trek district
-
- Forum-lid
Wie heeft ervaring met een Trek District, in welke variant dan ook? Mijn vriendin was op zoek naar een nieuwe stadsfiets en toen zagen we deze dit weekeinde in de etalage staan en waren wel enthousiast. Ik vond hem in ieder geval veel cooler dan de Cortina waar ze in eerste instantie over zat te denken.
Hij zal voornamelijk voor woon- werk verkeer worden gebruikt, dus dan is het ontbreken van verlichting, bagagedrager en spatborden natuurlijk niet handig....
BVD,
Dick
Hij zal voornamelijk voor woon- werk verkeer worden gebruikt, dus dan is het ontbreken van verlichting, bagagedrager en spatborden natuurlijk niet handig....
BVD,
Dick
Mooie fiets. Leuke innovatieve techniek (band aandrijving). Leuke SS. Kekke kleurtjes
Verlichting is natuurlijk een eitje om dat toe te voegen (LED lampjes). spatborden heb je er ook zo op met SKS raceblades. Maar een bagagedrager. Tja. Dat gaat wat lastiger worden. Je hebt wel dingen die aan je zadelpen vast kunnen, maar die zijn niet even stabiel als een echte bagagedrager.
Flauwe opmerking natuurlijk, maar als je een stadsfiets met bagagedrager zoekt, hoe kom je dan op een trek district uit? Ik kan dan wel een paar beter passende modellen bedenken...
- correctie - ik lees net bij Trek dat det district al voorbereide dragerbevestigingspunten heeft... dus ook een bagagedrager is geen punt. Nou. Dan ben je er toch?
Verlichting is natuurlijk een eitje om dat toe te voegen (LED lampjes). spatborden heb je er ook zo op met SKS raceblades. Maar een bagagedrager. Tja. Dat gaat wat lastiger worden. Je hebt wel dingen die aan je zadelpen vast kunnen, maar die zijn niet even stabiel als een echte bagagedrager.
Flauwe opmerking natuurlijk, maar als je een stadsfiets met bagagedrager zoekt, hoe kom je dan op een trek district uit? Ik kan dan wel een paar beter passende modellen bedenken...
- correctie - ik lees net bij Trek dat det district al voorbereide dragerbevestigingspunten heeft... dus ook een bagagedrager is geen punt. Nou. Dan ben je er toch?
-
- Forum-lid
Waarom deze fiets?mda1 schreef:Mooie fiets. Leuke innovatieve techniek (band aandrijving). Leuke SS. Kekke kleurtjes ;-)
SNIP
Omdat we allebei op hetzelfde moment zeiden dat dit ook wel een coole fiets zou zijn. En zij deze eigenlijk wel mooier vind dan de Cortina:)
Wil ze wel dat ik mijn Batavus Stabilo ga inruilen voor iets hips...
Misschien zelf een SS gaan bouwen. Voorwiel en crankstel heb ik nog liggen, net als remmen en zadelpen, en desnoods een zadel.
Een heel fijn fietsje. Ik ben zelf in het bezit van de trek district 3? (weet het even niet, maar ik heb de witgouden).
Alleen wel een hele slappe ketting, die zou ik direct vervangen voor een betere. Verder is het een heerlijk fietsje, met een flipflop naaf waar een singlespeed en een fixed kant aan zit. perfect.
Alleen wel een hele slappe ketting, die zou ik direct vervangen voor een betere. Verder is het een heerlijk fietsje, met een flipflop naaf waar een singlespeed en een fixed kant aan zit. perfect.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
Ik rij nu twee jaar op een District uit 2009 met beltdrive. Heb er SKS spatborden op gezet en goede (afneembare) lampen. Heb er nu ongeveer vierduizen km mee gereden waarvan ongeveer de helft met een Alfine 8speed achternaaf. Rij nu weer singlespeed en dat is toch leuker met deze fiets. Banden heb ik wel vervangen voor 4seasons want die Bontrager dingen gingen veel te vaak plat. Gebruik de fiets voornamelijk om naar m'n werk te fietsen maar rij er ook in het weekend ritjes van 40km mee. Ben er nog steeds erg blij mee en weet niet zo snel een fiets die ik liever zou rijden door de stad.
Deze fiets is ook bijna helemaal wat ik zoek. Alleen zie ik hem nie tmeer op de site van Trek nederland staan. Wel op de site van Trek Amerika. Is dit model nog wel gewoon te koop in Nederland? En zo ja is de District dan alleen te koop in de grijze kleur zoals op de amerikaanse site van Trek staat?
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/to ... /district/#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/to ... /district/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een beetje eng, ik was net ook op de Trek site naar de District aan het kijken! Ik hoop ook van harte dat hij er weer bij is komend seizoen, anders wordt het koopjesjagen naar overjaarse modellen. Het staat bij mij in ieder geval op de to-do om uit te zoeken op Bikemotion.
http://lmgtfy.com/?q=trek+district" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hem onder andere bij 12gotrading wel en Hans Struijk fietsem.
Zie hem onder andere bij 12gotrading wel en Hans Struijk fietsem.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Ik had ook al ff snel gegoogled allen daar kom ik alleen modellen tegen waarbij Trek op het frame staat. Dit is niet het geval bij de Trek District op de Amerikaanse site.
@Bibske http://www.trekbikes.com/nl/nl/trek_lif ... elux_2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
@Bibske http://www.trekbikes.com/nl/nl/trek_lif ... elux_2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou... het toeval is de wereld nog niet uit want ook ik zocht gisteren naar een Trek District (voor een buurman die een nieuwe woon-werk fiets zoekt). En je kan hem gewoon bestellen bij een tal van webwinkels. Bike-fun, topbikes, 12gotrading... Keuze zat, van zowel 2010 en 2011 modellen. Nog nergens een 2012 model gezien trouwens
Ja, 2010 en 11 wel maar 12 dus niet, daar gaat het juist om! Ik kan pas in februari een nieuwe kopen want dan zijn mijn 3 jaar bij de belastingdienst weer om, waarschijnlijk vind ik dan nog wel ergens eentje van vorige jaren als hij in 2012 niet meer ingevoerd wordt.
@ Kultivate: dank voor de lijst, die had ik nog niet gevonden!
@ Kultivate: dank voor de lijst, die had ik nog niet gevonden!