Wat dragen jullie in de winter tussen +5 en -5 ?
Hoi allemaal,
Ik wil beginnen met wielrennen. De fiets is aangeschaft, nu het kleding vraagstuk. De zomer is voorbij, dus ik zal het eerst te maken krijgen met winterkleding voor op de fiets. Ik heb internet afgezocht en veel gelezen. Ik heb wel een idee wat ik zoal moet aanschaffen om de winter door te komen. Nu wil ik jullie vragen of jullie nog tips hebben wat een absolute must is om aan te schaffen voor het fietsen in de herfst en winter. Hebben jullie een windstopper waar je echt bij zweert, of betaalbare maar goede handschoenen ? En wat doen jullie met je broek ? een kortebroek met zeem met daarover een lange zeemloze broek ? Kortom, graag jullie kledingadvies
Bedankt !!
Groeten van Bas
Ik wil beginnen met wielrennen. De fiets is aangeschaft, nu het kleding vraagstuk. De zomer is voorbij, dus ik zal het eerst te maken krijgen met winterkleding voor op de fiets. Ik heb internet afgezocht en veel gelezen. Ik heb wel een idee wat ik zoal moet aanschaffen om de winter door te komen. Nu wil ik jullie vragen of jullie nog tips hebben wat een absolute must is om aan te schaffen voor het fietsen in de herfst en winter. Hebben jullie een windstopper waar je echt bij zweert, of betaalbare maar goede handschoenen ? En wat doen jullie met je broek ? een kortebroek met zeem met daarover een lange zeemloze broek ? Kortom, graag jullie kledingadvies
Bedankt !!
Groeten van Bas
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
De goude tip is inderdaad verschillende lagen over elkaar. Je zult er vanzelf achter komen wat voor jou het beste werkt bij welke weertype.
Na een tijdje weet je precies bij die temp. en bij die wind doe ik dit aan. Enz enz.
In de echte winter bestaat het voor mij uit zweetshirt kortemouw, lange mouw, korte mouw, lange mouw daaroverheen een met fleece gevoerd thermojasje.
Voor rond de hals een fleece col, een muts voor onder de helm, eventueel nog een band voor alleen over de oren daaronder.
Voor de benen is het korte broek met zeem, beenstukken, daarover heen een lange iets gevoerde winterbroek zonder zeem, als het erg koud is doe ik er nog
losse kniestukken onderaan ook.
Dan goede handschoenen en overschoenen (bezuinig daar niet op), Dan ben ik ongeveer klaar voor vertrek.
De gevoeligste delen zijn bij mij handen, knieen en oren. Als je van jezelf weet dat bepaalde zaken gevoeliger zijn voor de kou zorg daar dan extra goed voor.
Anders loop je grote kans op blessures.
Na een tijdje weet je precies bij die temp. en bij die wind doe ik dit aan. Enz enz.
In de echte winter bestaat het voor mij uit zweetshirt kortemouw, lange mouw, korte mouw, lange mouw daaroverheen een met fleece gevoerd thermojasje.
Voor rond de hals een fleece col, een muts voor onder de helm, eventueel nog een band voor alleen over de oren daaronder.
Voor de benen is het korte broek met zeem, beenstukken, daarover heen een lange iets gevoerde winterbroek zonder zeem, als het erg koud is doe ik er nog
losse kniestukken onderaan ook.
Dan goede handschoenen en overschoenen (bezuinig daar niet op), Dan ben ik ongeveer klaar voor vertrek.
De gevoeligste delen zijn bij mij handen, knieen en oren. Als je van jezelf weet dat bepaalde zaken gevoeliger zijn voor de kou zorg daar dan extra goed voor.
Anders loop je grote kans op blessures.
- fietser1972
- Forum-lid
Bij mij worden vingers en tenen snel koud. Dus warme sokken, ruim zittende schoenen, overschoenen en goede handschoenen zijn essentieel. Voor de rest meerdere lagen over elkaar heen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- robbebopper
- Forum-lid HC
En houdt ook de advertenties van de Aldi in de gaten
Ik gebruik vaak hun thermisch ondergoed. Is van prima kwaliteit, en erg goedkoop. Ik koop ieder jaar een/twee nieuwe shirts met lange mouwen. Inmiddels een aardige verzameling opgebouwd. Ik weet na jaren door de winter te fietsen, precies wat ik bij iedere temperatuur moet aantrekken. Overigens heb ik wel het gevoel dat veel mensen veel te veel kleding aanhebben. Zolang je fietst, produceer je warmte. Je hebt echt geen vijf lagen nodig om het warm te krijgen/houden. Vooral je "extremiteiten" (leuk woord, altijd al eens willen gebruiken) moet je goed beschermen. Dus inderdaad overschoenen, goede handschoenen en een helmmuts om de oren warm te houden.
Ik gebruik vaak hun thermisch ondergoed. Is van prima kwaliteit, en erg goedkoop. Ik koop ieder jaar een/twee nieuwe shirts met lange mouwen. Inmiddels een aardige verzameling opgebouwd. Ik weet na jaren door de winter te fietsen, precies wat ik bij iedere temperatuur moet aantrekken. Overigens heb ik wel het gevoel dat veel mensen veel te veel kleding aanhebben. Zolang je fietst, produceer je warmte. Je hebt echt geen vijf lagen nodig om het warm te krijgen/houden. Vooral je "extremiteiten" (leuk woord, altijd al eens willen gebruiken) moet je goed beschermen. Dus inderdaad overschoenen, goede handschoenen en een helmmuts om de oren warm te houden.
Zelden. Ik heb deze 'zomer' trouwens ook al meer met lange dan korte mouwen gereden. Sowieso bij avondritten, maar ook bij toertochten in het weekend die altijd zo vroeg starten dat het nog te koud is voor korte mouwen.Frankie2 schreef:Zomer is voorbij maar in semptember en miss oktober zou toch ook nog wel in korte shirt en broek kunnen rijden?
in de winter zie ik er zo uit:
dit was bij nul graden en ik droeg- een zweethemd met lange mouwen
- een koersbroek
- wielrentrui
- beenstukken
- extra lange broek
- warme wintersokken
- schoenen
- dikke overschoenen
- een dik winterjack
- binnenhandschoentjes en gewone warme handschoenen
- een buff om nek en wangen warm te houden
- een warme muts
- en een zonnebril
dit was bij nul graden en ik droeg- een zweethemd met lange mouwen
- een koersbroek
- wielrentrui
- beenstukken
- extra lange broek
- warme wintersokken
- schoenen
- dikke overschoenen
- een dik winterjack
- binnenhandschoentjes en gewone warme handschoenen
- een buff om nek en wangen warm te houden
- een warme muts
- en een zonnebril
Live fast; die young. mijn blog
Ik herken me wel in rob74 maar dan nog wel een helm op
Laagjes en proberen wat voor jouw het best is
Laagjes en proberen wat voor jouw het best is
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
- timofietst
- Forum-lid
Ik weet wel dat ik deze winter een windstopper broek ga aanschaffen, vooral de zone tussen navel en halverwege de dijbenen is bij mij het 'pijnpunt' als het echt koud wordt. Alles is na een paar uur echt knalrood en tintelend van de kou!