Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi nirone 7 of ..?

Hispeed
Forum-lid

Hispeed 18 aug 2011 12:57

Dag allen,

Ik ben van plan om in September een fiets te kopen en op dit moment is mijn keus gevallen op de:

Bianchi Nirone 7.
VIA NIRONE 7 Alu Campagnolo Veloce mix 10sp Compact
Color CK
Sizes 44-46-50-53-55-57-59-61-63
Frame VIA NIRONE 7 Hydro ALU
Fork Bianchi FN11 Kvid Alu/Carbon B4P - 1.1/8"
Shifters Campagnolo VELOCE™ Black 10sp
Rear derailleur Campagnolo VELOCE™ Black 10sp
Front derailleur Campagnolo VELOCE™ Black 10sp
Crankset Fsa Omega MegaExo Compact 10sp 50/34
Chain KMC DX10AC 10sp
Sprocket Campagnolo VELOCE™ UD™ 10sp 12/25
Rear hub Fac Michelin RACING 28H with logo reparto corse
Front hub Fac Michelin RACING 28H with logo reparto corse
Spokes Inox 2mm - BLACK + 4 WHITE spokes per wheels
Rims Mach 1 VERSUS black with logo reparto corse
Stem Reparto Corse DA-32 3D forged alloy Super Over
Handlebar Reparto Corse JD-RA37A.2 Compact alloy 2014
Tape handlebar La spirale Ribbon
Seatpost Reparto Corse SP-968-G Carbon fiber 31.6mm
Saddle selle san marco ponza power

Kosten: €995 bij Vos en Salden.

Ik hou dit forum al een aantal maanden bij ben benieuwdt naar jullie imput bij de volgende 2 vragen.

1:Kan je voor dit geld een betere fiets kopen dan de Bianchi en dan niet gevoelsmatig zoals koop een Rose want dat is duitse degelijkheid etc, maar naar de groep/frame/wielen kijkend. Ik heb in ieder geval mijn vragen bij de wielen van de Nirone. Het liefst heb ik een sloping frame, moet wel toegeven omdat dit er vooral mooier uitziet dan een rechte.

2: Als ik dan toch de Nirone zou kiezen, krijg ik dan het meeste voor mijn geld bij een Shimano 105 10sp Triple of bij een Veloce mix 10sp Compact? Mijn gevoel zegt de 105 vanwege de diversiteit met de triple.

Even wat extra informatie wat eventueel de keuze kan beinvloeden voor een eventuele aankoop:
Ik ben 1.90 en weeg 82 kilo, ik rij 2x/3x in de week korte tochtjes van 30-35 km. En wil dit ook gaan uitbouwen naar langere tochten.

Alvast bedankt!

dario
Forum-lid

dario 18 aug 2011 13:40

De Veloce en 105 zijn evenwaardig; het is ook niet zo dat een triple béter is dan een compact (of omgekeerd), dat hangt gewoon van jezelf af, en vooral van je manier van fietsen (met een triple heb je weliswaar een iets groter bereik, maar met een 34/26 raak je met wat training normaal ook wel iedere berg op). En zelf vind ik een derailleur met twee bladen makkelijker zuiver af te stellen dan een met drie.
Ik weet dat vroeger de standaard 'Bianchi'-wielen op zo'n fiets door Ambrosio werden gemaakt, en weliswaar solide, maar nogal zwaar waren. Die Mach1 is mij niet bekend - maar de wielen die onder de andere fiets staan zullen kwalitatief wel vergelijkbaar zijn vermoed ik... (als je eerder zwaar bent zijn de goedkoopste Shimano-wielen alvast geen aanrader)
Overigens lijkt 'Duitse degelijkheid' mij nu niet meteen een gevoelsmatig argument: bij Rose heb je objectief zeker veel kwaliteit voor je geld, maar als je die Via Nirone (die niet superlicht is, maar wel zeker strak en degelijk!) voor 995 kunt vinden dan moet die qua prijs-kwaliteit zeker niet voor Rose onderdoen. Wèl een gevoelsmatig argument is dat bij een èchte Bianchi traditioneel Campagnolo hoort - nog los van het esthetische aspect... (maar dit terzijde)
En als je twijfelt tussen Vos en Salden zou ik voor de tweede kiezen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Hispeed
Forum-lid

Hispeed 18 aug 2011 21:47

dus 105 op een bianchi is vloeken in de kerk? ;)
verder, kent iemand anders wel deze wielen?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 aug 2011 22:15

Lijkt mij een orima fiets voor dat geld; als je hem dan ook nog mooi vind...

Verwacht niet te veel van het opmeten bij Vos/Salden. Je kunt in ieder geval de goede maat kiezen middels de volgende tool:
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna kun je zelf nog wat met de afstelling spelen (begin met het plaatsen van de voetplaatjes onder de bal van je voet en het zadel op 0,885*binnenbeenlengte)

De velgen zijn niet heel bekend, maar een ander type van Mach 1 (CFX) wordt door Zoran (een goede wielbouwer) ongeveer de hemel ingeprezen.
http://www.mach1.fr/uk_composants/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Versus is 30 mm hoog, en dat is zeer allround.

Succes met je keuze!
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 aug 2011 22:19

Hispeed schreef:dus 105 op een bianchi is vloeken in de kerk? ;)
Nee, enkel door zeikerds en menigeen praat na dat zoiets niet zou kunnen. Schapen weet je.....
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid

dario 19 aug 2011 09:05

Hm, wie gehecht is aan traditie en zich afkeert van dominante eenheidsworst is dus een zeikerd òf een schaap?
Waar haal je overigens dat zoiets volgens mij niet zou kunnen? Ik stel duidelijk dat in dezen alleen gevoelsmatige en esthetische argumenten meespelen; Hispeed zal zelf wel groot genoeg zijn om uit te maken in hoeverre die voor hem meetellen, maar wie dat element onverschillig laat kan zich over de waarde ervan ook moeilijk uitspreken lijkt me.

(ik beschouw Shimano-adepten tenslotte óók niet als consumptie-vee zonder smaak, die Antonio Banderas enkel kennen uit kinderachtige Hollywoodfilms) :twisted:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

mrjellow
Forum-lid

mrjellow 19 aug 2011 15:34

De Bianchi Via Nirone is gewoon een goede fiets. Klaar. De Veloce groep ben ik wat minder tevreden over, ik vind hem wat harkerig. Ook het stuur is wat ondiep, maar dat is een voorkeurskwestie.

farelli
Forum-lid

farelli 22 aug 2011 21:59

Prima fiets, ook met Shimano erop. Kijk ook efkes of je stuur breed genoeg is.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Hispeed
Forum-lid

Hispeed 23 aug 2011 11:32

Is het stuur bij Bianchi aan de smalle kant dan?

farelli
Forum-lid

farelli 23 aug 2011 11:53

Nee, dat niet persé. Alleen wordt de juiste stuurbreedte nogal eens vergeten als het over de juiste maten gaat. Ik kom hierop doordat de Gele Meneer hierboven over de diepte van het stuur begint. Snappie?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Hispeed
Forum-lid

Hispeed 23 aug 2011 13:39

Ik ga binnenkort wel even alle maten opnemen, via http://www.competitivecyclist.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan daarnaast de geometrie uitzetten van de Nirone... ben dan benieuwd naar de adviezen/reacties.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 aug 2011 16:06

De Nirone is een prima fiets, jammer dat de zoekfunctie van dit forum (nog) niet goed werkt, er is namelijk al erg veel geschreven over deze populaire fiets. Je kan dit topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=41052 ff teruglezen daar wordt ie ook veel genoemd....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie