Geen Merida of Specialized, maar een Stevens Strada 800
http://www.merida-bikes.com/en_int/bike ... SPEEDER+T3
Speeds: 27
Frame: Speeder-V-Single
Color: White(black)
Fork: Speeder Lite Shock
Derailleur front: Shimano R443 34.9
Derailleur rear:Shimano 105GS
Shifters: Shimano SL-R440-3 / Shimano SL-R440-9
Brake levers: Avid FR5
Brakes: Avid Single Digit 3
Chainwheel: FSA Vero 52-42-30
BB-Set: Shimano Cartridge
Chain: Shimano CN-HG53
Hubs: Shimano Tiagra
Rims: Speeder Pro V
Freewheel: Shimano CS-HG50-9 11-25
Spokes: Black stainless-P
Tires: Maxxis Detonator 32
Handlebar: X-Mission Comp CEN Flat 600
Stem: X-Mission Comp CEN
Headset: M10 Neck
Seatpost: XM Comp D SB15 31.6
Saddle: X-Mission Side-2
Pedals: XC Alloy
http://www.specialized.com/gb/gb/bc/SBC ... cname=Road
FRAME Specialized E5 aluminum, smooth weld fully manipulated tubing, FACT carbon seatstays w/ Zertz inserts, internal cable routing, integrated headset, rack and fender eyelets
FORK Specialized FACT carbon legs, aluminum crown & steerer, fender eyelets
HEADSET 1-1/8" sealed Cr-Mo bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer with 20mm of spacers
STEM Specialized Elite-Set, 3D forged alloy, 4-position adjustable, 4-bolt 31.8mm clamp
HANDLEBARS Specialized 2014 alloy, 5-degree bend
TAPE Body Geometry locking Comfort Grips open-end with plug, alloy barend
FRONT BRAKE Tektro linear pull, cold-forged, cartridge pads
REAR BRAKE Tektro linear pull, cold-forged, cartridge pads
BRAKE LEVERS Avid forged alloy lever
FRONT DERAILLEUR SRAM Apex
REAR DERAILLEUR SRAM Apex
SHIFT LEVERS SRAM Apex
CASSETTE SRAM Apex, 10-speed, 11-32t
CHAIN KMC DX10SC
CRANKSET SRAM S150
CHAINRINGS 50 x 34T
BOTTOM BRACKET With Crankset
PEDALS Black cage, body & toe clips w/ strap
RIMS Mavic CXP22
FRONT HUB Forged alloy Hub, sealed bearings, 28 hole, for J bend round spokes
REAR HUB Forged alloy, sealed, cassette, QR, 32h
SPOKES Stainless 14g
FRONT TIRE Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
REAR TIRE Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
INNER TUBES Standard presta valve
SADDLE Body Geometry Riva Road, 155mm width
SEATPOST Specialized Elite, carbon wrapped alloy, two-bolt clamp, 27.2mm
SEAT BINDER Alloy, 31.8mm
NOTES Chain stay protector, chain catcher, derailleur hanger, clear coat, owners manual
Wheels
Hub Front Forged alloy Hub, sealed bearings, 28 hole, for J bend round spokes
Hub Rear Forged alloy, sealed, cassette, QR, 32h
Inner Tubes Standard presta valve
Rims Mavic CXP22
Spokes Stainless 14g
Tire Front Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
Tire Rear Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
Wheel Size 700C
Omdat ik vrij nieuw ben in de wereld van fietsen als sport, zou ik een fitnessbike willen aanschaffen.
De keuze van de fiets staat nog niet helemaal vast, maar ik neig naar één van de twee fietsen (modeljaar 2011 en 2012), genoemd in de kop.
Graag had ik van jullie de meningen geweten, zodat ik een uiteindelijke keuze kan bepalen.
Om jullie op weg te helpen:
-Budget max. 900 euro
-Ik wil niet in een groep gaan fietsen;
-Woon in heuvelachtig gebied (Z-L);
-Wil graag fietsen als workout;
-Afstanden die ik in mijn hoofd heb liggen tussen de 35-80 km per keer;
-Wil niet gebonden zijn aan uitsluitend asfalt maar wil ook eens een onverhard fietspad kunnen nemen (geen mountainbikeroute!);
-max. gewicht fiets: 12 kg.
Prioriteiten:
1) snelheid;
2) kwaliteit;
3) zitpositie en comfort
4) uiterlijk;
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Speeds: 27
Frame: Speeder-V-Single
Color: White(black)
Fork: Speeder Lite Shock
Derailleur front: Shimano R443 34.9
Derailleur rear:Shimano 105GS
Shifters: Shimano SL-R440-3 / Shimano SL-R440-9
Brake levers: Avid FR5
Brakes: Avid Single Digit 3
Chainwheel: FSA Vero 52-42-30
BB-Set: Shimano Cartridge
Chain: Shimano CN-HG53
Hubs: Shimano Tiagra
Rims: Speeder Pro V
Freewheel: Shimano CS-HG50-9 11-25
Spokes: Black stainless-P
Tires: Maxxis Detonator 32
Handlebar: X-Mission Comp CEN Flat 600
Stem: X-Mission Comp CEN
Headset: M10 Neck
Seatpost: XM Comp D SB15 31.6
Saddle: X-Mission Side-2
Pedals: XC Alloy
http://www.specialized.com/gb/gb/bc/SBC ... cname=Road
FRAME Specialized E5 aluminum, smooth weld fully manipulated tubing, FACT carbon seatstays w/ Zertz inserts, internal cable routing, integrated headset, rack and fender eyelets
FORK Specialized FACT carbon legs, aluminum crown & steerer, fender eyelets
HEADSET 1-1/8" sealed Cr-Mo bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer with 20mm of spacers
STEM Specialized Elite-Set, 3D forged alloy, 4-position adjustable, 4-bolt 31.8mm clamp
HANDLEBARS Specialized 2014 alloy, 5-degree bend
TAPE Body Geometry locking Comfort Grips open-end with plug, alloy barend
FRONT BRAKE Tektro linear pull, cold-forged, cartridge pads
REAR BRAKE Tektro linear pull, cold-forged, cartridge pads
BRAKE LEVERS Avid forged alloy lever
FRONT DERAILLEUR SRAM Apex
REAR DERAILLEUR SRAM Apex
SHIFT LEVERS SRAM Apex
CASSETTE SRAM Apex, 10-speed, 11-32t
CHAIN KMC DX10SC
CRANKSET SRAM S150
CHAINRINGS 50 x 34T
BOTTOM BRACKET With Crankset
PEDALS Black cage, body & toe clips w/ strap
RIMS Mavic CXP22
FRONT HUB Forged alloy Hub, sealed bearings, 28 hole, for J bend round spokes
REAR HUB Forged alloy, sealed, cassette, QR, 32h
SPOKES Stainless 14g
FRONT TIRE Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
REAR TIRE Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
INNER TUBES Standard presta valve
SADDLE Body Geometry Riva Road, 155mm width
SEATPOST Specialized Elite, carbon wrapped alloy, two-bolt clamp, 27.2mm
SEAT BINDER Alloy, 31.8mm
NOTES Chain stay protector, chain catcher, derailleur hanger, clear coat, owners manual
Wheels
Hub Front Forged alloy Hub, sealed bearings, 28 hole, for J bend round spokes
Hub Rear Forged alloy, sealed, cassette, QR, 32h
Inner Tubes Standard presta valve
Rims Mavic CXP22
Spokes Stainless 14g
Tire Front Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
Tire Rear Specialized All Condition Armadillo Elite, 700x28c, Aramid bead, 120TPI, w/ lightweight puncture protection
Wheel Size 700C
Omdat ik vrij nieuw ben in de wereld van fietsen als sport, zou ik een fitnessbike willen aanschaffen.
De keuze van de fiets staat nog niet helemaal vast, maar ik neig naar één van de twee fietsen (modeljaar 2011 en 2012), genoemd in de kop.
Graag had ik van jullie de meningen geweten, zodat ik een uiteindelijke keuze kan bepalen.
Om jullie op weg te helpen:
-Budget max. 900 euro
-Ik wil niet in een groep gaan fietsen;
-Woon in heuvelachtig gebied (Z-L);
-Wil graag fietsen als workout;
-Afstanden die ik in mijn hoofd heb liggen tussen de 35-80 km per keer;
-Wil niet gebonden zijn aan uitsluitend asfalt maar wil ook eens een onverhard fietspad kunnen nemen (geen mountainbikeroute!);
-max. gewicht fiets: 12 kg.
