Ervaringen wedstrijden BWF
Ik ben van plan om binnenkort een keer een wedstrijd te gaan rijden bij de Brabantse WielerFederatie (cat. BWF 50-).
Heeft er iemand ervaringen met deze wedstrijden (niveau, sfeer, organisatie, etc.)?
Ik ben namelijk op zoek naar leukje wedstrijdjes met een laag instapniveau (regio Breda). Het zal namelijk mijn eerste wedstrijd worden. In dat kader ben ik ook benieuwd welk parcours aan te raden is.
Heeft er iemand ervaringen met deze wedstrijden (niveau, sfeer, organisatie, etc.)?
Ik ben namelijk op zoek naar leukje wedstrijdjes met een laag instapniveau (regio Breda). Het zal namelijk mijn eerste wedstrijd worden. In dat kader ben ik ook benieuwd welk parcours aan te raden is.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.
-
- Forum-lid HC
Ik rij regelmatig bij de BWF. Maar dan bij de amateurs. Mijn mening is dat het er daar ook gewoon erg hard aan toe gaat, gewoon net zoals amateurs zoals de knwu.
Wanneer je bij de bwf gaat rijden zal je er de eerste paar keer zeker afgereden worden. Als je dat alvast incalculeert dan is t al minder erg
Gewoon doen en zien waar het schip strand. Ik zou wel voor een gemiddeld lang circuit kiezen, dat is denk ik het gemakkelijkste.
Wanneer je bij de bwf gaat rijden zal je er de eerste paar keer zeker afgereden worden. Als je dat alvast incalculeert dan is t al minder erg
Gewoon doen en zien waar het schip strand. Ik zou wel voor een gemiddeld lang circuit kiezen, dat is denk ik het gemakkelijkste.
Het rondje op moleneind is erg gemakkelijk om mee te beginnen. Als je al een beetje snelheid hebt dan is de kans dat je gelost word minimaal. Ik kon het daar bij mn eerste koersjes ook gewoon bij houden. Koersen bij de bwf (cat 50-) is eigenlijk praktisch elk weekend hetzelfde, ik ben er na een jaar dan ook mee gestopt. Eerst 10 rondes loeihard rijden, dan 5 demarrages. Daar breekt het of blijft de boel bij elkaar. Uiteindelijk 5 man weg met een Belg. De Belg wint dan, zo niet dan een massa sprint. Meestal word er behoorlijk geduwd en gescholden. Niet echt mijn ding.
-
- Forum-lid
Als je houdt van onderdoor duiken, wringen, schelden, spugen en vloeken, moet je bij de BWF gaan koersen. Zitten ook nog een stel pannekoeken tussen die niet kunnen sturen en je voor een 26e plaats de hekken in rijden. Maar verder is het wel leuk. Suc6
Grappige reacties die ik hier en daar lees over de BWF. De BWF 50- is een prima categorie als je begint met koersen. Het is iets korter dan bij de Amateurs A maar de gemiddelde snelheden zitten niet ver van die categorie vandaan. De ene koers is het hollen en stil staan en de andere koers is het gewoon bijna constant goed stevig tempo. Wat tiest beschrijft over het koersverloop is natuurlijk totale onzin. Het zal vast een keer zo gelopen zijn maar ik kan duidelijk zien dat jij niet regelmatig hebt gekoerst bij de BWF (en al zeker niet dit seizoen). Wat betreft dat schelden, spugen, vloeken etc.... kom op zeg, welke gefrustreerde renner zit er hier achter zijn pc? Ik rijd denk ik een jaar of 5/6 bij de BWF nu en natuurlijk vallen er weleens worden en is het soms gevaarlijk maar heb je weleens bij een KNWU-criterium van 2km met 100 man aan het vertrek gestaan? Daar wordt meer gewrongen, gescholden etc. dan bij de BWF hoor.
