Keuze Fulcrum Racing 3 - 1
Hoi,
Ben aan het kijken voor een nieuw setje wielen, uiteindelijk uitgekomen bij Fulcrum. Twijfel nu tussen de Racing 3 en 1.
Heb nu Easton EA 50 SL, rij voornamelijk vlak maar ook regelmatig tochten in Limburg/Ardennen en 1x per jaar een col in Frankrijk/Italië. Gewicht is 73 kg. Budget 650 euro.
Is de Racing 3 een verbetering ten opzichte van de EA 50 SL en waar merk je dat aan? Is het een upgrade of is het verschil miniem? Is de Racing 3 misschien stijver, betere lagers?
Wat is het verschil tussen de Racing 3 en 1? De Racing 1 is toch een stukje duurder, waar zit um het verschil dan in, behalve de prijs?
Alvast bedankt.
Ben aan het kijken voor een nieuw setje wielen, uiteindelijk uitgekomen bij Fulcrum. Twijfel nu tussen de Racing 3 en 1.
Heb nu Easton EA 50 SL, rij voornamelijk vlak maar ook regelmatig tochten in Limburg/Ardennen en 1x per jaar een col in Frankrijk/Italië. Gewicht is 73 kg. Budget 650 euro.
Is de Racing 3 een verbetering ten opzichte van de EA 50 SL en waar merk je dat aan? Is het een upgrade of is het verschil miniem? Is de Racing 3 misschien stijver, betere lagers?
Wat is het verschil tussen de Racing 3 en 1? De Racing 1 is toch een stukje duurder, waar zit um het verschil dan in, behalve de prijs?
Alvast bedankt.
Ik heb net zoals jij gereden op de Easton EA50 sl. Wou een ander setje heb ook zitten twijfelen tussen de racing 1 en 3. Uiteindelijk gekozen voor de 3, pomdat het minimale gewichtsverschil niet opwoog tegen de hogere kostprijs.
Voor mij zijn de racing 3 tov de Eastons, stijver en "bollen" beter. Denk dat de lagers ook wel beter zijn, maar daar kan ik tot nu toe nog niet over oordelen.
Kijk voor jezelf eens wat je het belangrijkste vindt, het gewicht of het geld?
succes met je keuze!
Voor mij zijn de racing 3 tov de Eastons, stijver en "bollen" beter. Denk dat de lagers ook wel beter zijn, maar daar kan ik tot nu toe nog niet over oordelen.
Kijk voor jezelf eens wat je het belangrijkste vindt, het gewicht of het geld?
succes met je keuze!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De R1 is zowiezo lichter dan de R3, terwijl ze zeker net zo stijf zijn. De spaken van de R1 zijn breder dan van de R3, de R1 ziet er veel beter uit. Daarnaast hoor ik en zie ik dat er wat meer problemen zijn met de R3 2011 mbt het breken van spaken. De R3 van 2006, heb ik zelf gehad, hadden bredere spaken en waren iets zwaarder maar veel sterker. Datzelfde geldt voor de spaken van de R1, die zijn in 2009 iets smaller geworden waardoor het gewicht van het wiel iets lager geworden is.
Ikzelf heb de R1 van 2010 met de alu spaken op de kop kunnen tikken voor E.500,- en heb er al zo'n 2000 km zonder problemen mee gereden.
Mijn buurman heeft de R3 van 2011 gekocht op mijn advies en heeft in 2 maanden tijd 3 spaken kapot gereden, wielen zijn terug naar AGU maar heeft nog niets gehoord.
Mijn advies: R1 !
Ikzelf heb de R1 van 2010 met de alu spaken op de kop kunnen tikken voor E.500,- en heb er al zo'n 2000 km zonder problemen mee gereden.
Mijn buurman heeft de R3 van 2011 gekocht op mijn advies en heeft in 2 maanden tijd 3 spaken kapot gereden, wielen zijn terug naar AGU maar heeft nog niets gehoord.
Mijn advies: R1 !
+1. Heb ze nu twee jaar (R1 uit 2009) en het zijn fantastische wielen.lcsmt schreef:Als je er het juiste bedrag voor wil/kan betalen, neem dan de R1
- gewicht
- uitstraling
- lagers
- topwielen
- all round wielen
Real men wear blûk!!! Marcel
Keuze is gevallen op de R1. Ik zie dat ze verkrijgbaar zijn als gewone versie (zwart-zilver)en de 2-way fit (rood-zwart). Op de 2-way fit kunnen als ik het goed begrijp ook gewone draadbandjes? Ben namelijk nog aan het twijfelen tussen beide vanwege de kleur. Velglint is meen ik voor beide ook niet nodig?
Heeft iemand ervaring met de 2-way fit?
Pieter
Heeft iemand ervaring met de 2-way fit?
Pieter
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De 2-way fit kun je met draadbandjes en tubeless bandjes gebruiken. Het gewicht van de 2-way is iets hoger, evenals de prijs. Velglint is niet nodig, je moet je afvragen of je wel tubeless gaat rijden. Anders gewoon kiezen voor de zwart zilveren uitvoering, is ook nog makkelijker combineren kwa kleur, past vrijwel overal bij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Informeer eens bij Vos in Zwanenburg, daar zijn ze wat goedkoper. Ik weet, het is niet de beste Fm die je je kan wensen, maar dan heb je ze wel sneller. Ik heb mijn R1 daar ook gehaald, model 2010 dus met de zilveren spaken, voor E.500,-. En ze zijn nog steeds niet defect.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ook hier +1, heb ze er nu ook 2 jaar (destijds voor een prikkie op de kop kunnen tikken bij Salden).marcelb schreef:+1. Heb ze nu twee jaar (R1 uit 2009) en het zijn fantastische wielen.lcsmt schreef:Als je er het juiste bedrag voor wil/kan betalen, neem dan de R1
- gewicht
- uitstraling
- lagers
- topwielen
- all round wielen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De lagers zijn nagenoeg hetzelfde in beide wielen, gewoon goed. Verschil in uitstraling valt wel mee, zonder stickers zien de meeste fietsers echt niet wat de R1's zijn. Keuze is denk ik gewoon afhankelijk van wat je uit wilt geven. Ik zou niet de laatste euro's uit de spaarpot bij elkaar schrapen om per sé R1's te kopen.lcsmt schreef:- lagers