25 mm banden
-
- Forum-lid HC
Niet dus een bredere band is de rolweerstand inderdaad lager.reverb schreef:Bedoel je het niet anders? Met 23mm heb je minder rolweerstand.
Voorwaarde is wel dat de druk gelijk is.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik rij al jaren 25 of 28mm. Bevalt me prima. Zeker in gebieden waar het wegdek iets slechter is (bijv. de Ardennen) rijdt het én comfortabeler én sneller. Je verliest minder energie omdat je achterwiel minder stuitert. Let er wel op dat je een goede kwaliteit 25mm band koopt. Een aantal merken bieden racebanden aan in 25mm. Die zijn prima.
Nee, hij bedoelt het niet anders: bredere banden hebben minder rolweerstand! Een korter contactoppervlak zelfs bij een lagere bandenspanning. En dus inderdaad ook meer comfort, al is dat minimaal in het geval 25 t.ov. 23 mm.reverb schreef:Bedoel je het niet anders? Met 23mm heb je minder rolweerstand.
Het is vreemd dat mensen maar na blijven praten wat al jaren geleden is weerlegd!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC