Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Weer eentje met beginners vragen..........

ReneW
Forum-lid

ReneW 26 jul 2011 18:55

Ik zal met eerst even voorstellen, ik ben René uit Schagen en heb bijna een leeftijd van 35 jaar.
Het fitnessen ben ik een beetje zat, en om toch een beetje op conditie te blijven wil ik gaan fietsen.

Nu ben ik hier al lekker aan het lezen geweest, maar heb toch nog wel wat twijfels.
Ik ben 1.98m lang, en heb in verhouding nog lange benen ook. Ik weeg 98k.........

Ik heb laatst al wat info gehaald bij de fm die hier goed staat aangeschreven, en die vertelde
mij dat de groep Tiagra "net" zou moeten kunnen, maar mooier is een 105.
Nu heeft Salden een leuke aanbieding van een Willier: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2930" onclick="window.open(this.href);return false;
waarbij ik de prijs wel erg aantrekkelijk vind. Het is de bedoeling dat ik een jaar ga "uitvinden" of dit inderdaad een leuke sport is.

Nadeel: ik wil hem via internet bestellen (XXL), en laat me dus niet opmeten.
Het prijsverschil met hier op laten meten en een vergelijkbare fiets met 105 zal gemiddeld genomen zo'n 400,- zijn.
Dit vind ik dus nog best wel geld................

Wie kan me vertellen of dit een stomme actie zou zijn :D

Alvast bedankt!
grtz,
René

Glenn_J
Forum-lid

Glenn_J 26 jul 2011 19:01

Zijn er geen fm's in je omgeving waar je tegen een 'standaard'prijs een :meting kunt laten uitvoeren, zonder daar een fiets te kopen?
Opmeten lijkt me toch vrij belangrijk alvorens een nieuwe racer aan te schaffen!

ReneW
Forum-lid

ReneW 26 jul 2011 19:14

Glenn_J schreef:Zijn er geen fm's in je omgeving waar je tegen een 'standaard'prijs een :meting kunt laten uitvoeren, zonder daar een fiets te kopen?
Opmeten lijkt me toch vrij belangrijk alvorens een nieuwe racer aan te schaffen!
Die mogelijkheid zal er mischien wel zijn.
Ik vind het alleen een beetje vreemd tegenover hen dat ik me laat opmeten, en
vervolgens de fiets koop via internet.

Of ligt dat meer aan mij?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jul 2011 19:25

ik weet niet waar je woont, maar ik zou als ik jou was naar Salden rijden en die fiets kopen. Het is een koopje en er staat nu nog een XL en een XXL. Op een van die twee frames moet je gewoon passen. Dus even bellen om een afspraak te maken. Passen, meten, fiets kopen, naar huis rijden. Stukje gaan touren.
Live fast; die young. mijn blog

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 26 jul 2011 23:09

ReneW schreef:
Glenn_J schreef:Zijn er geen fm's in je omgeving waar je tegen een 'standaard'prijs een :meting kunt laten uitvoeren, zonder daar een fiets te kopen?
Die mogelijkheid zal er mischien wel zijn.
Ik vind het alleen een beetje vreemd tegenover hen dat ik me laat opmeten, en
vervolgens de fiets koop via internet.

Of ligt dat meer aan mij?
Hier heb je op zich wel gelijk in. Ik vind dat ook nooit zo chique.

Wat je eventueel kunt doen is je maten invoeren in het 'programma' van Canyon. Zoals hier bijvoorbeeld voor een Canyon Roadlite (ga dan naar "juiste framemaat vinden"). Er komt dan een framemaat voor die bepaalde Canyon fiets uit. Ga vervolgens kijken naar de geometrie van die maat Canyon fiets en vergelijk de afmetingen daarvan met die van Willier fiets. Op die manier kun je enigszins op afstand bepalen wat waarschijnlijk de juiste maat frame voor jou is. Als die overeen lijken te komen kun je Salden bellen om te vragen of je daar mag passen op beide Willier fietsen.

Plaats reactie