Welke wielset uit de volgende selectie
Ik heb weer eens wat te kiezen:
Voor mijn 2de fiets zoek ik een wielset met aluminium rand, clincher, soepel draaiend, niet te zwaar en duurzaam.
Deze lijken er aan te voldoen, maar welke draait het lekkerst?
Shimano WH-7900-C24-CL Dura Ace ~1400g
Dtswiss RR 1450 Tricon ~1450g
Easton EA90 SLX 4SL ~1400g
Fulcrum Racing Zero Model 2012 ~1460g
Reynolds Solitude ~1520g
De duurste set zit in de buurt van de 800E (hoewel de Reynolds wel echt een stuk goedkoper zijn). Als er voor dat geld iets beters is, hoor ik het natuurlijk ook graag
Voor mijn 2de fiets zoek ik een wielset met aluminium rand, clincher, soepel draaiend, niet te zwaar en duurzaam.
Reynolds Solitude ~1520g
De duurste set zit in de buurt van de 800E (hoewel de Reynolds wel echt een stuk goedkoper zijn). Als er voor dat geld iets beters is, hoor ik het natuurlijk ook graag
Zonder twijfel de zero's!Mr_T schreef:Ik heb weer eens wat te kiezen:
Reynolds Solitude ~1520g
haha, bedankt voor de eerste reacties
ja, dit wordt misschien een turf-sessie zo
zijn er mensen die zowel iets weten van de shimano's als de fulcrums om enigzins een vergelijk te maken?
ja, dit wordt misschien een turf-sessie zo
zijn er mensen die zowel iets weten van de shimano's als de fulcrums om enigzins een vergelijk te maken?
Ik heb zowel een Shimano WH7850-C24-CL als een Fulcrum Racing Zero 2010 wielset. Mijn voorkeur gaat uit naar de zero's, vind ze stabieler rijden maar voelen wel wat harder aan. Qua uiterlijk gaat mijnvoorkeur uit naar Shimano. Met de Shimano wielen heb ik 2x een klein slagje in het achterwiel gehad, met de zero's heb ik dit nog niet meegemaakt. Het schijnt dat de velgrand van de Shimano wielset dunner is dan die van de Fulcrums, zou dus eerder versleten zijn. Beide wielsets zijn gewoon goed en zul je veel plezier aan beleven.
-
- Forum-lid
Of de Campagnolo Shamal 1425gr. en voor 2012 hebben ze de Shamal ultra. alleen daar zijn nog geen prijzen van bekend (tenminste voor zover ik weet)
en het spaakpatroon zorgt ervoor dat het er ook mooi uit ziet...
Hoewel ik zelf ook de 7900 naven in mijn fiets heb, en die bollen toch wel heel mooi....
ai. moeilijke keuze...
en het spaakpatroon zorgt ervoor dat het er ook mooi uit ziet...
Hoewel ik zelf ook de 7900 naven in mijn fiets heb, en die bollen toch wel heel mooi....
ai. moeilijke keuze...
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
de zero's, zonder twijfel, meeste argumenten zijn hierboven al genoemd, het is gewoon een prima wielset
ik heb 2 sets DA C50, verscheidene fulcrums (3's) en kuipers. En de DA naven bollen het slechts van allemaal Ik moet dus geen DA meer. Voor mij zonder twijfel de zero's in dat lijstje.gekke_henkie schreef:Hoewel ik zelf ook de 7900 naven in mijn fiets heb, en die bollen toch wel heel mooi....
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het lijkt er op dat ik mijn keuze iig kan beperken tussen de Shimano en de Fulcrum. Na deze berichten en met wat anderen gesproken te hebben gaat mijn voorkeur uit naar de Fulcrums.