Ik overweeg de aanschaf van een fietsnavigator. De belangrijkste functie voor mij moet het navigeren zijn, daarmee bedoel ik vooral het weergeven van vooraf gedownloade/ingestelde tracks. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor wandelen in bv de Alpen. Ik wil hem gebruiken voor zowel de racefiets als de MTB.
Nu twijfel ik tussen de Dakota 20 en Edge 705, beiden van Garmin. Ik heb begrepen dat de Edge 705 vooral een trainingsapparaat is en dat de navigatiefunctie daarbij van ondergeschikt belang zou zijn. De dakota zou juist vooral voor navigeren uitstekend werken. De trainingsfuncties zijn geen must voor mij, maar natuurlijk wel leuk om te hebben, qua prijs verschillen de twee apparaten niet veel, vandaar mijn twijfel.
Kan iemand mij vertellen wat voor mij de beste keus zou zijn? Alle info is welkom, bedankt alvast!
GPS: dakota 20 vs Edge 705
Ik heb zelf de Garmin edge800. Veel functies en ook de navigatie ziet er prima uit. Maar dit hangt natuurlijk af welke kaart je erin stopt.
Nadeel als je gaat wandelen met een Edge is dat er geen batterijen inzitten maar een accu die in het geval van de edge een uur of 15 mee moet kunnen. Dit ga je niet redden als je veel aan het navigeren bent etc.
Als je heel erg ver de alpen ingaat en geen mogelijkheid hebt om de edge op te laden kun je beter de dakota nemen denk ik.
Nadeel als je gaat wandelen met een Edge is dat er geen batterijen inzitten maar een accu die in het geval van de edge een uur of 15 mee moet kunnen. Dit ga je niet redden als je veel aan het navigeren bent etc.
Als je heel erg ver de alpen ingaat en geen mogelijkheid hebt om de edge op te laden kun je beter de dakota nemen denk ik.
Marcel
-
- Forum-lid
Wellicht een idee om echt heel goed voor te laten lichten.
Een bekende heeft een Dakota 20 en die is niet echt blij.
Hij heeft problemen om vooraf ingegeven routes te volgen en dan moet hij ook nog na 50 aanwijzingen weer een nieuwe track laden.
Er kunnen 20 tracks in het toestel.
Hij staat niet bekend als een wizz-kid maar is een doorsnee gebruiker.
Een bekende heeft een Dakota 20 en die is niet echt blij.
Hij heeft problemen om vooraf ingegeven routes te volgen en dan moet hij ook nog na 50 aanwijzingen weer een nieuwe track laden.
Er kunnen 20 tracks in het toestel.
Hij staat niet bekend als een wizz-kid maar is een doorsnee gebruiker.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik heb ook een Dakota20 en ik ben iets meer een wizzkid maar ook ik vind het een miskoop.
Navigeren met de auto gaat redelijk. Navigeren met de fiets is een groot drama (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
Het volgen van een track gaat erg goed. Dat is ook de enige manier waarop ik het speeltje gebruik. Er kunnen veel meer dan 20 tracks in de Dakota. Gewoon extra geheugen erin proppen.
Met wandelen en wandelkaarten heb ik geen ervaring. De batterijen gaan wel lang mee. 12 uur aan een stuk zonder battery-safe gaat makkelijk.
Navigeren met de auto gaat redelijk. Navigeren met de fiets is een groot drama (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
Het volgen van een track gaat erg goed. Dat is ook de enige manier waarop ik het speeltje gebruik. Er kunnen veel meer dan 20 tracks in de Dakota. Gewoon extra geheugen erin proppen.
Met wandelen en wandelkaarten heb ik geen ervaring. De batterijen gaan wel lang mee. 12 uur aan een stuk zonder battery-safe gaat makkelijk.
Live fast; die young. mijn blog
Zelf heb ik een Dakota 20 en ben hier tevreden over. De GPS wordt ook gebruikt voor andere doeleinden (wandelen, Geocachen). Met het navigeren nog geen problemen gehad, maar ik gebruik geen Garmin kaart. Er bestaat voor Nederland/België een super kaart die je gratis kan installeren. Openfietsmap. http://sites.google.com/site/openfietsmap/" onclick="window.open(this.href);return false; Die bevat ook alle fietsknooppunten, LFroutes en andere en je kan zo instellen dat hij deze trajecten bij voorkeur neemt. Ik ga niet meer terug naar die dure Garmin kaarten.
hoe kan je de kaart openfietsmap te zien krijgen op je toestel edge 705
nu staat de gmapsupp.img op mijn kaartje maar als ik naar instellingen , kaart dan start gps niet meer op wat ik wel kan met mijn ander kaartje waar de topo op staat en dan start gps normaal op
grt
nu staat de gmapsupp.img op mijn kaartje maar als ik naar instellingen , kaart dan start gps niet meer op wat ik wel kan met mijn ander kaartje waar de topo op staat en dan start gps normaal op
grt