Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma's rondom de Tour

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 09:04

Aangezien het Smeets-topic een beetje vervuild wordt kunnen we hier verder ouwehoeren over praatprogramma's rondom de Tour.

Misschien kan één van de modjes even wat reply's uit dat topic verplaatsen naar dit topic?

Ik heb Tour 2011 gisteren na 10 min. uitgezet wegens te saaie gasten. Tour du Jour vond ik weer heel vermakelijk, maar jonge jonge wat een domme indruk maakt die Weening met zijn geschreeuw :? Ik blijf Gert Jakobs enorm geestig vinden (sorry Eelcoz :D ).
Laatst gewijzigd door havana op 15 jul 2011 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

spook
Forum-lid

spook 15 jul 2011 09:13

Zelf kijk ik graag naar Vive le Velo op de Belg. Het is wat traag en weinig spectaculair, maar wanneer er goede gasten zijn gaat het tenminste ergens over.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

doompjoe
Forum-lid

doompjoe 15 jul 2011 09:30

Ik ben gisteren ergens in Vive le Velo gevallen (na de opgenomen docu over Thomas Dekker te hebben bekeken). Het was duidelijk dat ze in Lourdes zaten, met de hele tijd dat kerkgezang op de achtergrond. Maar wie was eigenlijk die (ploeg)arts die er zat?
Zo te horen eentje die zich niet kon vinden in het huidige beleid, waaronder de no needle policy. Volgens hem heeft een ploegarts tegenwoordig niets meer te doen, behalve politieagentje spelen en formulieren invullen.

spook
Forum-lid

spook 15 jul 2011 10:21

Dat is een ploegarts van QuickStep.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2011 10:36

Posts overzetten gaat geloof ik niet heel makkelijk. Dus goede zet om hier een nieuw topic te beginnen!

Wat ik zelf al eerder postte:
TdJ heeft potentie, maar men heeft een paar "denkfoutjes" gemaakt denk ik.
- Derksen: nodig hem een keer uit als fanatiek wielerliefhebbende BN-er, maar niet als regelmatige tafelheer. Schoenmaker blijf bij je leest
- Derksen cq. voetbalnieuws: dinsdagavond was het laatste kwartier voetbalnieuws. Het is een FIETSPROGRAMMA!!!!. Woensdagavond ging het de eerste 10 min over Been en Feyenoord.
- Te lang: anderhalf uur vullen met een leuke show, elke dag is een helse opgave. Ze hadden het zich makkelijker gemaakt als het slechts 1 uur zou zijn.

Gene groeit in zijn rol vind ik, valt mij 100% mee! En de potentie is er wel, zeker ook geholpen door het prettige uitzendtijdstip
Less is bore

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 15 jul 2011 10:37

TDJ: schreeuwerig, maar wel entertaining, bovendien hebben ze het redelijk veel over de Tour, kijk het niet altijd, en en niet altijd volledig
VLV: kwalitatief het beste, heerlijk rustige tv voor op de avond, gaat redelijk veel over de Tour, de Belgen hebben ook duidelijk het beste netwerk (mbt prominente renners en overige wieler-meneren), probeer het altijd te kijken en ook helemaal
AE: erg wisselende kwaliteit, vaak veel aandacht voor niet Tour zaken, kijk het meestal nooit helemaal af, soms ben ik na 5 min al afgehaakt

doompjoe
Forum-lid

doompjoe 15 jul 2011 10:44

daniel1975 schreef: - Te lang: anderhalf uur vullen met een leuke show, elke dag is een helse opgave. Ze hadden het zich makkelijker gemaakt als het slechts 1 uur zou zijn.
Ik las ergens in een interview met Genee dat hij het zelf ook liever in 1 uur had gehad, maar dat de zender die anderhalf uur wilde. Had volgens te maken met het feit dat het een soort van 'late-night talkshow' moest worden, maar dat er geen overlap met de avondetappe mocht zijn (RTL koopt de wedstrijdbeelden van de NOS). En het zal ook wel met de reclameblokken te maken hebben. Zelf vind ik het inderdaad ook te lang, waardoor ik het zelden helemaal zie.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 15 jul 2011 10:52

Avondetappe is voor mij iets te laat waardoor ik het nog niet vaak gezien heb.
Tour de jour vind ik het meest aangename programma. Rustig en respect voor het wielrennen. Je merkt dat de makers van wielrennen houden.
Tour de jour is vermakelijk maar gaat voor mij te vaak nergens over. Met name de gesponserde items zoals de tweet van de dag.

Wat ik dit jaar wel mis is de samenvatting tussen 19.00 en 20.00 die er vroeger wel was.
Dat was toch wel handig als je overdag moet werken.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 11:53

Dat voetbalblok is volgens mij ook gedaan omdat VI één van de sponsoren van het programma is. Kwestie van "wie betaalt, bepaalt", dus. Bedenk ook dat zich onder het doorsnee publiek van RTL7 veel voetballiefhebbers bevinden. Anderhalf uur is inderdaad te lang, maar de laatste 30 min. moet je toch zappen naar VLV :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2011 12:00

Het doorsnee wielerpubliek is volgens mij niet direct voetbalfan.
Dan heeft VI gewoon het verkeerde programma uitgezocht om te sponsoren.
Less is bore

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 12:08

TDJ: Beetje schreeuwerig en voetbalnieuws is misplaatst, maar Gert Jakobs... Daarvoor kijk ik TDJ. Wat heeft die man een geweldige verhalen. En met Nelissen zit er ook wel aardig wat wielerkennis aan tafel. Bovendien is het een heel toegankelijk programma om een breed publiek met wielrennen bekend te maken. Zelfs mijn vriendin kijkt mee en dat zie ik haar bij de Avondetappe echt niet doen. Maar ze weet nu wel heel wat meer van wielrennen en heeft ook heel wat meer respect voor die mannen gekregen.

De Avondetappe: Die verhalen van Smeets interesseren me niks meer. Irritant fylosofisch en poëtisch. Hij is te veel aan het woord en wil te veel zijn zegje doen. Soms heb je interessante gasten die midden in een boeiend verhaal worden onderbroken omdat Smeets een mooi bruggetje vindt naar een ander onderwerp. Erg irritant, want ik heb liever dat de kenners aan het woord zijn en hun verhaal kunnen afmaken, dan dat Smeets nadrukkelijk aanwezig wil zijn. Los daarvan komen er ook teveel gasten die niet interessant zijn. De enige reden waarom ik het nog kijk is omdat ik benieuwd ben naar interviews met de renners na de etappes.

VLV: Typisch Belgisch. Gewoon een rustig, informatief programma. Niet spectaculair, maar ook niets mis mee. Kijk er liever naar dan naar de Avondetappe, maar zowaar betrap ik mijzelf erop dat ik TDJ toch het liefst kijk van alle Tour-programma's.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 12:12

Waar ik me bij TDJ vooral aan erger is die vreselijke irritante Marcel Maijer, wat een ontzettende koekenbakker is dat zeg.... Dat die man ooit een baan bij de TV heeft gekregen snapt geen mens.

Plaats reactie