Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

applicaties voor android en iphone

sjoerdvr
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar sjoerdvr 22 jun 2011 15:44

Ik heb hier nog geen topic over gevonden,
en aangezien de smartphones steeds meer opkomen,,,

dit is een goed programma voor android phones:

http://mytracks.appspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

registreerd alles, en kan 't gelijk naar google maps, twitter of google docs verzenden.

gebruik het icm htc desire z
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105

xoun
Forum-lid

xoun 22 jun 2011 16:03

Ik heb deze geruime tijd gebruikt. Ik heb ervaringen met ander pakketten maar MyTracks werkt bij bij altijd stabiel (geen crashes) en registreert het meeste van de route (soms kleine ontbrekende stukjes) en is erg gemakkelijk te bedienen. Enig nadeel is dat de kilometerstand afwijkt en de hoogtemeters helemaal niet kloppen. Het importeren van GPX bestanden (in de juiste map zetten op je Android) erg gemakkelijk is, dus het narijden van routes kan ook eenvoudig. Een nadeel daarbij is dat het lastig is om tegelijkertijd een route te volgen en je eigen route op te nemen.

Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar Outdoor Navigation ziet er ook mooi uit (voor de Windows Mobile gebruikers is de ontwikkelaar nog bekend van GPS Tuner, die ik 3 jaar geleden nog baanbrekend goed vond).

Zoals in een ander topic is te lezen heb ik inmiddels de stap gemaakt naar een aparte GPS fietscomputer (Bryton Rider). Dit vooral vanwege de mindere betrouwbaarheid van de hoogtemeters van de app, het accugebruik van de applicatie en om mijn telefoon te behouden.

sjoerdvr
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar sjoerdvr 22 jun 2011 16:21

oke. ja ik heb het nog niet veel gebruikt maar wil het zeker proberen. en eigenlijk een carkit verbouwen naar "fietskit" maar toch zeker klein, zodat hij makkeljk aan je stuur bevestigt word.
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105

floris4
Forum-lid

floris4 22 jun 2011 23:08

Ik gebruik sinds kort sports-tracker. Deze is gratis net als runkeeper, die ik voorheen ook gebruikte met mijn iphone.
Maar st (st=sports-tracker) is uitgebreider, ziet er gelikter uit, en sinds vorige week ook via de iphone te gebruiken, met een nieuw APP.
Het fijnste hier in is dat je st op je iphone kunt instellen of hij moet pauzeren of niet bij snelheden lager dan 2 of 5 km.
Thuis start ik hem, (zet hem op 5 km), pak nog e.e.a. bij elkaar en ga fietsen.
Bij pauzes of stoplichten hoef ik de iphone dus niet er bij te pakken, hij regeld dit zelf.
Bij thuiskomst hoef je ook niet meteen op stop te drukken, je kan eerst ff lekker uitpuffen.
Ik wil geen ander meer. En met st kun je ook vrienden uitnodigen en volgen, commentaren geven, foto's onderweg nemen en op de site plaatsen, dit gaat dan overigens automatisch.
Grafieken, tabellen, en in diary kun je per dag/week/maand/jaar je gereden uren en km zien alsmede calorieen.
Ook kun je van andere programma's gegevens importeren. Heb ik dus ook gedaan vanuit runkeeper.
Ik vindt st dus een echte aanrader voor iedereen die er oren naar heeft. ;)
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

jo_spr
Forum-lid

jo_spr 23 jun 2011 10:57

Gebruik je ook de Polar borstband met Bluetooth?
Zo ja, functioneert dat goed?

floris4
Forum-lid

floris4 23 jun 2011 19:11

jo_spr schreef:Gebruik je ook de Polar borstband met Bluetooth?
Zo ja, functioneert dat goed?
Nee, die werkt (helaas) (nog)niet met de iphone. Iets met rechten of zoiets.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

Plaats reactie