Fiets kopen in Treviso (of elders in Italie)
Hallo,
Ik wil volgend jaar een nieuwe fiets kopen. Dat gaat waarschijnlijk een Pinarello worden. Nu vroeg ik me af of het veel scheelt om de fiets in Treviso te kopen. Er schijnt daar een Pinarello shop te zijn(?). Zijn er evt andere adressen in Italie waar je goedkoop een Pina kan kopen? En scheelt dit dan ook in vergelijking met bijvoorbeeld online aankopen?
Zijn er dingen waaraan je moet denken als je 'm hier naar toe neemt (douane, garantie in buitenland, etc)?
dank,
Michel
Ik wil volgend jaar een nieuwe fiets kopen. Dat gaat waarschijnlijk een Pinarello worden. Nu vroeg ik me af of het veel scheelt om de fiets in Treviso te kopen. Er schijnt daar een Pinarello shop te zijn(?). Zijn er evt andere adressen in Italie waar je goedkoop een Pina kan kopen? En scheelt dit dan ook in vergelijking met bijvoorbeeld online aankopen?
Zijn er dingen waaraan je moet denken als je 'm hier naar toe neemt (douane, garantie in buitenland, etc)?
dank,
Michel
- ophetkantje
- Forum-lid
De vraag stellen is hem beantwoorden.jackflash schreef:Zijn er dingen waaraan je moet denken als je 'm hier naar toe neemt (douane, garantie in buitenland, etc)?
dank,
Michel
idd je zou hem eigenlijk moeten aangeven bij de douane en inderdaad het is wat lastiger met garantie.
Ach, ik zeg ook maar wat
aangeven hoeft toch niet (geldt toch alleen voor importartikelen van buiten Europa of alcohol & tabak binnen de EU)?
Italië is immers een EU land en daarvoor hoef je geen invoerrechten te betalen...maar ik kan het mis hebben...
Garantie kan ik mee inkomen...tis niet om de hoek, dus als er iets niet goed is zit je altijd met opsturen etc.
Indien de fiets/ het frame zoveel goedkoper is dan zal ik dat wel op de gok nemen. Opsturen is nou niet de grootste kostenpost.
Uit het verleden weet ik dat Flarer.it (uit Merano) wel aantrekkelijk geprijsde Pinarello's had.
Maar met een beetje google (gebruik dan wel google.it) en zoek op pinarello + negozio.
Succes!
Italië is immers een EU land en daarvoor hoef je geen invoerrechten te betalen...maar ik kan het mis hebben...
Garantie kan ik mee inkomen...tis niet om de hoek, dus als er iets niet goed is zit je altijd met opsturen etc.
Indien de fiets/ het frame zoveel goedkoper is dan zal ik dat wel op de gok nemen. Opsturen is nou niet de grootste kostenpost.
Uit het verleden weet ik dat Flarer.it (uit Merano) wel aantrekkelijk geprijsde Pinarello's had.
Maar met een beetje google (gebruik dan wel google.it) en zoek op pinarello + negozio.
Succes!
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
Mensen ervaringen met de Pinarello prijzen daar in Treviso of andere locaties? Voor 100 of 200 euro verschil zou ik de fiets gewoon in NL kopen. Maar als het nou echt 600 of 700 euro scheelt met de prijzen hier, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal....
- heinrich-gs
- Forum-lid
Tijdens de afgelopen Maratona een leuke FP2 gekocht bij de plaatselijke fietsenboer in La villa. Mijn vriendin was voornemens een nieuwe fiets te kopen, en een defect aan haar oude vlak voor de Maratona versnelde dit proces. Precies haar maat, en na wat online research bleek de prijs prima. Tja wat betreft onderhoud kan ik veel zelf, en garantie op het frame is europees, en in geval van defect is het dan opsturen geblazen... We hebben de gok genomen, en ze is er super blij mee!
Bliede met mien fietse
Garantie lijkt me toch echt geen issue. Ook een in Italië gekochte Pina zal via het NL dealer netwerk en NL verdeler dezelfde service krijgen. Ben zelf een paar weken geleden in Treviso geweest voor de GF Pinarello. Het winkeltje van de oude Nane Pinarello bezocht maar geen enorme prijsverschillen geconstateerd. Ik denk dat er in NL al voldoende prijsstunters zijn met Pina dus of het loont om die in Italië te gaan halen.... Bij minder gangbare merken kan het echter wel degelijk lonen, mijn Cinelli is ook vanuit Varese gekomen (destijds meer dan €1000 bespaard).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom daar halen? http://www.evertsesport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zit op een vergelijkbaar prijsniveau.
Scheelt je qua prijs bijna niks. Probikeshop in Rosmalen is ook altijd erg scherp. Prijzen onder het Vos-niveau maar wel mét vakmensen.
Scheelt je qua prijs bijna niks. Probikeshop in Rosmalen is ook altijd erg scherp. Prijzen onder het Vos-niveau maar wel mét vakmensen.
Less is bore