Specialized Roubaix Comp Ultegra 2012
Hallo,
Wat zijn jullie ervaringen met de Roubaix fietsen van Specialized?
Zit serieus na te denken over de 2012 versie met Ultegra.Frame vind ik bijzonder, onderscheidend van de rest en kleurstelling spreekt me al helemaal aan.
http://2wielerspecialist.nl/images/stor ... a%20X3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe goed is dit frame? Lees verschillende verhalen over het comfort en de sportiviteit De Fullcrum Racing 6 wheels kom ik niet tegen op internet, iemand daar ervaring mee?
Wil voornamelijk in NL rijden, maar ook de heuvels en bergen in. Ik ben 1,97m.
Andere serieuze optie is een Cannondale Synapse Ultegra 2011 model. Qua prijs doen ze nauwelijks voor elkaar onder.
Wat zijn jullie ervaringen met de Roubaix fietsen van Specialized?
Zit serieus na te denken over de 2012 versie met Ultegra.Frame vind ik bijzonder, onderscheidend van de rest en kleurstelling spreekt me al helemaal aan.
http://2wielerspecialist.nl/images/stor ... a%20X3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe goed is dit frame? Lees verschillende verhalen over het comfort en de sportiviteit De Fullcrum Racing 6 wheels kom ik niet tegen op internet, iemand daar ervaring mee?
Wil voornamelijk in NL rijden, maar ook de heuvels en bergen in. Ik ben 1,97m.
Andere serieuze optie is een Cannondale Synapse Ultegra 2011 model. Qua prijs doen ze nauwelijks voor elkaar onder.
De roubaix is de comfort fiets van Specialized die naar mijn idee gewoon goed staat aangeschreven.
zelf de kleuren combi van 2012 ziet er er goed uit.
Mijn personlijke mening is wel dat bij de grotere frames de verhoudingen er ietwat vreemd uit gaat zien. Iets wat er bij de Synapse wel goed blijft uitzien.
Kijk even goed naar de specificaties en ga een rondje fietsen dan merk je vanzelf op welke fiets je lekkerder zit.
zelf de kleuren combi van 2012 ziet er er goed uit.
Mijn personlijke mening is wel dat bij de grotere frames de verhoudingen er ietwat vreemd uit gaat zien. Iets wat er bij de Synapse wel goed blijft uitzien.
Kijk even goed naar de specificaties en ga een rondje fietsen dan merk je vanzelf op welke fiets je lekkerder zit.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Is deze fiets niet vrij zwaar in vergelijking met de concurrentie? Zit volgens mij boven de 8 kilo terwijl er ook fietsen zijn o.a. van Canyon die rond de 7,0 kg zitten en 2500-2700 euro kosten
Voorbeeld:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2115
Of is dat qua kwaliteit echt appels met peren vergelijken?
Voorbeeld:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2115
Of is dat qua kwaliteit echt appels met peren vergelijken?
De Roubaix is echt wel goed. Ik kom van een canyon ultimate al, (superfiets, 7,5 kg, sportieve geometrie, elke trap is raak). Omwille van (niet fietsgerelateerde) rugproblemen raadde mijn kine mij aan een comfort bike te kopen. In vergelijking met de canyon is deze wat logger, minder nerveus, maar blijft wel een echte racer. De Roubaix is gemaakt om keihard rechtdoor te knallen en dit op een zo comfortabel mogelijke manier. Waar ik met de canyon elk steentje op de weg voelde, filtert de Roubaix wat trillingen weg. Daarnaast heeft hij een comfortabele geometrie waardoor je relaxter op je fiets zit. Ik rij er regelmatig mee in de ardennen en ondanks zijn hogere gewicht (SL2 campa athena mavic ksyrium equipe: 8,6 kg) klimt hij best wel vlot. In de afdalingen behoudt hij mooi zijn lijn en is zo stabiel als een huis. In elk geval ga je met een 30 x 28 vlot bovenkomen.
