Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

zitcomfort,bulls falcon desert vs giant defy

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 30 aug 2011 14:00

ik zou graag eens wat ervaringen lezen van personen die rijden op een Bulls Falcon Desert of Giant Defy, het gaat mij met name om het zitcomfort dat je lekker rechtop kan zitten,

ik zou dus willen weten in hoeverre deze twee bovengenoemde fietsen kwa zitcomfort gelijkwaardig aan elkaar zijn?

vlaanv
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 mei 2006 12:01

vlaanv 01 sep 2011 13:02

Waarom koop je geen stadsfiets ?, dan zit je lekker rechtop.

Gebruikersavatar
npjri
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jun 2010 17:24
Locatie: Tilburg
Contact

Gebruikersavatar npjri 01 sep 2011 14:21

Daar kan ik wel antwoord op geven. Mijn vrienden hebben de Bulls en ik de Defy. In verhouding met de Bulls zit ik bij de Defy nóg minder in de racehouding dan bij de Bulls.

Op de website in mijn handtekening zie je bij Material de twee fietsen. Het zadel is ongeveer even hoog als het stuur. Dat is een prettige positie vind ik zelf. Naar mijn mening is naast de zithouding het belangrijkste voor zitcomfort het zadel. Ik heb namelijk van de standaard Giant Defy 0 het zadel geüpgrade naar een fi'zik aliante. Dit is voor de plaatsing van mijn zitbotten echt de beste beslissing ooit geweest voor het zitcomfort. Kreeg ik eerst na 150km per week zadelpijn, nu na 500 km per week nog niet eens beginnende fijn.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 01 sep 2011 14:26

Ondertussen heeft de TS de Bulls gekocht.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Gebruikersavatar
drestar
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:08

Gebruikersavatar drestar 01 sep 2011 18:53

ja ik heb gisteren een Bulls falcon Desert 1, en ben er nog zeer tevreden over, vandaag heb ik weer 40km mee gefietst en de racehouding begint me te bevallen, heb tegen alle verwachtingen in nergens geen last van! vind het gewoon lekker op een racefiets, waar ik normaal met een gewone fiets 30 minuten me kapottrappen over deed doe ik nu in 20 minuten,een hele vooruitgang dus, :D

Plaats reactie