Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Storck Vision Light

BartM21
Forum-lid

BartM21 26 aug 2011 21:35

Heeft iemand ervaring met de Storck Vision Light? Ik denk aan deze Storck of een Cannondale Caad10, beide met Ultrega montage.

Wat is een goede keuze? Zoek overigens een fiets met een comfort positie (of zo af te stellen).

Bedankt!

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 26 aug 2011 22:25

Geen idee hoe de Storck in elkaar zit, maar een Caad 10 in niet bepaald bekend als comfort fiets.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2011 22:30

De storck ook niet. Heb er 1 gehad; heerlijk koersfietsje en dus geen comfortfiets. Je doet er geen miskoop aan, ik zou het als soort van middenweg omschrijven.
Less is bore

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 27 aug 2011 01:40

BartM21 schreef:Heeft iemand ervaring met de Storck Vision Light? Ik denk aan deze Storck of een Cannondale Caad10, beide met Ultrega montage.

Wat is een goede keuze? Zoek overigens een fiets met een comfort positie (of zo af te stellen).

Bedankt!
Je maakt een geintje, hoop ik? De Storck is alles behalve een comfort fiets. Als ik naar de geometrie kijk is een keiharde 'racefiets'. Meer race wordt het bijna niet. Daar valt op geen enkele (fatsoenlijke) manier maar enigszins een comfort fiets van te maken. De Caad10 is dat overigens ook niet. De Caad8 wel maar die is niet met Ultegra leverbaar.

Als je comfort wilt met Ultegra moet je kijken naar Trek (zowel alu als carbon), Bulls (Desert Falcon) en Specialized (Roubaix).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 aug 2011 08:35

Wat bedoel je met comfort?

a) opa-afstelling: langer balhoofd en korte bovenhuis, evt. stairway to heaven stuurpen
b) comfortabel weggedrag; filtert trillingen

BartM21
Forum-lid

BartM21 27 aug 2011 14:24

Dat gaat hem dus geen van beide worden. De Bianchi Via Nirone Ultegra vind ik dan een aantrekkelijk fiets. De carbon comfort bikes worden me te duur (Cannondale Synapse bijvoordbeeld).

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 27 aug 2011 18:48

Dit zijn racefietsen en geen enkel ruitvormig frame biedt comfort (hooguit zijdelngse slapte i.c.m. een slappe vork wat met comfort wordt verwisseld). Zowel de Caad 10 als de Storck zijn gewoon stijve alu racers die met een set goede wielen (laag profiel) en niet teveel druk in de banden best een dragelijk comfort bieden.
Voor echt comfort heb je vering nodig en dat hoort niet op den racer, beide genoemde frames zijn zeker beter geslaagd dan de bianchi.

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 27 aug 2011 19:36

sharkman113 schreef:Dit zijn racefietsen en geen enkel ruitvormig frame biedt comfort (hooguit zijdelngse slapte i.c.m. een slappe vork wat met comfort wordt verwisseld). Zowel de Caad 10 als de Storck zijn gewoon stijve alu racers die met een set goede wielen (laag profiel) en niet teveel druk in de banden best een dragelijk comfort bieden.
Voor echt comfort heb je vering nodig en dat hoort niet op den racer, beide genoemde frames zijn zeker beter geslaagd dan de bianchi.
Maar ik denk dat het hier om de geometrie gaat waarbij je bij een comfort fiets wat meer rechtop zit door de hogere balhoofdbuis. Dan is in ieder geval de CAAD 10 (de Storck weet ik niet) niet de aangewezen fiets. De Bianchi Via Nirone, Bulls Desert Falcon of bijvoorbeeld de Specialized Secteur / Roubaix zijn dan geschiktere fietsen.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 27 aug 2011 20:14

In dat geval ga ik voor deze

Afbeelding

En serieus: zie regelmatig toerders voorbijkomen die op hun fiets zitten alsof ze op de wc zitten of minimaal te lang naar de hells angels hebben gekeken.
Een zit rechtop is behalve als je vastzittende ruggewervels hebt of een nekblessure helemaal nergens goed voor en levert eerder meer als minder klachten op (maar inderdaad zouden eern roubaix, synapse en nog wat producten handig op die wens inspelen)

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 27 aug 2011 22:39

Hahahahaha,.... 1-0 Hoewel ik het niet met je eens ben,... sterk antwoord. :lol:

Er is gewoon een markt voor mensen die:
- niet getraind zijn
- niet lenig genoeg zijn
- rugklachten hebben
- erbij willen horen
- op latere leeftijd beginnen met wielrennen / in hun midlifecrises zitten :mrgreen:

Voor al die mensen is een comfortframe een uitkomst. Oh,... en Tom Bonen heeft Parijs - Roubaix op een Specialized Roubaix gewonnen,.... zo gek is het dus ook weer niet.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 01 sep 2011 23:33

1-0 voor de STORCK!
De hardheid valt best mee, fiets er nu bijna 2 jaar op en absoluut geen spijt van aankoop.
Met een kanttekening dat je met wielen wel enig comfort kunt creëren, want met mijn Neutrons rijd hij met meer comfort dan met 50 mm carbon eronder.
Wanneer wordt het Zomer....

Plaats reactie