Probleem met nieuwe Neutron Ultra?
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54
Ik heb nieuwe Neutron besteld en heb af en toe tijdens het rijden een harde "ploing" geluid. Dit had ik voor mijn nieuwe wielen nooit. Ik heb mijn cassette overgezet en de versnelling opnieuw laten afstellen bij de FM. Die heeft ook een nieuw kabeltje geplaatst. Dus dat en de nieuwe wiel is het enige wat veranderd is. Ik kan het geluid moeilijk beschrijven, maar het is alsof iets wat op spanning staat weer terug schiet. Ik voel het door het frame naar de trapper, maar heb niet het gevoel dat mijn trapper doorschiet. Heb met een rondje van 60 km het nu een stuk of 6x gehoord. de 40 km daarvoor hoorde ik het niet. Volgens een fietsmaatje zijn het de spaken die terug schieten, maar ik vraag me af of het niet iets anders (ernstigers) kan zijn.
Ik heb de wielen online besteld (Featherbikes.nl) en dacht eigenlijk dat je ze zo gelijk onder je fiets kan monteren, dus vanuit de fabriek zo onder je fiets. Is dat wel zo? Of moeten ze eerst helemaal afgesteld en gericht worden?
Ik heb de wielen online besteld (Featherbikes.nl) en dacht eigenlijk dat je ze zo gelijk onder je fiets kan monteren, dus vanuit de fabriek zo onder je fiets. Is dat wel zo? Of moeten ze eerst helemaal afgesteld en gericht worden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik rijd met Nucleons, de voorloper van Neutron ( blanke spaken, verder hetzelfde ).
Bij het opstappen de eerste 100 mtr wat getik in het achterwiel, tot op heden verder geen problemen mee gehad.
Alle spaken zitten er nog in en ze blijven goed op spanning.
Bij het opstappen de eerste 100 mtr wat getik in het achterwiel, tot op heden verder geen problemen mee gehad.
Alle spaken zitten er nog in en ze blijven goed op spanning.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54
Denk je dat de FM dat snel kan oplossen? Ik ben nu op werk maar moet morgen naar Limburg Mooiste. Gelukkig is het koopavond dus kan nog eventueel ermee naar de FM. Maar dan moet ie dat wel in een uurtje kunnen fixen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54
Okay, dank je wel. Hopelijk lukt het... Anders zet ik mijn oude Vento's maar weer terug voor Limburg Mooiste.
Dit is een euvel dat bij bijna alle nieuwe Campa en Fulcrum wielen voorkomt, maar het is zeer eenvoudig te verhelpen. In de fabriek doen ze namelijk teveel vet op de body wat ervoor zorgt dat de palletjes blijven hangen. Is dus een kwestie van body loshalen, vet eraf, wat olie erop, weer monteren en rijden maar.
Ik had het zelf ook bij mijn Fulcrum Racing 3's van 2010. Gelijk het vet van de body gehaald en er olie op gedaan. Tot op heden nooit meer problemen ondervonden, net als met de gehele wielset eigenlijk. Echt superwielen, blijven kaarsrecht en de naven lopen lekker soepel.
Ik had het zelf ook bij mijn Fulcrum Racing 3's van 2010. Gelijk het vet van de body gehaald en er olie op gedaan. Tot op heden nooit meer problemen ondervonden, net als met de gehele wielset eigenlijk. Echt superwielen, blijven kaarsrecht en de naven lopen lekker soepel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54
Helaas. Mijn FM gaf aan dat ik het beter terug kon sturen waar ik het wiel gekocht had. Is ook niet echt een optie die ik wil. Want volgende maand ga ik naar de Alpen en ben bang dat ik dan het dan langer dan een maand duurt voordat ik ze weer terug heb. Had ook niet echt het idee dat hij snapte wat ik uit probeerde te leggen. Kan ook aan mijn uitleg liggen natuurlijk. Maar de manier waarop hij reageerde gaf mij niet het gevoel dat hij dit al veel vaker had gedaan.
Ik neem het wiel toch maar mee naar Limburg Mooiste. Als het door blijft gaan stop ik wel even bij een fietsenmaker ergens in de buurt. Denk dat ze daar wel wat meer ervaring hebben met racewielen.
Ik neem het wiel toch maar mee naar Limburg Mooiste. Als het door blijft gaan stop ik wel even bij een fietsenmaker ergens in de buurt. Denk dat ze daar wel wat meer ervaring hebben met racewielen.
Waarom fix je het zelf niet dan? Als het palletje inderdaad het probleem is, dan lijkt me dat niet al te moeilijk. Of je zet ff de tuinslang (niet de hogedruk!) er een paar minuutjes op, met een beetje mazzel spoelt het overtollige vet dan wel weg. Niet in een vochtige ruimte wegzetten daarna, maar goed laten drogen, anders krijg je roest!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Om het vet op de pallen van de body wat beter te verdelen kan je eventueel je achterwiel vrij zetten (in montage standaard, of fiets op de kop), het achterwiel op toeren brengen (zwaarste verzet', met de hand) en dan het wiel laten uitdraaien. Tuinslang op je body lijkt me zinloos.
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54
Eigenlijk durf ik het niet. Ik heb zelfs nog nooit de binnenkant van een naaf gezien. Dus ik ben een beetje huiverig om het zelf te doen. I kweet niet eens hoe eigenlijk. Ik zal het uitdraaien van de wiel eens proberen.53x11 schreef:Waarom fix je het zelf niet dan? Als het palletje inderdaad het probleem is, dan lijkt me dat niet al te moeilijk. Of je zet ff de tuinslang (niet de hogedruk!) er een paar minuutjes op, met een beetje mazzel spoelt het overtollige vet dan wel weg. Niet in een vochtige ruimte wegzetten daarna, maar goed laten drogen, anders krijg je roest!