Pagina 1 van 2

Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 20 jul 2011 11:35
door dimitrid
Momenteel is mijn kuota kharma afgemonteerd met een campa carbon athena groep.
Tijdens de winter zou ik graag enkele update's (laten) uitvoeren. Zo wil ik een rotor crankset met q-rings (compact), achter- en voorderrie naar chorus/record, remmen en shifters naar chorus/record. Verder zou ik de huidige campa kabelset willen vervangen door powercordz.
Mijn vraag, ga ik het best voor chorus of record onderdelen? Ik fiets ongeveer een 8000 tot 10000 km per jaar.
Graag jullie mening?

Re: Upgade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 20 jul 2011 14:59
door Lcsmet
Chorus is al erg goed.
Record is minimaal beter en merkbaar duurder.

Ga je voor de uitstraling en speelt de prijs minder een rol, dan neem je toch record.
Ga je voor prijs/kwaliteit dan is Chorus de betere keuze.

Overweeg je ook een andere wielset?
Succes.

Re: Upgade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 20 jul 2011 16:24
door dimitrid
Eventueel, heb nu een fulcrum racing 3. Kan zijn dat ik ergens een full carbon wielsetje bijkoop, maar wou eerst deze upgrades doorvoeren.

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 07 aug 2011 15:34
door dimitrid
Nog andere reacties/meningen tussen de keuze record of chorus?

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 07 aug 2011 17:43
door campasuper
Er is echt niets mis met Athena.
Chorus en Record ( SR ) schakelen nauwelijks beter.
De gewichtsbesparing is ook maar marginaal.
Iedereen mag het zelf weten maar is zou het geld er niet aan uitgeven.
Ook Fulcrum R3 is een prima allround set.

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 08 aug 2011 13:33
door haaldoor
Zou ook niet van Athena naar Chorus/Record upgraden. De verschillen zijn zo marginaal. Beter is het geld in de zak te houden voor een goede full carbon wielset. Daar is meer winst mee te pakken. Kan je later altijd nog een groepset upgraden en kans dat dan verbeteringen ook wat beter zijn.

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 08 aug 2011 18:47
door loos
Ik zou ook niks upgraden. Hooguit de wielen, daar kun je het meest mee winnen. Bovendien kun je die makkelijk overzetten op je nieuwe droomfiets (met Record). En dan die Kharma als pekelfiets houden.

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 09 aug 2011 00:40
door fdegrove
Hoi,

Bootanker zijn de wielen uiteraard. Campa Bora One onder je Kharma en karren maar. 8-)

Ciao, ;)

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 09 aug 2011 11:16
door dimitrid
Alvast bedankt voor de aanvullingen. Ik ga er nog eens over denken...

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 27 aug 2011 15:57
door dimitrid
Een andere wielset zal er naar alle waarschijnlijkheid nog bijkomen. Hiervoor kijk ik op dit moment vooral naar een carbon setje, wat ik dan kan afwisselen met mijn Fulcrums.
Een andere vraag die ik nog heb: wat heb ik nu precies nodig als ik een Rotor crankset wil aanschaffen?
Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Welk bottombracket past op bovenvermeld crankstel? Moet ik hiervoor een nieuw van Rotor kopen of past eentje van Campa ook?

tnx en sorry voor de mss stomme vragen....

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 28 aug 2011 09:58
door buddo
dimitrid schreef: Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Ben niet echt thuis in Rotor, maar is de een niet gewoon compact en de ander dubbel? Lijkt me dat je op een 110 crankstel kleinere bladen kunt monteren.

Re: Upgrade onderdelen kuota kharma

Geplaatst: 28 aug 2011 11:30
door canyon81
buddo schreef:
dimitrid schreef: Wil graag een Rotor 3D plus, maar moet ik dan 110 bcd of 130bcd nemen? Wat is hierin het verschil?
Ben niet echt thuis in Rotor, maar is de een niet gewoon compact en de ander dubbel? Lijkt me dat je op een 110 crankstel kleinere bladen kunt monteren.
Klopt, is gewoon de boutcirkeldiameter. Maar op een 110 bcd past ook een 38 of een 39, op een 130 geen 34. Dus even bedenken wat je wilt. Ik rijd met Rotor 110 bcd met een 38 en 50, met een 34 voor als er in de bergen geklommen moet worden. Voor mij een ideale combi.