Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets beginner.

WvandenB
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2011 20:36

WvandenB 17 jun 2011 20:53

Heej,

Ik wil deze zomer beginnen met wielrennen maar zoek daarvoor dus nog een racefiets. Even kort
over mezelf: Ik ben 1.86m en ongeveer 70 kg. Het afgelopen jaar heb ik intensief geroeid (6x per
week getraind) en nu wil ik de zomer m'n conditie vast houden met fietsen. Ik ben dus wel van plan
om redelijk wat kilometers te maken en ook nog wel wat kilometers bergop.

Ik heb al wat op internet gekeken naar fietsen en de Giant TCR 1 leek mij een mooie fiets met
goede afmontage. Is dit een goede fiets om mee te beginnen? Ik heb hier op het forum wel al
gelezen dat de remmen niet erg indrukwekkend zijn, is dit iets dat ik meteen zou moeten vervangen?
Ik heb dus ook nog niks qua schoenen etc. hoeveel extra kosten levert dit ongeveer op? En als
laatst nog, weet iemand een goede fietswinkel in de omgeving van Den Haag waar ik langs zou kunnen
gaan?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 17 jun 2011 21:44

Tom Schouten in Scheveningen en Van Herwerden zijn beiden winkels met verstand van zaken. Iets wat je bij Mammoet niet hoeft te verwachten. Uiteraard zijn de prijzen er dan ook wat hoger.

Ben zelf geen expert, maar over de Giant zijn in ieder geval al veel dingen geschreven op dit forum, en allemaal positief.
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

dwight
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:57

dwight 17 jun 2011 22:22

Ja is mooie bike. Met jou gewicht verwacht ik niet dat je echt veel problemen gaat krijgen met de wielen. Gewoon even zorgen dat je een goede maat frame koopt want anders is fietsen nooit leuk. Ik heb een keer op de fiets van een vriend van mij gereden, die had een frame dat een maatje kleiner was, en het was natuurlijk ook totaal andere fiets dus ook geometrie en ik kreeg gelijk last van mijn onderrug.
FSC Cobra Sram Force, Mavic Elite

Gebruikersavatar
Sjas Patat
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2011 22:03
Locatie: Omg. Heerlen

Gebruikersavatar Sjas Patat 17 jun 2011 22:37

Ik ben ook een starter met fietsen ..ik heb een TCR1 -xl .. ik weeg 100+ ..en de remmen doen het goed.
De wegen waarop ik fiets liggen in de zuid limburgse heuvels dus ik knijp die remmen heel vaak in ;}

Mijn bescheiden mening is dat die remmen het goed zullen doen.. maar volle gas een bocht door is altijd riskant..

Chris
PS ik heb wel snel de banden vervangen .. reed ik erg snel lek ..

EDIT ik heb de imitaitie remmen vervangen door orginele 105...die geven me gewoon meer remkracht in de heuvels hier
Laatst gewijzigd door Sjas Patat op 26 jun 2011 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
TCR 1 '11 - Trek 4500 disc '11

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 18 jun 2011 09:59

Dat lek rijden van die Michelin banden heb ik meer mensen over gehoord, maar ik heb in mijn eerste 500 km gelukkig nog niet lek gereden.

Verder gewoon een nette fiets, ik ben er erg tevreden over.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

dwight
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:57

dwight 18 jun 2011 11:06

Op marktplaats staat een TCR 1 2011 die 23 km heeft gereden voor 845,-. Zitten daar zelfs nog wat accessoires bij. ;) http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... nd=14&fs=1
FSC Cobra Sram Force, Mavic Elite

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 18 jun 2011 12:20

Of die 2e hands nou zuivere koffie is? De beste therapie voor knieblessures is......fietsen !
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 18 jun 2011 12:22

bianchi_ber schreef:Tom Schouten in Scheveningen en Van Herwerden zijn beiden winkels met verstand van zaken. Iets wat je bij Mammoet niet hoeft te verwachten. Uiteraard zijn de prijzen er dan ook wat hoger.
Helemaal mee eens. Van Herwerden zit trouwens in Voorburg. Ik mis alleen Hans Struijk nog in dit rijtje, da's ook een goede zaak vind ik zelf. Goede reparatieafdeling, verkopers met verstand van zaken. Alleen zijn ze in de verkoop iets agressiever dan bij Schouten en Herwerden. Van Herwerden heeft volgens mij alleen geen Giant fietsen, zie hun website. Van Schouten en Struijk weet ik het niet.

Als je een auto hebt kun je ook gaan kijken bij Kees Fietsshop in Noordwijk. Daar ben ik vorig jaar erg goed geholpen.

Plaats reactie