hoe doe je dit bij Nokon(verwacht dat wat meer mensen dit hebben)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Goed vasthouden en dan flink wat tape om je stuur doen. Daaroverheen het stuurlint. Gisteren toevallig nog gedaan.
Het wordt trouwens een mooie fiets. Leuk met die blauwe onderdelen.
Het wordt trouwens een mooie fiets. Leuk met die blauwe onderdelen.
Ja, uiteraard. Ik heb beide kabels aan de voorkant van het stuur vast getaped. Aligator kabels zijn vrij flexibel dus ik had over het hele stuur tap geplakt.
Ik zie dat het Ritchey stuur een kabelgootje heeft aan de voorkant. De andere kabel kun je erboven vast plakken.
Ik wilde verwijzen naar het topic van TS biker: Montage van mijn Scott CR1. Maar dat topic werkt niet meer zie ik nu.
Ik zie dat het Ritchey stuur een kabelgootje heeft aan de voorkant. De andere kabel kun je erboven vast plakken.
Ik wilde verwijzen naar het topic van TS biker: Montage van mijn Scott CR1. Maar dat topic werkt niet meer zie ik nu.