Als de rug klachtenvrij is hoop ik terug op mijn canyon te kunnen rijden maar in de herfst/winter en het voorjaar (lange duurtrainingen, vlaamse klassiekers,...) heeft de Roubaix mijn voorkeur.
Ik zou dus niet zeggen dat het wat betreft kwaliteit appels en peren vergelijken is (ik vind beide steengoed) maar eerder wat betreft doeleinde. Ga je lange toerritten maken en maakt het niet uit of je 30 of 32 gemiddeld haalt is de Roubaix zeker een goede keuze. Kom je liefst als eerste van je groepje boven of wil je een sprintje trekken aan elk naambordje dan zijn er andere mogelijkheden. Bij veel dealers kan je een testrit maken met de Roubaix. Hetzelfde is in Heerlen mogelijk met de canyons.
wat uiterlijk betreft eerder voorkeur voor de canyon omwille van de teamkleuren (was tot 2010 de fiets van Gilbert). Wat me wel opvalt is dat er vaak gerefereerd wordt naar de verhoudingen van de Roubaix. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de verhouding van de Roubaix waarmee je rijdt zoals de fabrikant hem heeft ontworpen dan aan een sportieve racer met een spacertoren onder het stuur (2 cm en meer) Deze zie je vaak rondrijden en wat mij betreft is de verhouding helemaal zoek. Dit is echter maar een voorkeur.
Fulcrum maakt speciaal voor specialized wielen. Vandaar dat je deze nummer (alsook een racing 4) niet in hun catalogus tegenkomt.
Succes!
Als de rug klachtenvrij is hoop ik terug op mijn canyon te kunnen rijden maar in de herfst/winter en het voorjaar (lange duurtrainingen, vlaamse klassiekers,...) heeft de Roubaix mijn voorkeur.
Ik zou dus niet zeggen dat het wat betreft kwaliteit appels en peren vergelijken is (ik vind beide steengoed) maar eerder wat betreft doeleinde. Ga je lange toerritten maken en maakt het niet uit of je 30 of 32 gemiddeld haalt is de Roubaix zeker een goede keuze. Kom je liefst als eerste van je groepje boven of wil je een sprintje trekken aan elk naambordje dan zijn er andere mogelijkheden. Bij veel dealers kan je een testrit maken met de Roubaix. Hetzelfde is in Heerlen mogelijk met de canyons.
wat uiterlijk betreft eerder voorkeur voor de canyon omwille van de teamkleuren (was tot 2010 de fiets van Gilbert). Wat me wel opvalt is dat er vaak gerefereerd wordt naar de verhoudingen van de Roubaix. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de verhouding van de Roubaix waarmee je rijdt zoals de fabrikant hem heeft ontworpen dan aan een sportieve racer met een spacertoren onder het stuur (2 cm en meer) Deze zie je vaak rondrijden en wat mij betreft is de verhouding helemaal zoek. Dit is echter maar een voorkeur.
Fulcrum maakt speciaal voor specialized wielen. Vandaar dat je deze nummer (alsook een racing 4) niet in hun catalogus tegenkomt.
Succes!
tarmac SL3
canyon ultimate AL
campa fan
canyon ultimate AL
campa fan
Dit is idd apels en peren vergelijken. De Canyon en Roubaix zijn totaal andere fietsen bedoeld voor een andere doelgroep en met andere rij-eigenschappen. Het comfort dat de roubaix bied gaat de canyon nooit niet kunnen leveren. De Canyon stuurt daarintegen weer directer.r21 schreef:Is deze fiets niet vrij zwaar in vergelijking met de concurrentie? Zit volgens mij boven de 8 kilo terwijl er ook fietsen zijn o.a. van Canyon die rond de 7,0 kg zitten en 2500-2700 euro kosten
Voorbeeld:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2115
Of is dat qua kwaliteit echt appels met peren vergelijken?