Ik ben dus hartstikke positief over de BWF. Ik zou zeggen; kom eens een koersje meepakken en oordeel zelf. A.s. zondag op Moleneind is een vrij makkelijke ronde (mits het droog is) om mee te beginnen. Als je de afgelopen 2 weken had mee gedaan (Liesbos en Hooge Zwaluwe) had je waarschijnlijk meer moeite gehad om uit te rijden.
Ik ben dus hartstikke positief over de BWF. Ik zou zeggen; kom eens een koersje meepakken en oordeel zelf. A.s. zondag op Moleneind is een vrij makkelijke ronde (mits het droog is) om mee te beginnen. Als je de afgelopen 2 weken had mee gedaan (Liesbos en Hooge Zwaluwe) had je waarschijnlijk meer moeite gehad om uit te rijden.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Iedereen bedankt voor de reacties. Als er iemand nog wat aan te vullen heeft dan hoor ik dat graag.
Ik heb hierdoor wel een beetje een dubbel beeld gekregen. De twijfels zijn echter waarschijnlijk het beste weg te nemen door gewoon een keer mee te doen. Als er dan veel onsportief gedrag is, dan is het weer snel over ook. Als iemand nog goede alternatieve heeft dan hoor ik dat ook graag.
Ik was zelf inderdaad van plan om op Moleneind te beginnen, echter niet dit weekend. Ik moet namelijk nog even 2,5 week niet fietsen verwerken en met dit weer schiet het niet heel erg op.
Ik heb hierdoor wel een beetje een dubbel beeld gekregen. De twijfels zijn echter waarschijnlijk het beste weg te nemen door gewoon een keer mee te doen. Als er dan veel onsportief gedrag is, dan is het weer snel over ook. Als iemand nog goede alternatieve heeft dan hoor ik dat ook graag.
Ik was zelf inderdaad van plan om op Moleneind te beginnen, echter niet dit weekend. Ik moet namelijk nog even 2,5 week niet fietsen verwerken en met dit weer schiet het niet heel erg op.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.
-
- Forum-lid
Heeft niks met frustratie te maken, gewoon 3 seizoenen ervaring in gemiddeld zo'n, 15 a 20 BWF koersen per seizoen.BonoCross schreef:Wat betreft dat schelden, spugen, vloeken etc.... kom op zeg, welke gefrustreerde renner zit er hier achter zijn pc?
@ swissmoped: volgens mij heb ik in totaal een wedstrijd of 60 gereden bij de BWF maar ik kan me echt niet vinden in jouw ervaringen. Heb nog nooit van m'n leven iemand zien spugen in het peloton (naar een andere renner mag ik aannemen). Ga eens kijken hoeveel er zondagochtend wordt gescholden op een voetbalveld... dan zijn wij wielrenners nog brave jongens denk ik zo!
Canyon Ultimate CF SL 2016
Daar gaat het niet om, in een gemmidelde rap zitten meer scheldwoorden dan tijdens 90 minuten voetbal.BonoCross schreef:Ga eens kijken hoeveel er zondagochtend wordt gescholden op een voetbalveld... dan zijn wij wielrenners nog brave jongens denk ik zo!
Bij de bwf is het gewoon erg vaak een ongeorganiseerd zooitje op de weg waarbij de meeste niet bang zijn om een kwakje uit te delen.
Zelf ook een tijdje bij de BWF wat wedstrijden gereden. Ik wil niet alle renners over 1 kam scheren maar een aantal maakt er een zootje van, zeker in het begin van het seizoen. Deze discussie heeft ook al plaatsgevonden op de site van de BWF zelf n.a.v. een aantal valpartijen die veroorzaakt zijn door lomp koersen. Sterker in het begin van het seizoen 2009 of 2010 is er ingegrepen door het bestuur (open brief) op de manier van fietsen op moleneind.
Het werd toen wel rustiger in het peloton. Hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet, moet TS gewoon proberen, ik was er i.i.g. klaar mee.
Het werd toen wel rustiger in het peloton. Hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet, moet TS gewoon proberen, ik was er i.i.g. klaar mee.