Hel van de Heuvelrug (7 aug.)
Deze toertocht kwam ik tegen na een beetje speuren:
7 augustus 2011: Rabobank Hel van de Heuvelrug
'Wie over een geselecteerd traject als de Utrechtse Heuvelrug, de Zuid-Veluwe en de Posbank (met het predikaat: zeer zwaar) wil fietsen, moet klimcapaciteiten in huis hebben. De meest attractieve klimwegen zijn in deze tocht samengevoegd. Na een eerste lus van 70 km over de Utrechtse Heuvelrug met een controlepost in Rhenen, en vervolgens een tweede lus van 100 km, rijden de 180 km-fietsers door het fraaie landschap nabij Arnhem. Deelnemers aan de 145 km volgen de route tot Oosterbeek en keren weer om in Heelsum. De 100 km route maakt een lus van 70 km over de Utrechtse Heuvelrug, en heeft het keerpunt na de Grebbeberg in Rhenen. Het keerpunt van de 70 km route ligt in Amerongen'. (http://www.dtcnet.nl/cms/index.php?opti ... &Itemid=96" onclick="window.open(this.href);return false;)
Iemand deze tocht weleens gereden? Zo ja, is het wat?
7 augustus 2011: Rabobank Hel van de Heuvelrug
'Wie over een geselecteerd traject als de Utrechtse Heuvelrug, de Zuid-Veluwe en de Posbank (met het predikaat: zeer zwaar) wil fietsen, moet klimcapaciteiten in huis hebben. De meest attractieve klimwegen zijn in deze tocht samengevoegd. Na een eerste lus van 70 km over de Utrechtse Heuvelrug met een controlepost in Rhenen, en vervolgens een tweede lus van 100 km, rijden de 180 km-fietsers door het fraaie landschap nabij Arnhem. Deelnemers aan de 145 km volgen de route tot Oosterbeek en keren weer om in Heelsum. De 100 km route maakt een lus van 70 km over de Utrechtse Heuvelrug, en heeft het keerpunt na de Grebbeberg in Rhenen. Het keerpunt van de 70 km route ligt in Amerongen'. (http://www.dtcnet.nl/cms/index.php?opti ... &Itemid=96" onclick="window.open(this.href);return false;)
Iemand deze tocht weleens gereden? Zo ja, is het wat?
Canyon Ultimate CF SL 2016
Standaard tochtje voor Midden NL: leuk als je er zelden rijdt, anders niet wat mij betreft.
DTC wil nog wel eens een stukje door het bos rijden, over smalle en bochtige fietspaadjes.
DTC wil nog wel eens een stukje door het bos rijden, over smalle en bochtige fietspaadjes.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Ik heb 2e Paasdag de Bultentocht gereden, ook van DTC. Prima georganiseerde en uitgepijlde tocht. Hel vd Heuvelrug zal wel vergelijkbaar zijn denk ik. Voor het inschrijfgeld hoef je het in ieder geval niet te laten... Ik wilde hem zelf ook gaan rijden. Nog even kijken hoe de vorm tegen die tijd is en daar dan een afstand bij kiezen.
Inschrijfgeld is juist altijd hoger bij DTC. Routes altijd tamelijk fantasieloos, verzorging karig (meestal geen). Sluit me bij kaj1500 aan.
Tja voor die paar cent kun je toch ook weinig verzorging verwachten onderweg. Wij hebben samen met DTC de Flanderijntocht georganiseerd en dat was prima geregeld! Mooi gebied om te fietsen met leuke klimmetjes.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
- Forum-lid
Belgische tochten kosten vaker paar euro met prima verzorging dus dat motto gaat ook niet altijd op.
Leuke tocht om kennis te maken met het klimwerk dat de heuvelrug te bieden heeft. Natuurlijk geen lange klimmen maar toch maak je in een rondje van 180 km zo 1000 hoogtemeters. Verwacht overigens weinig verzorging onderweg, maar de prijs is vaak ook niet al te gek.
Ik ga hem missen, fiets 6 aug de Sean Kelly te Belgie (aanrader!)
Het is mij ook opgevallen dat tochten in Belgie in de regel betere verzorging (lees: meer posten met bergen eten) hebben voor gelijke of zelfs lagere prijs. Het stoort me verder niet want ook de kleine NL tochten zijn niet duur.
Ik ga hem missen, fiets 6 aug de Sean Kelly te Belgie (aanrader!)
Het is mij ook opgevallen dat tochten in Belgie in de regel betere verzorging (lees: meer posten met bergen eten) hebben voor gelijke of zelfs lagere prijs. Het stoort me verder niet want ook de kleine NL tochten zijn niet duur.
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw
Bij goed weer wordt dit mijn 2e tocht, waarschijnlijk weer de 100 km. Vorige week de West Betuwe Toer (100 km) gereden en dat is erg goed bevallen.
Ik hoop op een beetje weer morgen
Ik wil de 180 rijden
Een paar keer een tocht van de DTC gereden en ze zijn echt goed gepijld , en dat kun je niet van iedere tocht zeggen
Ik wil de 180 rijden
Een paar keer een tocht van de DTC gereden en ze zijn echt goed gepijld , en dat kun je niet van iedere tocht zeggen
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
Vandaag deze rit gereden
Ik vind het een schitterende tocht
Ik heb alleen de 145 gereden mijn fietsmaatje reed zijn eerste rit na 3 weken zodoende was 180 wat te veel van het goede
Ik hoop op een volgend jaar de 180 te doen want het is echt genieten
Ik vind het een schitterende tocht
Ik heb alleen de 145 gereden mijn fietsmaatje reed zijn eerste rit na 3 weken zodoende was 180 wat te veel van het goede
Ik hoop op een volgend jaar de 180 te doen want het is echt genieten
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
heb m vandaag ook gereden (145 km) Top georganiseerd, geen klagen gehad! Blijft een mooi stukje Nederland om te fietsen!