Gezien op cycling news op Gilbert zijn fiets, waar krijg je zo een rubbertje wat schijnbaar slijtage en rammelgeluid moet verminderen. (het rubbertje op de kabel met, in dit geval, Canyon erop gedrukt)
Waar krijg je zo iets en helpt dit?
-
- Forum-lid HC
- Le Grimpeur
- Forum-lid
...en Decathlon en Rose (in Bocholt) enz. enz. Vaak ook in 't wit verkrijgbaar. Je kunt ze inderdaad op diverse plaatsen waar kabels langs het frame of elkaar 'schuren' als bescherming monteren.litespeed schreef:Jagwire: klik
BBB heeft ook zoiets...
60 x Ventoux
Misschien is het inderdaad alleen voor het geluid gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat het ze veel uitmaakt of er na de Tour een paar krasjes op de balhoofdbuis zitten Overigens is mijn ervaring dat die rubbertjes evengoed krassen maken door de wrijving. Beschermstickers werken iets beter, die vangen de beschadigingen dan op (wel op tijd vervangen) maar dat is wel lelijkerlitespeed schreef:Jagwire: klik
BBB heeft ook zoiets. Die kun je nog gewoon op een gemonteerde kabel doen.
Het rare bij de fiets van Gilbert is dat ze geen bescherming hebben gedaan bij het contact tussen de kabels en de balhoofdbuis.
-
- Forum-lid HC
maar goed, helpt het? (met name tegen krasjes), die doorzichtige beschermstickertjes die zijn na 6 maanden bij mij nog viezer dan krasjes.
Ik gebruik zelf ook wel zelfvulcaniserende tape voor dat soort probleempjes.
"vloeit" mooi uit en is snel te vervangen. Je kunt het heel strak aanbrengen en alleen op die plekken waar nodig.
Zeker op MBT kun je veel irritant geklapper hiermee voorkomen
"vloeit" mooi uit en is snel te vervangen. Je kunt het heel strak aanbrengen en alleen op die plekken waar nodig.
Zeker op MBT kun je veel irritant geklapper hiermee voorkomen
Niet zeuren maar rijden
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Bij mij zaten ze ook bij de Canyon. Nu met mn derde seizoen bezig op de Al versie en ondanks een zachte lak zitten op de plekken waar ik rubbers gemonteerd heb nog geen plekken op de lak. Werkt mi stukken beter dan stickers.