trek of ridley
Hoi Allemaal,
Nieuw op forum, maar niet nieuw in fietsen. Mijn eerste fiets was een bianchi en ik wilde eens iets nieuws. Ben nu aan het kijken en mijn voorkeur ging uit naar ridley. Echter, wat verhalen over betrouwbaarheid hebben me doen twijfelen.
Budget is ongeveer 1500 euro, twijfel tussen verschillende ridley's en trek 3.1. Van de trek vind ik de kleur samenstelling niet mooi, dus wordt het al snel de trek 2.3.
van ridley waren het de icarus, compact en een paar versies uit 2010.
twijfel voornamelijk door verhalen dat het frame van ridley weleens zwak kunnen zijn, garantie op frame ridley is 5 jr, trek heeft dan het voordeel dat ze levenslange garantie hebben.
Ik fiets voornamelijk woon/werk (25 km enkel) en ben verder normaal van postuur (denk ik).
Ben benieuwd wat jullie vinden
Nieuw op forum, maar niet nieuw in fietsen. Mijn eerste fiets was een bianchi en ik wilde eens iets nieuws. Ben nu aan het kijken en mijn voorkeur ging uit naar ridley. Echter, wat verhalen over betrouwbaarheid hebben me doen twijfelen.
Budget is ongeveer 1500 euro, twijfel tussen verschillende ridley's en trek 3.1. Van de trek vind ik de kleur samenstelling niet mooi, dus wordt het al snel de trek 2.3.
van ridley waren het de icarus, compact en een paar versies uit 2010.
twijfel voornamelijk door verhalen dat het frame van ridley weleens zwak kunnen zijn, garantie op frame ridley is 5 jr, trek heeft dan het voordeel dat ze levenslange garantie hebben.
Ik fiets voornamelijk woon/werk (25 km enkel) en ben verder normaal van postuur (denk ik).
Ben benieuwd wat jullie vinden
Vergeet ik de uitvoeringen te vermelden.
Keuze ridley zou zijn;
orion 1105a
orion 1105b (mijn voorkeur)
compact 1119a
icarus sls
Sommige uitgerust met shimano 105, ultegra, andere met campognoli (?)
ook was er een model bij, een compact (2010 denk ik) wit met beetje blauw? met 105 afgemonteerd.
Verhalen/historie doen me sterk twijfelen over ridley
Bij voorbaat dank voor jullie reacties
Keuze ridley zou zijn;
orion 1105a
orion 1105b (mijn voorkeur)
compact 1119a
icarus sls
Sommige uitgerust met shimano 105, ultegra, andere met campognoli (?)
ook was er een model bij, een compact (2010 denk ik) wit met beetje blauw? met 105 afgemonteerd.
Verhalen/historie doen me sterk twijfelen over ridley
Bij voorbaat dank voor jullie reacties
Voor wat het waard is: ik rij al 4j tot volle tevredenheid met een Ridley Compact. Met Trek heb ik weliswaar geen ervaring, maar ik loop niet wild van de modellen en kleurstelling bij Trek (maar dat heeft dan weer niets met kwaliteit te maken).
20% korting idd op trek, maar dat geld ook voor ridley. Voorkeur gaat uit naar ridley, alleen hoor ik niet zo veel positieve verhalen over ridley (kan gek genoeg alleen niet veel op internet vinden over de mindere kwaliteit, lijkt mij dan ook eerder een broodje aap verhaal?!) Zie er in ieder geval genoeg rond rijden!
Ik heb bij de FM gaan kijken voor een trek madone 4.5 ik was vooral aangesproken door de duotrap dat is een apparaatje dat in je frame wordt gestoken om zo gegevens naar je fiets computer te sturen over je snelheid en trap frequentie. Deze fiets is wel boven je budget maar mat wat korting komt het wel in de buurt van 1500 euro.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
Frames die zouden breken? De term ridley = breakley zou veel voorkomen? Aantal jaren geleden zou er 1 coureur al 8 x door frame zijn gezakt? Maar ik twijfel of het waar is, want dan moet ik dit toch op zijn minst ook vinden op internet?wivo_6 schreef:Wat volgens mij ook belangrijk is is een goede FM. Ik zou mij dan laten leiden door de merken die hij voert.
Vraag is ook wat je juist bedoelt juist met 'niet al te positieve verhalen' over Ridley?
trek madone 4.5 is idd ook wel een optie, maar meteen inderdaad iets boven mijn budget helaas
Volgens mij heeft elke Trek met een carbon voorvork deze mogelijkheidDaantje92 schreef:Ik heb bij de FM gaan kijken voor een trek madone 4.5 ik was vooral aangesproken door de duotrap dat is een apparaatje dat in je frame wordt gestoken om zo gegevens naar je fiets computer te sturen over je snelheid en trap frequentie. Deze fiets is wel boven je budget maar mat wat korting komt het wel in de buurt van 1500 euro.
Bij de Madone 4.5 zit het niet in de voorvork maar aan het achter wiel. (De pedaal komt dan voorbij de sensor)MooMoo schreef:Volgens mij heeft elke Trek met een carbon voorvork deze mogelijkheidDaantje92 schreef:Ik heb bij de FM gaan kijken voor een trek madone 4.5 ik was vooral aangesproken door de duotrap dat is een apparaatje dat in je frame wordt gestoken om zo gegevens naar je fiets computer te sturen over je snelheid en trap frequentie. Deze fiets is wel boven je budget maar mat wat korting komt het wel in de buurt van 1500 euro.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)