Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Attempt / Trek 2.1

Ronald-81
Forum-lid

Ronald-81 15 jul 2011 16:05

Hoi,

Ik ben een beginnend fietser, weet nog niet hoeveel ik ga fietsen maar ik wil er serieus mee bezig. Het zal voornamelijk op het vlakke zijn.
De belangrijkste dingen waar je op moet letten (vooral de onderdelengroep) zijn me inmiddels duidelijk, maar ik ben nog niet helemaal thuis in het wereldje en daarom hoop ik dat ik advies van jullie kan krijgen.

Ik twijfel tussen deze twee fietsen. Welke raden jullie aan (of juist af)? Goede/slechte verhalen over de wielen, het frame, de merken, whatever, het is allemaal welkom.

Trek 2.1 - €1200

Afbeelding

http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/ro ... series/2_1

Cube Attempt - €1150

Afbeelding

http://www.cube.eu/road/comp-series/attempt/

Allebei met Shimano 105 afgemonteerd en een triple erop.

Ronald-81
Forum-lid

Ronald-81 15 jul 2011 21:54

Nog even de specificaties van beide fietsen:

Afbeelding
Afbeelding

Tips?

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 15 jul 2011 22:45

Cube heeft waarschijnlijk wat beter wielen, maar de Trek heeft een mooier afgewerkt frame.

Zou gewoon kopen wat het lekkerst fietst / zit.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

prowasman
Forum-lid

prowasman 15 jul 2011 23:45

Ik heb zelf zitten twijfelen tussen een trek 2.5 en een cube streamer. Ik ga toch voor de trek kiezen. De trek 2.1 heeft misschien wel iets mindere wielen en banden, maar later een keertje nieuwe banden erop is ook niet de grootste uitgaven. Ik zou dus voor de trek gaan. De trek heeft gewoon een mooi en solide frame met mooie bontrager onderdelen. Kwa uiterlijk vindt ik de trek ook mooier :-)

Ik ben zelf geen expert maar volgens mij doen de 2 fietsen niet veel voor elkaar onder. Je zult met beide geen miskoop doen.

ikkeenjij
Forum-lid

ikkeenjij 16 jul 2011 19:31

hoi ik ben ook op zoek geweest echter in prijsklasse lager idee blijft hetzelfde ook ik twijfelde tussen de trek en cube,ik heb na een week of wat toch voor de cube gekozen,
reden:wel persoonlijk overigens,de cube heeft een mooier frame vindt ik en de kabels zitten intern waarbij de trek alles kabels og op de buizen zitten,ik heb bij de cube andere wielen erbij genomen en heb nu de perfecte fiets die aan mijn eisen/budget voldeed dat is volgens mij het belangrijkste voor je keus,bij de cube 10 jaar frame garantie bij de trek voor 1e eigenaar levenslange garantie op het frame,laat je ook ff goed opmeten voordat je de koop doet niks zo vervelend als een mooie/dure fiets die net niet lekker zit/fietst
groeten en succes met je keuze

Ronald-81
Forum-lid

Ronald-81 16 jul 2011 22:20

Thanks voor jullie reacties, ik heb vanmiddag toch voor de Cube gekozen, vanwege de €50 goedkoper, betere wielen en ik vind hem persoonlijk mooier dan kleurstelling. Ik vind het echt een mooie fiets, hij zit prima, dus ik ben er zeker blij mee:)
Bedankt!

ikkeenjij36
Forum-lid

ikkeenjij36 16 jul 2011 22:47

gefeliciteerd met je keuze
ik krijg hem volgende week wanneer zou ji hem krijgen?
ik zie hoor toch dat er steeds meer mensen kiezen voor de cube ondanks dat het een duits (goedkoop/budget)merk is bij ons in de buurt rijden er ook steeds meer van in de rondte
veel plezier ermee

Plaats reactie