Bulls Harrier 2, Cube Attempt of Sensa Romagna?
Net als Noki in de thread 'Advies aanschaf eerste racefiets' zit ik met de vraag welke van de drie ik het beste kan nemen: Bulls Harrier 2, Cube Attempt of Sensa Romagna (of alledrie niet??). Aangezien Noki's bericht een beetje weggemoffeld was in voornoemde thread, gooi ik 'm nog een keer in de groep. Adviezen/ervaringen zijn meer dan welkom. Dank!
-
- Forum-lid
Het geijkte antwoord bij aanschaf van eerste fiets:
Ga naar een goede fm die meerdere merken heeft staan.
Laat je goed opmeten en voorlichten.
Probeer proef te rijden en laat dan je hart spreken.
veel succes
Ga naar een goede fm die meerdere merken heeft staan.
Laat je goed opmeten en voorlichten.
Probeer proef te rijden en laat dan je hart spreken.
veel succes
'aan het material kan het niet liggen '
-
- Forum-lid
Bedankt superfrog,
Ik had precies het zelfde met mijn eerste nieuwe fiets . Had ook een paar modellen voorgesteld en ben nog steeds dankbaar dat mensen op het FORA hier mij toch hebben kunnen overtuigen om deze drie tips op te volgen. Na alle metingen en proefrijden kwam ik op een hele andere uit en heb daar nog moment spijt van gehad.
Dus nogmaals succes
Ik had precies het zelfde met mijn eerste nieuwe fiets . Had ook een paar modellen voorgesteld en ben nog steeds dankbaar dat mensen op het FORA hier mij toch hebben kunnen overtuigen om deze drie tips op te volgen. Na alle metingen en proefrijden kwam ik op een hele andere uit en heb daar nog moment spijt van gehad.
Dus nogmaals succes
Patrick heeft groot gelijk. En als je je van te voren een beetje had ingelezen in de andere topic's had je dat ook al geweten. Dus eigenlijk is jouw bericht overbodig i.p.v. dit forum...Tuow schreef:Met alle respect, patrick, maar dit soort geijkte antwoorden/dooddoeners maakt fora als deze een beetje overbodig.
Dus, meet jezelf op of laat je opmeten. Bekijk de waarden die er uitkomen en vooral wat ze zeggen (vooral verhouding been/romp/arm). Bekijk aan de hand van de geometrie welke fietsen voor jou geschikt zijn. Bekijk welke fietsen binnen jouw budget vallen. En kom dan nog eens vragen welke fietsen de beste keus zal zijn. Want een Bulls en een Sensa zijn bijvoorbeeld totaal niet met elkaar te vergelijken.
-
- Forum-lid HC
Met alle respect, door zelf een beetje vooronderzoek te doen voorkom je de 'dooddoeners" van patrick 1973, en kunnen we je gerichter helpen.Maarja waarschijnlijk kick je op de kleur en doet de geometrie niet ter zake, dus kun je deze vraag beter aan je vrouw/vriendin stellen.
Ongelukkige formulering in mijn vorige bericht. Excuses.Tuow schreef:Met alle respect, patrick, maar dit soort geijkte antwoorden/dooddoeners maakt fora als deze een beetje overbodig.
Na redelijk uitvoerig informatie te hebben verzameld op het internet, en rekening houdend met zowel budget als lichaamsbouw (inseam van 93 cm bij lichaamslengte van 190 cm) en geometrie, was ik bij deze modellen uitgekomen. Reagerend op hierboven, de Bulls en Cube zijn jammergenoeg nou juist net niet verkrijgbaar in mijn favoriete kleuren (laat staan die van mijn vriendin...). Anyway, waar het me om gaat is de vraag of de ene fiets technisch duidelijk beter is dan de ander. Niet zozeer qua uitrusiting (dat heb ik zelf al uitgevogeld) maar meer met betrekking tot stijfheid van het frame e.d. Kortom, dingen die je niet uit de folders van de fabrikanten kunt opmaken.
Natuurlijk zullen proefritten e.d. in hoge mate bijdragen aan m'n keuze.
-
- Forum-lid HC
De frames van Cube en Sensa zijn van 7005 Aluminium, het Bullsframe van 6061 Alu. 7005 alu is iets sterker en hoogwaardiger, kwa gewicht maakt het niets uit. Het Bullsframe is triple butted, de andere 2 double butted, hetgeen wil zeggen dat het Bullsframe 3 verschillende diktes heeft, daar waar het frame het minste last heeft van de krachten op het frame, daar is de buis het minst dik. Het midden van de buizen dus. Bij bv het bracket, het balhoofd, waar de buizen bij elkaar komen, zijn ze het dikst.
-
- Forum-lid
tussen de bulls en de cube zit volgens mij wel een aardig prijsverschil zo'n 300 euro bij beide in 105 . De cube heeft volgens mij wel de betere wielset (fulcrum 7) wat denk bij een gewicht wat past bij 190 cm erg belangrijk is . Aleen denk ik dat voor de prijs van de cube zo'n 1150 euro ook een goede fiets met ultegra te koop is . Kijk eens bij rose op de site misschien ogen die wat saai maar prijs/kwaliteit is super.
Bovendien is een Fulcrum 7 wielset voor circa EUR 150 te koop, dus dat rechtvaardigt niet geheel de EUR 300 verschil.patrick1973 schreef:tussen de bulls en de cube zit volgens mij wel een aardig prijsverschil zo'n 300 euro bij beide in 105 . De cube heeft volgens mij wel de betere wielset (fulcrum 7) wat denk bij een gewicht wat past bij 190 cm erg belangrijk is . Aleen denk ik dat voor de prijs van de cube zo'n 1150 euro ook een goede fiets met ultegra te koop is . Kijk eens bij rose op de site misschien ogen die wat saai maar prijs/kwaliteit is super.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11