Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Specialized S Works last van mijn voet

Kornuit

Kornuit 04 aug 2011 09:45

Hallo,

Ik heb nu de Specialized S Works schoenen en heb daarbij last van mijn linker voet. De pees van de voet wordt ingedrukt door de rand van de schoen.
Met mijn vorige schoenen (Diadora) had ik hier 9 jaar geleden nergens last van. Helaas zijn deze schoenen nu te klein. Het valt mij op dat de rand van de Diadora's een stuk lager valt (dus onder de pees) dan de Specialized S Works die precies op die pees drukt.

Het gekke is dat ik het alleen bij links heb. Nu zijn voeten nooit gelijk en zie ik ook dat mijn linker voet iets verder doorzakt dan mijn rechter voet die iets stabieler is. Mijn voeten zijn gemeten en ik heb een normale arch waarbij de rechter voet iets sterker is, maar ik heb begrepen dat iedereen een verschil in rechts/links heeft.

Ik heb schoenen nodig die of over de pees vallen of er onder door lopen en een rand hebben met meer stof. Volgens mij heeft Sidi's meer stof (voering) in en om de schoen.

Het is dus niet dat het schuurt maar meer dat ik druk pijn krijg en die pees niet goed vrij kan bewegen/doorbloeden.

Hier heb ik last van (met rood aangegeven):
Afbeelding

Iemand die dit hier meer over weet? Wat kan ik het beste doen?

bepe
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 04 aug 2011 22:02

Het schaatsmerk raps maakt sinds een tijdje fietsschoenen op maat en thermoplastisch vervormbare schoenen. Deze zijn op carbon basis. Schaatsschoenen kunnen perfect naar de voet gemaakt worden, dus misschien heb je hier voor het fietsen wat aan.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 04 aug 2011 23:35

Welke kleur zolen heb je?

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 05 aug 2011 00:17

Ik heb bij mijn linker voet ook last van 'pijntjes', ondanks dat ik sinds enkele maanden andere schoenen heb (had bij mijn vorige schoenen namelijk dezelfde 'pijntjes') Ik heb gemerkt dat ik de trapbeweging links en rechts niet geheel gelijk uitvoer. Door erop te letten dat ik links dezelfde beweging maak als rechts (ik ben rechts), merk ik dat de 'pijntjes'minder worden. De schoen wat minder strak aandoen heeft mij ook geholpen. Misschien heb je er wat aan.....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Kornuit

Kornuit 05 aug 2011 16:33

bedankt voor alle adviezen.

Ik heb alle kleuren zolen al geprobeerd maar dat mocht niet baten.
We zijn er ondertussen achter dat de Specialized schoenen veel te breed zijn voor mijn voeten. Ik heb een erg smalle kleine voet (41) en de Sidi's zitten een stuk beter. Daar wordt de pees ook niet ingedrukt omdat er om de rand van de schoen een zachte stof zit, dat ontbreekt bij Specialized S Works. Doordat de schoen te breed is biedt hij niet genoeg ondersteuning waardoor ik met mijn zwakkere voet teveel inkik. Daar helpen de zooltjes (heb er nu groene in) niet genoeg tegen. Ik heb mijn Specialized S Works mogen inruilen en ga morgen kijken naar Sidi Ergo 2 of Genius 6.6. Had al een sidi gepast en dat voelt gelijk al een stuk beter.

inlineskater
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:36

inlineskater 07 aug 2011 12:01

Goede oplossing door je fm dan! HULDE!

Plaats reactie