Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat te denken van Sensa?

Viroid
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:11

Viroid 20 jun 2011 11:16

Hallo,

Als fervent hardloper heb ik besloten om mijn oude liefde van 20j terug de triathlon weer op te pakken. Omdat ik toch ook wat recreatiever wil fietsen overweeg ik geen 'time-trail ' fiets. Mijn oog is gevallen op een Sensa Trentino (alu) of Lombardia/Toscana (carbon) met (liefst) full Ultegra. Nou is minimaal gewicht wel belangrijk maar niet tot elke prijs (ben zelf 72 kg bij 1,78). Op de Sensa site zijn de testen behoorlijk positief maar wat zijn de echte ervaringen? Ik kan tot ong 1600-1700 uitgeven. Zijn er andere merken aan te raden? (zie door de bomen het bos bijna niet meer).

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 20 jun 2011 11:25

Ten eerste welkom! Canyon, BeOne, zou ik zelf voor kiezen!

Viroid
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:11

Viroid 20 jun 2011 12:51

Hallo Rinke,

dank voor je snelle reactie. Met alle respect maar waarom die 2 merken? Mijn laaste fietservaring is van ong 15 jr gelden toen Koga nog het merk was (heb nog een oude ProRacer van >20 jr oud). Nu zijn er zoveel merken en ongetwijfeld allemaal met hun eigen sterke punten.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 jun 2011 13:16

In alle teste welk ik de afgelopen 3 jaar gelezen heb zijn er geen slechte fietsen. Het overgrote deel scoort tussen de 7 en 8. Je hebt een aantal merken welke er uitspringen m.b.t. prijs/kwaliteit, je moet dan denken aan Canyon, Rose (v.h. Red bull), Sensa, Bulls etc.
Voor het gestelde bedrag kun je gewoon een prima fiets vinden, helemaal met een aluminium frame. Zorg dat je een fiets vindt met de juiste geometrie. Je kunt ook denken aan een eenvoudiger afmontage (105) en stopt het overige geld in een goed set wielen.
Succes met je zoektocht, er staan inderdaad wel heel veel bomen in het bos. Gewoon een selctie maken van een aantal fietsen en deze met elkaar vergelijken/testen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Kornuit

Kornuit 20 jun 2011 14:52

Dit had een topic van mij kunnen zijn.

Ik ben sinds zaterdag ook aan het kijken naar een racefiets en mijn oog viel ook op een Sensa Trentino met full Ultegra. Zelf ben ik zo'n 73/74kg en 1m79lang. Heb zo'n 9 jaar terug wedstrijden gereden. Wel ff wennen met alle nieuwe info.

Valt mij op dat de Sensa fietsen afgeleverd worden met vrij slechte wielen. Je kan kiezen voor Fulcrum 7 wielen (extra 12 euro) of Fulcrum 3 (extra 379 euro).

Ik weet niet hoe je de fiets wil gaan gebruiken maar ik zou eerder kiezen voor een alu frame met een betere wielset dan Carbon en moeten bezuinigen op de wielen.

Ben ook benieuwd naar de ervaringen met het frame van Sensa. Zelf heb ik een budget van +/- 1300 euro.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 20 jun 2011 16:01

Gewoon wat mijn voorkeur met dat geld zou zijn. Of Rose natuurlijk. Vele malen prijswinnaar en waar voor je geld (+ lichte fiets!)

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 20 jun 2011 16:15

Met een budget van EUR 1.300,- zou ik een Giant TCR 0 aanraden. Kost 1.070,- bij Salden en is volledig Ultegra afgemonteerd. Blijft er daarnaast nog geld over voor ander leuk spul, bijv. een leuke wielset.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Kornuit

Kornuit 20 jun 2011 17:17

bmwpower schreef:Met een budget van EUR 1.300,- zou ik een Giant TCR 0 aanraden. Kost 1.070,- bij Salden en is volledig Ultegra afgemonteerd. Blijft er daarnaast nog geld over voor ander leuk spul, bijv. een leuke wielset.
Alleen maat s is er nog en niet volledig Ultegra. Ik heb het ook niet zo op Giant..gevoels kwestie :)

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 jun 2011 17:55

rinke schreef:Ten eerste welkom! Canyon, BeOne, zou ik zelf voor kiezen!
En zo nog tweehonderduizend merken. TS vraagt toch naar Sensa?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 20 jun 2011 18:49

Ik rijd zelf op een Sensa Romagna (105), een stap onder de Trentino, en dat bevalt prima. Rijd in een groepje met 3 andere Sensa's en die zijn ook positief. 2 Weken geleden tijdens de Tecklenburg Rundfahrt tijdens de klimmetjes heel wat duurdere frames voorbij gereden, dus vooralsnog zie ik zelf de noodzaak niet om te upgraden.

Zoals Kornuit echter al aangeeft zijn de wielen die bij de meeste Sensa's worden geleverd niet veel soeps, dus daar iets extra voor bijleggen is geen verkeerd idee, aangezien Sensa ook de mogelijkheid biedt zelf je fiets samen te stellen.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 20 jun 2011 20:31

Rij inmiddels op mijn 3e Sensa. Sinds kort op de Calabria (Ultegra). Hiervoor op de Toscana (Ultegra). Los van het feit of je ze mooi vind, zijn het gewoon goeie fietsen met veel value-for-money. Afmontage kun je tot op zekere hoogte zelf bepalen. Voor goeie wielen betaal je inderdaad, maar is dat niet overal? Maar daar zou ik niet op bezuinigen.

Kornuit

Kornuit 20 jun 2011 21:07

Precies.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan? Een duurder carbon frame (die ook stijver is) en wat goedkopere wielen of alu frame met duurdere wielen?
Ik twijfel hierover omdat een frame niet te upgraden is. Een paar betere wielen kan later ook nog..

Plaats reactie