Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar iets comfortabelers naast mn alu racer. Met carbon heb ik om een af andere reden niks. Ik heb een tijdje rondgecirkeld in het kringetje staal-titanium-magnesium. Ik blijf echter terugkomen op staal (en dat sentiment is alleen maar sterker geworden nadat ik Robert Penn's It's all about the Bike heb gelezen, en de meningen over staal op dit forum). Ik ben bij een FM in de buurt naar Duell gaan kijken. Erg mooi gemaakt. "Neem een Passion", zei hij (een Vogue schijnt harder te zijn)....
Kan iemand mij wat vertellen over de rijeigenschappen van beide frames? Beter gezegd: wat zijn de ervaringen met deze fietsen (in aanmerking nemend dat de rijeigenschappen worden beïnvloed door de afmontage).
MvG
staal
Ik heb een Duell Passion en vind het een erg fijne fiets. Niet knalhard, maar wel een snelle fiets.
En op maat gemaakt, ook een plus als je lange benen hebt en niet zo makkelijk op een 'standaard' frame past.
Ik kan weinig zinnigs zeggen over de Vogue die heb ik alleen maar op de bike motion zien staan verleden jaar.
Ik weet wel dat hij wat dunnere buiswanden heeft met een wat hogere treksterkte en daardoor wat lichter in gewicht is (en duurder).
Ik heb destijds alleen een frame gekocht omdat ik er een andere voorvork in wilde hebben (Reynolds Ouzo Pro)
En op maat gemaakt, ook een plus als je lange benen hebt en niet zo makkelijk op een 'standaard' frame past.
Ik kan weinig zinnigs zeggen over de Vogue die heb ik alleen maar op de bike motion zien staan verleden jaar.
Ik weet wel dat hij wat dunnere buiswanden heeft met een wat hogere treksterkte en daardoor wat lichter in gewicht is (en duurder).
Ik heb destijds alleen een frame gekocht omdat ik er een andere voorvork in wilde hebben (Reynolds Ouzo Pro)
Dank voor de reactie. "Niet knalhard en snel" klinkt goed. Gewicht maakt me niet zo heel veel uit. Ik denk dat ik maar eens ga nadenken over de afmontage (versnellingsbak zal wel Campa worden, op een of andere manier vind ik SRAM/Shimano en staal geen match; over wielen en cockpit heb ik nog geen echte ideeën).
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Voor mij is gewicht ook niet spannend, heb zelf genoeg
Maar het is een kul argument tegen staal. Mijn nieuwe stalen fiets is 300g zwaarder dan mijn full carbon fiets en ruim een kilo lichter dan mijn alu/carbon fiets. De stalen komt zonder tuning op 7,8Kg. Dat is toch netjes! Mijn oude stalen zit trouwens echt retro op ruim 10Kg
Maar het is een kul argument tegen staal. Mijn nieuwe stalen fiets is 300g zwaarder dan mijn full carbon fiets en ruim een kilo lichter dan mijn alu/carbon fiets. De stalen komt zonder tuning op 7,8Kg. Dat is toch netjes! Mijn oude stalen zit trouwens echt retro op ruim 10Kg
Ik was bezig met een stalen frame op te bouwen en vond toen dat alu Campa Athena de enige was die je daar met goed fatsoen op kunt zetten. Die Ritchey Classic http://ruedatropical.com/2010/11/ritche ... hed-alloy/ past er dan ook goed bij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Wow 6 weken wachten op foto's, straf ....
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Duell, prima keus. Zie het al voor me met Ritchey Classic. Zou ook een prima keus zijn. Zit bij mij op m'n Locomotief project: Klik