Prioriteiten:
1) snelheid;
2) kwaliteit;
3) zitpositie en comfort
4) uiterlijk;
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Laatst gewijzigd door Peatsmoke op 16 aug 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
An it harm none do what ye will.
De banden bepalen waar je kunt fietsen, maar tegelijk koop je een fiets niet vanwege zijn banden. Als je ook eens een onverhard pad opgaat is een 37mm band toch wel aangeraden. Hebben beiden niet, maar band is slijtage-artikel en die koop je dus zelf. Past waarschijnlijk NIET op beide velgen, zeker niet op die Mavics. Qua kwaliteit zou ik voor Specialized kiezen, maar deze heeft een dubbel crankstel 50-34 (dit heet compact), maar wel een grote cassette, tot 32t. Merida Speeders kwaliteit ben ik niet van overtuigd en hoewel er een triple op zit, is dit gecombineerd met een racefiets cassette. Vreemd. Feitelijk heeft de Specialized een groter versnellingsbereik. Kwaliteit velgen is zeker beter tov de nonames van Merida.
Alternatief: 11kg en goedkoper: Stevens X6 lite. Heeft lichte ATB banden, zijn nog door Marathon Racers (40-622) te vervangen en dan kun je snel alle kanten op. De kleur bevalt me niet, maar dat is persoonlijk. Ik woon ook in Z-L en rijdt mijn beste gemiddeldes met Marathon Racer banden.
Alternatief: 11kg en goedkoper: Stevens X6 lite. Heeft lichte ATB banden, zijn nog door Marathon Racers (40-622) te vervangen en dan kun je snel alle kanten op. De kleur bevalt me niet, maar dat is persoonlijk. Ik woon ook in Z-L en rijdt mijn beste gemiddeldes met Marathon Racer banden.
Bedankt voor je reactie!
Ben vandaag eens bij een goede fietshandel geweest in het Landgraafse en heb me daar laten verleiden tot een proefrit op een Stevens Strada 600...
Deze fiets heeft vork en remsysteem dat de montage van lichte ATB-banden mogelijk maakt... Alleen vind ik de korting nogal magertjes (10%) die ik krijg, maar zou dat wel weer kunnnen investeren in wat ascesoires.
Eigenlijk maakt dit de keuze voor mij nog lastiger omdat mijn (3 jaar oude) Gazelle Luzern Excelent overbodig wordt. Eerlijk gezegd vind ik het wel jammer om de fiets weg te doen, zeker omdat ik er nog geen 1000 km op gefietst heb en het kwalitatief een geweldige fiets is in zijn klasse. Van de andere kant vrees ik dat ze nu nog meer gaat stilstaan en dat doet de fiets ook geen eer aan...
De meeste winkels staan niet te springen om een inruil, maar er zijn al winkels waar men wel wil inruilen, maar men wil (logisch) de fiets wel zien. Daarover maak ik me niet zo druk want er zit geen krasje op en werd alleen in goed weer gebruikt en regelamtig gepoetst...
Doordat ik ga inruilen zal het budget ook wat hoger worden en zit ik met een scheef oog te kijken naar de Strada 800, alleen de kleur van die fiets... Het is wel een fiets die compleet met Shimano 105 afgemonteerd is en dat is iets dat je niet zoveel ziet in dit segment.
Wat betreft het compact crankstel van de Specialized: een collega van mij (die in groepsverband op een racfiets rijdt) verteld eme dat de meesten in zijn groep toch weer overstappen op een triple crankstel...
Tja, het is eigenlijk best wel lastig om een keuze daarin te maken als je nog niet zo thuis bent in de hele wereld...
De X6 lite zou idd wel een alternatief zijn, maar is ook weer meer MTB, of vergis ik me dan?
Ben vandaag eens bij een goede fietshandel geweest in het Landgraafse en heb me daar laten verleiden tot een proefrit op een Stevens Strada 600...
Deze fiets heeft vork en remsysteem dat de montage van lichte ATB-banden mogelijk maakt... Alleen vind ik de korting nogal magertjes (10%) die ik krijg, maar zou dat wel weer kunnnen investeren in wat ascesoires.
Eigenlijk maakt dit de keuze voor mij nog lastiger omdat mijn (3 jaar oude) Gazelle Luzern Excelent overbodig wordt. Eerlijk gezegd vind ik het wel jammer om de fiets weg te doen, zeker omdat ik er nog geen 1000 km op gefietst heb en het kwalitatief een geweldige fiets is in zijn klasse. Van de andere kant vrees ik dat ze nu nog meer gaat stilstaan en dat doet de fiets ook geen eer aan...
De meeste winkels staan niet te springen om een inruil, maar er zijn al winkels waar men wel wil inruilen, maar men wil (logisch) de fiets wel zien. Daarover maak ik me niet zo druk want er zit geen krasje op en werd alleen in goed weer gebruikt en regelamtig gepoetst...
Doordat ik ga inruilen zal het budget ook wat hoger worden en zit ik met een scheef oog te kijken naar de Strada 800, alleen de kleur van die fiets... Het is wel een fiets die compleet met Shimano 105 afgemonteerd is en dat is iets dat je niet zoveel ziet in dit segment.
Wat betreft het compact crankstel van de Specialized: een collega van mij (die in groepsverband op een racfiets rijdt) verteld eme dat de meesten in zijn groep toch weer overstappen op een triple crankstel...
Tja, het is eigenlijk best wel lastig om een keuze daarin te maken als je nog niet zo thuis bent in de hele wereld...
De X6 lite zou idd wel een alternatief zijn, maar is ook weer meer MTB, of vergis ik me dan?
An it harm none do what ye will.
Ik kan die strada 600 nergens vinden. Wel de 800: op die wielen kun je beslist geen brede banden monteren. Daarvoor moet de binnenbreedte van de velgen 17mm zijn. Staat dat op de velg? (622X17) Ik denk eerder 13 of 14mm. Die 600 is misschien een overjarig exemplaar. De X6 Lite is een hybride en zeker geen ATB, hij heeft wel een crankstel dat ook bij een ATB wordt gemonteerd. Een 105 crankstel is beslist nuttig, wanneer je gemiddeldes boven de 32 km/u liggen.
De Strada 600 is idd overjarig...
De prijs is toch beter dan ik dacht, als ik nu de adviesprijs zie.
Ik moet er 799 minus 10% voor neertellen, dus dat valt mij nog mee. Het geluk is dat het mijn framegrootte is, dus dat is niet verkeerd.
Wat specificaties betreft is de 600 eigenlijk prima voor een beginner, denk ik:
Chassis
Rahmen: Aluminium 7005DB t-wall
Voorvork: Alu C-Blade Aero, alu schacht
Stuurkolom: FSA Ahead Integrated Mod. 11, 1 1/8"
Remmen: Shimano BR-M422 V, stainless bolts
Aandrijving
Stuurkrans: Shimano Tiagra 4503 Hollow, 50-39-30
Versnelling h: Shimano Tiagra RD-4500GS
Versnelling v: Shimano Tiagra FD-R453
Ketting: Shimano CN-HG53
Cassette: Shimano CS-HG50.9 11-25
Pedalen: ATB Alu Dual Side
Wiel set
Naven: Shimano Tiagra HB/FH-4500
Velgen: Mavic CXP22N
Banden: Continental Sport Contact 700x32C
Cockpit
Stuur: Oxygen Driver DB Flatbar, 9°, 58cm
Frontsectie: Oxygen Driver, 25.4mm, 6°, stainless bolts
Zadel: Oxygen Raceline
Zadelhouder: Oxygen Driver 300mm
Schakel hendel: Shimano SL-R440
Rem hendel: Shimano BL-M421
Mogelijkheden:Touringkit, Optionele SKS spatborden, alu drager
Data
Gewicht: 10,4 kg
Afmetingen: 48, 52, 55, 58, 61 cm
Kleuren: Velvet Black
Wellicht dat het deze gaat worden als andere velgen/banden niet kunnen op de Strada 800.
De prijs is toch beter dan ik dacht, als ik nu de adviesprijs zie.
Ik moet er 799 minus 10% voor neertellen, dus dat valt mij nog mee. Het geluk is dat het mijn framegrootte is, dus dat is niet verkeerd.
Wat specificaties betreft is de 600 eigenlijk prima voor een beginner, denk ik:
Chassis
Rahmen: Aluminium 7005DB t-wall
Voorvork: Alu C-Blade Aero, alu schacht
Stuurkolom: FSA Ahead Integrated Mod. 11, 1 1/8"
Remmen: Shimano BR-M422 V, stainless bolts
Aandrijving
Stuurkrans: Shimano Tiagra 4503 Hollow, 50-39-30
Versnelling h: Shimano Tiagra RD-4500GS
Versnelling v: Shimano Tiagra FD-R453
Ketting: Shimano CN-HG53
Cassette: Shimano CS-HG50.9 11-25
Pedalen: ATB Alu Dual Side
Wiel set
Naven: Shimano Tiagra HB/FH-4500
Velgen: Mavic CXP22N
Banden: Continental Sport Contact 700x32C
Cockpit
Stuur: Oxygen Driver DB Flatbar, 9°, 58cm
Frontsectie: Oxygen Driver, 25.4mm, 6°, stainless bolts
Zadel: Oxygen Raceline
Zadelhouder: Oxygen Driver 300mm
Schakel hendel: Shimano SL-R440
Rem hendel: Shimano BL-M421
Mogelijkheden:Touringkit, Optionele SKS spatborden, alu drager
Data
Gewicht: 10,4 kg
Afmetingen: 48, 52, 55, 58, 61 cm
Kleuren: Velvet Black
Wellicht dat het deze gaat worden als andere velgen/banden niet kunnen op de Strada 800.
An it harm none do what ye will.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Is het deze http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... _NL&cou=PT?
Niets mis mee met wat jij voor ogen hebt.
Niets mis mee met wat jij voor ogen hebt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Absoluut een mooi fietsje en die prijs is helemaal niet zo gek hoor. De fiets is zoals eerder gezegd vooral voor op de weg maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is om even wat onverhard mee te pikken. Eventueel ga je naar een wat dikkere band als je eerste setje versleten is en je kan ook kijken naar cyclocross bandjes. Ik denk dat die remmen het in ieder geval wel aan kunnen het is alleen even kijken of dat in het frame past. Vooral in de herfst en de winter zijn dit soort banden wel prettig als er rotzooi of sneeuw op de weg ligt. Spatbordjes zijn wel prettig als het wat natter is op de weg maar een drager zou ik er niet (permanent) opzetten tenzij je de fiets ook echt gaat gebruikn om naar het werk te fietsen. Hou hem zo kaal mogelijk, het is een mooi fietsje en je hebt al die ballast waarschijnlijk toch zelden nodig.
De velgen zijn gelijk aan de Strada 600: Mavic CXP. 35mm banden kunnen er nog net op, standaard is 32mm. Dat is dus cyclocross formaat.
je betaalt dus ca. €200 minder dan vorig jaar. Goede deal.
je betaalt dus ca. €200 minder dan vorig jaar. Goede deal.
Een bagagedrager is inderdaad wel handig, maar maakt de fiets niet mooier. Die komt er dus zeker niet op! Ik ga voor een leuke rugzak voor bagage!
Spatborden komen er voorlopig ook niet op, althans niet iets dat er vast op blijft zitten. Ik wete niet of er systemen zijn die makkelijk erop en eraf gezet kunnen worden en ook nog redelijk werken. Als het echt regent heb ik nog altijd een tweede auto om naar mijn werk te komen, dus ik ben er niet helemaal afhankelijk van, hoewel ik fietsen prefereer boven rijden.
Bij de handelaar kan ik ook mijn Gazelle Luzern uit de Gold-line inruilen. Ben nog niet met de fiets daar naartoe geweest omdat ik geen tijd heb tot na het weekend.
De verkoper schat echter dat ik tussen de 300 en 600 euro kan krijgen voor die fiets. Ik reken zelf eens op een 450 euro, aangezien de fiets pas 1000 km gelopen heeft en in showroomstaat verkeerd.
Mocht iemand die fiets voor die prijs willen kopen dan is hij welkom... Het is een herenmodel met 61 cm. frame en bouwjaar is 2007.
Mocht ik deze prijs ervoor krijgen (voor minder doe ik het niet) dan ga ik voor de Strada 800, modeljaar 2011 of zelfs 2012.
De enige extra's die ik dan nodig heb, zijn een goed slot, een mooie bidonhouder met bidon, een setje goede handgrepen en evt. andere pedalen.
<->
10,4 kg <-> 9,9 kg
Velvet Black <-> Velvet Grey
Chassis
Aluminium 7005DB t-wall <-> Aluminium 6061TB Superlite
Alu C-Blade Aero, alu schacht <-> Alu C-Blade Aero, alu schacht
FSA Ahead Integrated Mod. 11, 1 1/8" <-> FSA Ahead Integrated Orbit Z 9, 1 1/8"
Shimano BR-M422 V, stainless bolts <-> Shimano Deore BR-M590 V
Aandrijving
Shimano Tiagra 4503 Hollow, 50-39-30 <-> Shimano 105 FC-5603, Hollow, 50-39-30
Shimano Tiagra RD-4500GS <-> Shimano 105 RD-5700GS
Shimano Tiagra FD-R453 <-> Shimano 105 FD-R773
Shimano CN-HG53 <-> Shimano 105 CN-5600
Shimano CS-HG50.9 11-25 <-> Shimano 105 CS-5601.10 11-28
ATB Alu Dual Side <-> ATB Alu Dual Side
2.57 - 9.73 m, 3*9 <-> 2.57 - 9.73 m, 3*10
Wiel set
Mavic CXP22N <-> Fulcrum Racing 7
Shimano Tiagra HB/FH-4500 <-> ??
Continental Sport Contact 700x32C <-> Continental Sport Contact 700x28C
Cockpit
Oxygen Driver DB Flatbar, 9°, 58cm <-> Oxygen Scorpo Flatbar, 9°, 60cm
Oxygen Driver, 25.4mm, 6°, stainless bolts <-> Oxygen Scorpo, 31.8mm, 6°, stainless bolts
Oxygen Raceline <-> Oxygen Havoc, Cromoly
Oxygen Driver 300mm <-> Oxygen Scorpo 300mm
Shimano SL-R440 <-> Shimano SL-R770
Shimano BL-M421 <-> Shimano Deore BL-M590 1.5 Finger
Mogelijkheden
Optionele SKS spatborden, alu drager <-> Optionele SKS spatborden, alu drager
Highlight 2010
Lichtgewicht alu vork met alu schacht <-> Licht en snelle fitness bike
Shimano Tiagra groep met compact crank <-> Efficiente Shimano Tripple crankset
Lichtgewicht Hollowtec2 trapas <-> Hoogwaardig scorpo stuur
Zitbuis met versterkte bracket <-> Continental low-friction tires
Spatborden komen er voorlopig ook niet op, althans niet iets dat er vast op blijft zitten. Ik wete niet of er systemen zijn die makkelijk erop en eraf gezet kunnen worden en ook nog redelijk werken. Als het echt regent heb ik nog altijd een tweede auto om naar mijn werk te komen, dus ik ben er niet helemaal afhankelijk van, hoewel ik fietsen prefereer boven rijden.
Bij de handelaar kan ik ook mijn Gazelle Luzern uit de Gold-line inruilen. Ben nog niet met de fiets daar naartoe geweest omdat ik geen tijd heb tot na het weekend.
De verkoper schat echter dat ik tussen de 300 en 600 euro kan krijgen voor die fiets. Ik reken zelf eens op een 450 euro, aangezien de fiets pas 1000 km gelopen heeft en in showroomstaat verkeerd.
Mocht iemand die fiets voor die prijs willen kopen dan is hij welkom... Het is een herenmodel met 61 cm. frame en bouwjaar is 2007.
Mocht ik deze prijs ervoor krijgen (voor minder doe ik het niet) dan ga ik voor de Strada 800, modeljaar 2011 of zelfs 2012.
De enige extra's die ik dan nodig heb, zijn een goed slot, een mooie bidonhouder met bidon, een setje goede handgrepen en evt. andere pedalen.
<->
10,4 kg <-> 9,9 kg
Velvet Black <-> Velvet Grey
Chassis
Aluminium 7005DB t-wall <-> Aluminium 6061TB Superlite
Alu C-Blade Aero, alu schacht <-> Alu C-Blade Aero, alu schacht
FSA Ahead Integrated Mod. 11, 1 1/8" <-> FSA Ahead Integrated Orbit Z 9, 1 1/8"
Shimano BR-M422 V, stainless bolts <-> Shimano Deore BR-M590 V
Aandrijving
Shimano Tiagra 4503 Hollow, 50-39-30 <-> Shimano 105 FC-5603, Hollow, 50-39-30
Shimano Tiagra RD-4500GS <-> Shimano 105 RD-5700GS
Shimano Tiagra FD-R453 <-> Shimano 105 FD-R773
Shimano CN-HG53 <-> Shimano 105 CN-5600
Shimano CS-HG50.9 11-25 <-> Shimano 105 CS-5601.10 11-28
ATB Alu Dual Side <-> ATB Alu Dual Side
2.57 - 9.73 m, 3*9 <-> 2.57 - 9.73 m, 3*10
Wiel set
Mavic CXP22N <-> Fulcrum Racing 7
Shimano Tiagra HB/FH-4500 <-> ??
Continental Sport Contact 700x32C <-> Continental Sport Contact 700x28C
Cockpit
Oxygen Driver DB Flatbar, 9°, 58cm <-> Oxygen Scorpo Flatbar, 9°, 60cm
Oxygen Driver, 25.4mm, 6°, stainless bolts <-> Oxygen Scorpo, 31.8mm, 6°, stainless bolts
Oxygen Raceline <-> Oxygen Havoc, Cromoly
Oxygen Driver 300mm <-> Oxygen Scorpo 300mm
Shimano SL-R440 <-> Shimano SL-R770
Shimano BL-M421 <-> Shimano Deore BL-M590 1.5 Finger
Mogelijkheden
Optionele SKS spatborden, alu drager <-> Optionele SKS spatborden, alu drager
Highlight 2010
Lichtgewicht alu vork met alu schacht <-> Licht en snelle fitness bike
Shimano Tiagra groep met compact crank <-> Efficiente Shimano Tripple crankset
Lichtgewicht Hollowtec2 trapas <-> Hoogwaardig scorpo stuur
Zitbuis met versterkte bracket <-> Continental low-friction tires
An it harm none do what ye will.
Chassis
Frame Aluminium 6061TB Superlite
Voorvork Aluminium C-blade Aero vork
Stuurkolom FSA Ahead Integrated Orbit Z 9, 1 1/8"
Remmen Shimano Deore BR-M590 V
Aandrijving
Stuurkrans Shimano 105 FC-5703, Hollow, 50-39-30
Versnelling h Shimano 105 RD-5700GS
Versnelling v Shimano FD-R773
Ketting Shimano 105 CN-5601
Cassette Shimano 105 CS-5700.10 11-28
Pedalen ATB Alu Dual Side
Wiel set
Systeem wiel Fulcrum Racing 7
Banden Continental Sport Contact 700x28C
Cockpit
Stuur Oxygen Scorpo Flatbar, 9°, 60 cm
Frontsectie Oxygen Scorpo, 31.8 mm, 6°, stainless bolts
Zadel Oxygen Havoc, Cromoly
Zadelhouder Oxygen Scorpo 300 mm
Schakel hendel Shimano SL-R770
Rem hendel Shimano Deore BL-M590 1.5 Fg.
Data
Gewicht 9.9 kg
Afmeting 61 cm
Kleuren Velvet Grey
Mede dankzij de hulp hier op het forum en dankzij diverse berichten op Nederlandse-, Duits- en Engelstalige pagina's heb ik uiteindelijk, vandaag dit exemplaar gekocht.
Zit alleen nog even in dubio of ik direct SPD (Shimano 105 SPD-SL PD-5700) pedalen zou kopen of ik eerst aan de fiets moet wennen, want ik heb nog geen ervaring met een dergelijke fiets en zeker niet met zulke pedalen en schoenen...
An it harm none do what ye will.