Specialized is geintresseerd in de rij-eigenschappen, de stijfheid, het comfort en de beste combinatie van deze twee. Het gewicht speelt mee maar is een veel minder belangrijke factor.
Beter een iets zwaardere fiets die heel blijft en goed stuurt dan een lichtgewicht zwabberframe.
Mijn roubaix rijdt iig nog steeds prima
En als je benieuwd bent hoe de roubaix rijdt. Ga dan naar een goede specialized dealer in de buurt en neem een dagje (of twee) de Roubaix mee om te testen!
Dit weekend ga ik naar de dealer. De testfietsen van 2011 zijn helaas verkocht en 2012 testfietsen zijn er pas over een maand of zo.
Kan wel stuk rijden op een oudere Tarmac en zitten op een Roubaix in mijn maat die al verkocht is.
Ik ga niet voor wedstrijden, wil gewoon lekker kunnen rijden. Hard, maar wel met wat comfort. Plat onder in de beugel zal er minder bij zijn.
Voor klimmen geldt dat ik dat graag doe, waarbij ik een lekker ritme en tempo wil rijden. Mijn doel ik niet om Alp D'Hues in 50 minuten op te rijden ala Cavendish
Kan wel stuk rijden op een oudere Tarmac en zitten op een Roubaix in mijn maat die al verkocht is.
Ik ga niet voor wedstrijden, wil gewoon lekker kunnen rijden. Hard, maar wel met wat comfort. Plat onder in de beugel zal er minder bij zijn.
Voor klimmen geldt dat ik dat graag doe, waarbij ik een lekker ritme en tempo wil rijden. Mijn doel ik niet om Alp D'Hues in 50 minuten op te rijden ala Cavendish
ik ben nog erg tevreden met mijn roubaix. hij zit heerlijk en erg fijn om lange ritten op te maken. ik voel me minder gebroken als mn oude fiets als ik er af stap
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
Ben pas net begonnen met fietsen (wielrennen durf ik het nog niet te noemen!) maar ik heb ook een Roubaix (2e hands gekocht). Ook ik ben er erg blij mee, fiets ziet er prachtig uit, voor mij licht zat, en voelt stijf/stevig genoeg aan bij vlotte afdalingen.
De Specilized Secteur heeft dezelfde geometrie als de Roubaix, dus mocht je willen passen dan is dat ook nog een optie.r21 schreef:Dit weekend ga ik naar de dealer. De testfietsen van 2011 zijn helaas verkocht en 2012 testfietsen zijn er pas over een maand of zo.
Kan wel stuk rijden op een oudere Tarmac en zitten op een Roubaix in mijn maat die al verkocht is.
Ik ga niet voor wedstrijden, wil gewoon lekker kunnen rijden. Hard, maar wel met wat comfort. Plat onder in de beugel zal er minder bij zijn.
Voor klimmen geldt dat ik dat graag doe, waarbij ik een lekker ritme en tempo wil rijden. Mijn doel ik niet om Alp D'Hues in 50 minuten op te rijden ala Cavendish
Zoals MooMoo inderdaad aangeeft, alleen passen. Niet als testrijden om te vegelijken met een roubaix. Ik heb een Secteur en een Roubaix, maar beide fietsen voelen totaal anders aan tijdens fietsen. Niet met elkaar te vergelijken.MooMoo schreef: De Specilized Secteur heeft dezelfde geometrie als de Roubaix, dus mocht je willen passen dan is dat ook nog een optie.
Ik heb al een paar jaar een Roubaix. Een heerlijke comfortabele fiets, tijdens lange tochten of tochten over slechte wegen geen problemen meer met rug etc. Het is inderdaad niet de lichtste fiets die er is, wat ik als grootste voordeel heb ervaren is dat het frame stijf genoeg is in vlotte afdalingen. Het is de 1e fiets waar ik voluit mee naar beneden durf te rijden, komt mede door de langere balhoofdbuis en de minder diepe zit.