Ervaring Jaropa Wielersport
Beste mede-forumleden,
Gisteren een bod gedaan op marktplaats voor een setje wielen voor mijn op te knappen ATB. Vraagprijs was 50 euro dus ik bood (het is marktplaats) 50 euro met het verzoek de wielen dan naar me op te sturen (dus de verzendkosten waren dan voor de verkoper). Daarmee deed ik een bod van 6.75 onder vraagprijs. Naar mijn idee zeker geen irreel bod als de vraagprijs 50 euro. De wielen werden aangeboden door de firma Jaropa Wielersport te Leiden.
Letterlijk tekst van mijn mail was:
Beste Jaropa,
Voor 50 euro inclusief verzenden wil ik de wielen wel overnemen.
Hoor graag, Rikkert
Letterlijke tekst van de reactie van de firma Jaropa was:
Je bent gewoon een lul kijk waar je voor die prijs de onderdelen kan kopen klootzak
Als de firma Jaropa mijn bod had geweigerd had ik daar geen enkel probleem mee gehad. Dat is hun goed recht. Sterker nog, als ze gezegd had dat het 50 euro ex verzenden bleef, had ik nog steeds overwogen ze te kopen. Omdat ik dacht dat er wellicht iemand misbruik maakt van de marktplaats-account van de firma Jaropa, heb ik ze maar even gebeld. Ik heb verteld dat ik een bod op wielen had gedaan en verder niet. Er werd duidelijk geen misbruik gemaakt van de marktplaats-account: ik werd onderbroken met de woorden, ook weer letterlijk citaat: 'Heb je wel verstand in je rotte kop, pleur op!' en werd de hoorn erop gegooid.
Aangezien positieve en negatieve ervaringen via dit forum worden gedeeld, wilde ik deze niet aan jullie onthouden. Doe ermee wat je wilt. Mijn mening laat ik achterwege maar laat zich wel raden.
Gisteren een bod gedaan op marktplaats voor een setje wielen voor mijn op te knappen ATB. Vraagprijs was 50 euro dus ik bood (het is marktplaats) 50 euro met het verzoek de wielen dan naar me op te sturen (dus de verzendkosten waren dan voor de verkoper). Daarmee deed ik een bod van 6.75 onder vraagprijs. Naar mijn idee zeker geen irreel bod als de vraagprijs 50 euro. De wielen werden aangeboden door de firma Jaropa Wielersport te Leiden.
Letterlijk tekst van mijn mail was:
Beste Jaropa,
Voor 50 euro inclusief verzenden wil ik de wielen wel overnemen.
Hoor graag, Rikkert
Letterlijke tekst van de reactie van de firma Jaropa was:
Je bent gewoon een lul kijk waar je voor die prijs de onderdelen kan kopen klootzak
Als de firma Jaropa mijn bod had geweigerd had ik daar geen enkel probleem mee gehad. Dat is hun goed recht. Sterker nog, als ze gezegd had dat het 50 euro ex verzenden bleef, had ik nog steeds overwogen ze te kopen. Omdat ik dacht dat er wellicht iemand misbruik maakt van de marktplaats-account van de firma Jaropa, heb ik ze maar even gebeld. Ik heb verteld dat ik een bod op wielen had gedaan en verder niet. Er werd duidelijk geen misbruik gemaakt van de marktplaats-account: ik werd onderbroken met de woorden, ook weer letterlijk citaat: 'Heb je wel verstand in je rotte kop, pleur op!' en werd de hoorn erop gegooid.
Aangezien positieve en negatieve ervaringen via dit forum worden gedeeld, wilde ik deze niet aan jullie onthouden. Doe ermee wat je wilt. Mijn mening laat ik achterwege maar laat zich wel raden.
Laatst gewijzigd door rikkert op 23 aug 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Op zijn minst een aparte reactie van Jaropa. Als ik zoek op Jaropa kom ik bij een groothandel in fietsonderdelen uit, dus dat maakt het weer wat vreemder.
Jaropa heeft een hele grote magazijn opruiming gehouden als groothandel in fietsonderdelen omdat de huidige eigenaar gaat emigreren naar Portugal met zijn vrouw.
de naam Jaropa blijft wel bestaan en gaan door met een aantal merken oa. Catlike.
Ik hoop voor ze dat de nieuwe eigenaren beter met hun klanten omgaan......
de naam Jaropa blijft wel bestaan en gaan door met een aantal merken oa. Catlike.
Ik hoop voor ze dat de nieuwe eigenaren beter met hun klanten omgaan......
Zulk soort taal is not done! We moeten dit bedrijf met z'n allen boycotten, laat ze maar kapot gaan; De @#$^&*.
Ongelofelijk!
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50
Huh; deze conclusie is wel erg hard. Onderbouwing hiervoor ergens?bibske schreef:Waarschijnlijk heeft hij zijn bedrijf voor te weinig geld verkocht en probeert hij nu de nieuwe eigenaar "een slechte start" te geven. Niet erg netjes in ieder geval!
Vindt de reactie van Jaropa ongeacht de reden echt bizar....
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Mailtje gedaan naar Jaropa, dan hoor je de 2 kanten van het verhaal.
Hieronder de integrale tektst:
"Goeden dag,
Ik heb inderdaad de man gewoon afgestraft met die woorden omdat hij hersenloos is met zijn bod..
als je nu nergens een stel wielen kan kopen voor zo’n afbraak prijs en wij bieden dan een restant set aan voor 50- euro wat eigenlijk de naven+spaken+velgen kosten en misschien in een winkel nog veel dan ben je al gestoord met zo’n bod.
Je mag gerust weten dat ik Jaropa heb uitverkocht qua onderdelen en voor 100% financiële eigenaar ben van de nieuwe Jaropa-sports.com die mijn zoon gaat runner met zijn zwager en al wordt er 10 jaar niets verdiend wij nog geen zorgen hebben.
Bijgaan een foto van mijn beknopte onderkomen in Portugal.
Gelukkig liggen we niet wakker over zijn reactie en sobere verdrietige smaad
Vriendelijk groetend van een miljonar.
Jan Zoons
Morsweg 110
2332 EP Leiden
Nederland
Tel: (+31) 06 24 749873
janzoons@zonnet.nl"
"Goeden dag,
Ik heb inderdaad de man gewoon afgestraft met die woorden omdat hij hersenloos is met zijn bod..
als je nu nergens een stel wielen kan kopen voor zo’n afbraak prijs en wij bieden dan een restant set aan voor 50- euro wat eigenlijk de naven+spaken+velgen kosten en misschien in een winkel nog veel dan ben je al gestoord met zo’n bod.
Je mag gerust weten dat ik Jaropa heb uitverkocht qua onderdelen en voor 100% financiële eigenaar ben van de nieuwe Jaropa-sports.com die mijn zoon gaat runner met zijn zwager en al wordt er 10 jaar niets verdiend wij nog geen zorgen hebben.
Jan Zoons
Morsweg 110
2332 EP Leiden
Nederland
janzoons@zonnet.nl"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het wordt er niet beter op.
LOL,... minderwaardigheidscomplexje zo te zien. In ieder geval helemaal de weg kwijt,...lcsmt schreef:Mailtje gedaan naar Jaropa, dan hoor je de 2 kanten van het verhaal.
"Goeden dag,
Jan Zoons
Morsweg 110
2332 EP Leiden
Nederland
janzoons@zonnet.nl"
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50