Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Op zoek naar meningen over tweedehands racefiets

Bobto
Forum-lid

Bobto 04 aug 2011 17:51

Hallo,

Ik zit al een tijdje te denken aan het aanschaffen van een eerste racefiets. Ik heb me er wat in verdiept maar kan de mening van echte connaisseurs goed gebruiken. Ik heb een budget van rond de 800 euro en mijn oog is gevallen op deze 5 jaar oude tweedehands fiets: http://bit.ly/oqixC9" onclick="window.open(this.href);return false;.

Zou iemand mij een goed beeld kunnen geven van de kwaliteit van deze fiets en of zij haar prijskaartje waard is?

Bij voorbaat dank,
Bob Toorenaar

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 04 aug 2011 21:16

kwaliteit is in orde, maar garantie geldt toch alleen voor eerste eigenaar?

Bobto
Forum-lid

Bobto 04 aug 2011 21:47

Bedankt voor je reactie. Dat de kwaliteit in orde is, baseer je dat ook op de fabrikant van het frame. Ik had nog nooit van die naam gehoord, jij?

Over die garantie is een goed punt, daar laat ik mijn aankoopbeslissing denk ik niet van af hangen.

merlaida
Forum-lid

merlaida 04 aug 2011 21:50

Frame is goed,
Enkel de groep is al 5 jaar oud, ook al vijf jaar slijtage.
Maar prima fiets

gene
Forum-lid

gene 04 aug 2011 22:00

Is het de juiste maat?
Heel veel hangt af van de toestand van onderdelen en wielen. Deze kunnen hun beste tijd gehad hebben.
Vanop afstand is kwaliteit onmogelijk te beoordelen.

Bobto
Forum-lid

Bobto 04 aug 2011 22:05

Ik rij normaal op een 65cm Santos trekking en die is goed. Eerder aan de grote dan aan de kleine kant. Ik denk dat 62cm perfect zou zijn. Ik hoop binnenkort langs te kunnen gaan om de fiets eens onder de loep te nemen. Nog tips om juist te controleren of de fiets in goede staat is?

merlaida
Forum-lid

merlaida 05 aug 2011 10:15

Kijken naar de slijtage van de velgen, en van tandwielen ketting etc..
Kijk ook of de shifters geoxideerd zijn van zouten en dergelijke...

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 05 aug 2011 21:01

Zeker de werking van de versnellingen goed controleren.. als hier problemen is zitten kan dat grote kosten opleveren... Tandwielen voor en achter goed controleren of ze er nog redelijk uit zien. (voor en achter vervangen ca 100,-)ook speling op trapas controleren en op de wielen.

PS, ik ben niet weg van de banden die erop zitten, heb ze oit uit noodzaak gekocht (scheur in band tijdens toertocht en dit waren de enige die ze hadden.) en die banden slijten echt snel...

Ook voor jezelf bekijken of je in de bergen wil gaan fietsen... dan zou ik eerder opteren voor een compact of tripple.
(hier zit een normaal cranckstel op goed voor in NL maar in de alpen of zuid limburg wordt het dan erg lastig)

Er zit wel een mooie afmontage op dura ace met ksyrium elite

PS: Dedacciai is naast voor volledige fietsen ook bekend van fiets onderdelen onder Deda elementi. (heb er zelf een ligstuur van...) hebben mooi spul voor een redelijke prijs.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

dennad
Forum-lid

dennad 06 aug 2011 10:25

DSC is een merk van een man in Heerhugowaard. Hij last(e) deze frames op maat in zijn schuurtje. Dit doet hij nog steeds wanneer je hem vraagt. Ook het spuiten doet hij.
Vroeger fietste Thomas Dekker in zijn kleine jaren ook op DSC fietsen..

Over de garantie kan ik niks zeker zeggen maar weet zeker wanneer je een probleem met het frame hebt hij je zeker zult helpen.

Bobto
Forum-lid

Bobto 06 aug 2011 14:40

Gekke_henkie. Bedankt voor de tip over de twee bladen. Ik denk toch dat ik van de fiets afzie daarom. Ik heb total geen klimmers-postuur maar hou wel van klimmen. Een van de redenen om een racefiets te kopen is omdat ik volgend jaar een week Alpen- of dolomietencols wil gaan beklimmen. Ik denk dat ik het met mijn 100 kilo en twee bladen dan verrekte zwaar ga krijgen op de Galibier of Stelvio. Ik zoek nog even door.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 06 aug 2011 22:33

Wie zegt dat deze fiets 5 jaar oud is? De groep is in elk geval ouder. DA 9 speed werd voor het laatst nieuw geleverd in..2003 denk ik? Zowel de vraagprijs als de geboden prijzen vind ik aan de hoge kant. Verstandig om even verder te kijken.

Bobto
Forum-lid

Bobto 09 aug 2011 18:56

Na weer wat speurwerk ben ik deze fiets tegengekomen. Heeft ook twee bladen maar wel extra bergversnellingen. Iemand van jullie een idee of dit een aanrader is? Er van uitgaande dat de fiets natuurlijk goed onderhouden is. http://bit.ly/nescQV" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie