Home made fietskoffer!
Voor 200 euro koop je al een fietskoffer bij rose.
Maar aangezien je voor 200 euro wel heel veel polyester, schanier sluitingen en wielen koopt wil ik zelf zo'n ding maken.
Ik heb hier de ruimte voor en alle materialen die nodig zijn voor het verwerken van polyester, enkel moet ik nog een plan van aanpak hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee of zelf plannen gehad?
De koffer moet stevig zijn en ik wil het zadel + de pen laten zitten, ik zou hem het liefst zo maken dat ik ook nog wielen mee kan nemen, het liefst 2 sets, ik denk dat dat moet lukken als je de koffer zo maakt dat de wielen in een soort uisparingen vallen net als bij de scion koffer.
Deze heeft een soort uitsparing in het deksel waar de wielen in passen, als er aan de andere kant ook zo'n uitsparing zit en je maakt het gedeelte van de fiets zo plat mogelijk dan kun je volgens mij al snel 4 wielen mee nemen zonder dat je een enorme onhanteerbare koffer mee hoeft te nemen.
Heeft iemand een ingeving die mij verder zou kunnen helpen dan hoor ik het graag!
Gr,
Jasper
Maar aangezien je voor 200 euro wel heel veel polyester, schanier sluitingen en wielen koopt wil ik zelf zo'n ding maken.
Ik heb hier de ruimte voor en alle materialen die nodig zijn voor het verwerken van polyester, enkel moet ik nog een plan van aanpak hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee of zelf plannen gehad?
De koffer moet stevig zijn en ik wil het zadel + de pen laten zitten, ik zou hem het liefst zo maken dat ik ook nog wielen mee kan nemen, het liefst 2 sets, ik denk dat dat moet lukken als je de koffer zo maakt dat de wielen in een soort uisparingen vallen net als bij de scion koffer.
Deze heeft een soort uitsparing in het deksel waar de wielen in passen, als er aan de andere kant ook zo'n uitsparing zit en je maakt het gedeelte van de fiets zo plat mogelijk dan kun je volgens mij al snel 4 wielen mee nemen zonder dat je een enorme onhanteerbare koffer mee hoeft te nemen.
Heeft iemand een ingeving die mij verder zou kunnen helpen dan hoor ik het graag!
Gr,
Jasper
mijn Flickr
Je hebt een eigen spuitgietmachine thuis staan?
Ik neem aan dat de koffer moet voldoen aan een aantal voorwaarden: stevig, fatsoenlijke sluiting, makkelijk te vervoeren (wieltjes), interieur moet passend zijn, interne zekeringen om alles goed vast te zetten, sluitrand moet ook daadwerkelijk goed afdichten tenminste tegen vocht.
Mijn plan van aanpak zou zijn om wat oude spullen te verkopen of een paar maand wat opzij te leggen en dan als de bliksem naar Rose gaan om zo'n koffer te halen. Hoewel ik een enorme fan ben van mensen die dit soort doe-het-zelf projecten aangaan, lijkt me dit toch wat te makkelijk gedacht. Polyester, sluitinkje, wieltjes, klopklop, zaagzaag, taddaa.....
Ik neem aan dat de koffer moet voldoen aan een aantal voorwaarden: stevig, fatsoenlijke sluiting, makkelijk te vervoeren (wieltjes), interieur moet passend zijn, interne zekeringen om alles goed vast te zetten, sluitrand moet ook daadwerkelijk goed afdichten tenminste tegen vocht.
Mijn plan van aanpak zou zijn om wat oude spullen te verkopen of een paar maand wat opzij te leggen en dan als de bliksem naar Rose gaan om zo'n koffer te halen. Hoewel ik een enorme fan ben van mensen die dit soort doe-het-zelf projecten aangaan, lijkt me dit toch wat te makkelijk gedacht. Polyester, sluitinkje, wieltjes, klopklop, zaagzaag, taddaa.....
-
- Forum-lid
Reken eens uit dat je 10euro per uur kwijt zou zijn aan materiaal en arbeidsloon. Dan heb je 20 uur de tijd een dergelijke koffer te maken. Dat ga je niet echt niet redden.
Ik zou de uren die je kwijt bent aan je project dan liever op de fiets doorbrengen en kilometers maken dat je je vakantie goed getraint voor de dag komt, en een 10min investeren in het online bestellen van een dergelijke koffer.
Ik zou de uren die je kwijt bent aan je project dan liever op de fiets doorbrengen en kilometers maken dat je je vakantie goed getraint voor de dag komt, en een 10min investeren in het online bestellen van een dergelijke koffer.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
Klop klop zaag zaag zou wel heel makkelijk zijn
Ik heb wel een stukje theoretische kennis wat dit soort dingen betreft (opleiding IPO) dus ik heb wel iet wat inzicht over hoe en wat.....
Aangezien het wel multifunctioneel moet zijn (voor verschillende fietsen) kan ik dus niet zomaar van 1 fiets uitgaan...
Ik bestel zo'n ding vanavond nog als ik zou willen maar da's mijn punt niet. voor die 200 euro heb ik een paar rollen glasvezelmat en profesionele verharder/hars dus dat is het probleem niet.
Ook alles wat ik nodig heb om het te verwerken is aanwezig, met een beetje tijd en geld houd ik dus nog genoeg over.
Een spuitgietmachine heb ik niet en is ook niet nodig, spuitgieten is heel iets anders en ik was niet van plan een massaproduct op de markt te zetten.
Ik heb wel een stukje theoretische kennis wat dit soort dingen betreft (opleiding IPO) dus ik heb wel iet wat inzicht over hoe en wat.....
Aangezien het wel multifunctioneel moet zijn (voor verschillende fietsen) kan ik dus niet zomaar van 1 fiets uitgaan...
Ik bestel zo'n ding vanavond nog als ik zou willen maar da's mijn punt niet. voor die 200 euro heb ik een paar rollen glasvezelmat en profesionele verharder/hars dus dat is het probleem niet.
Ook alles wat ik nodig heb om het te verwerken is aanwezig, met een beetje tijd en geld houd ik dus nog genoeg over.
Een spuitgietmachine heb ik niet en is ook niet nodig, spuitgieten is heel iets anders en ik was niet van plan een massaproduct op de markt te zetten.
mijn Flickr
peedsbikes schreef:Reken eens uit dat je 10euro per uur kwijt zou zijn aan materiaal en arbeidsloon. Dan heb je 20 uur de tijd een dergelijke koffer te maken. Dat ga je niet echt niet redden.
Zullen we dit maar onder het dakje "hobby" plaatsen?
mijn Flickr
-
- Forum-lid
Mijn zegen heb je.......leef je uit, en post je fotoos als je klaar bent.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
Gr,
Jasper[/quote]
zoek iemand met zo'n koffer en vraag of je er een contra-mal van mag maken
Ik denk overigens dat de koffer van Rose geen polyester is en vraag me af of zo'n koffer van Polyester wel sterk en flexibel genoeg is.
Gr,
Jasper[/quote]
zoek iemand met zo'n koffer en vraag of je er een contra-mal van mag maken
Ik denk overigens dat de koffer van Rose geen polyester is en vraag me af of zo'n koffer van Polyester wel sterk en flexibel genoeg is.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Toch verkijk je je hier op. Je zult ongetwijfeld alle theoretische kennis hebben, maar ik denk toch dat de theorie en praktijk om een degelijke en praktische fietskoffer te maken wel ver uit elkaar liggen. Wat heb je thuis of elders voor gereedschap beschikbaar om eventueel deze klus te klaren dan? Hoe was je van plan om het materiaal op een fatsoenlijke manier te vormen, heb je een werkruimte met afzuiging aangezien polyester fijnstof niet bevorderlijk is voor je gezondheid?
Als je het doet om geld te besparen zou ik het gewoon niet doen. Dadelijk zit je met 2 middelgrote polyester bloembakken, alle gereedschap netjes aan elkaar geharst en minder tijd over om te fietsen van de zomer! Als je gewoon voor de uitdaging gaat, zou ik zeggen verbaas ons/mij met je eindresultaat.
Als je het doet om geld te besparen zou ik het gewoon niet doen. Dadelijk zit je met 2 middelgrote polyester bloembakken, alle gereedschap netjes aan elkaar geharst en minder tijd over om te fietsen van de zomer! Als je gewoon voor de uitdaging gaat, zou ik zeggen verbaas ons/mij met je eindresultaat.
De vorige keer klikte ik op een verkeerd knopje dus heb ik een korter bericht gepost...frank8610 schreef:Toch verkijk je je hier op. Je zult ongetwijfeld alle theoretische kennis hebben, maar ik denk toch dat de theorie en praktijk om een degelijke en praktische fietskoffer te maken wel ver uit elkaar liggen. Wat heb je thuis of elders voor gereedschap beschikbaar om eventueel deze klus te klaren dan? Hoe was je van plan om het materiaal op een fatsoenlijke manier te vormen, heb je een werkruimte met afzuiging aangezien polyester fijnstof niet bevorderlijk is voor je gezondheid?
Ik werk op een boot verhuur bedrijf waar ik ook alle reparatie's uitvoer en vervangende onderdelen maak.
Dus schuim en dingen om mallen te maken, afzuiging emmers spatels berschermende kleding kwasten handschoenen t/m schuurpapier ed.
mijn Flickr
Ohja, vergeten te vermelden....
TENZEI iemand me kan vertellen of ik hier 4 wielen in mee ga kunnen krijgen:
http://www.rose.nl/artikel/rose-travel-box-v/aid:472876" onclick="window.open(this.href);return false;
TENZEI iemand me kan vertellen of ik hier 4 wielen in mee ga kunnen krijgen:
http://www.rose.nl/artikel/rose-travel-box-v/aid:472876" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn Flickr
Nee, die koffer is gemaakt voor een fiets met twee wielen. Toevallig dat ik twee dagen geleden bij Rose ben geweest en ook even m'n hoofd in een paar koffers heb gestoken, waaronder deze. Misschien dat je er wel 4 in krijgt en dan de koffer dicht ramt met alle gevolgen van dien.