Ik wil een nieuwe set reservewielen kopen en heb op mijn shortlist staan:
- Mavic Ksyrium Elite
- Fulcrum 1
- DT Swiss R1500
Prijs is ongeveer gelijk. De DT Swiss voelen intuitief het beste aan omdat het conventionele wielen zijn (meeste spaken). De Mavics vind ik heel mooi, maar ik hoor daar toch ook negatieve verhalen over. Over de Fulcrum is men over het algemeen positief. Ik vind bij zowel de Mavic als de Fulcrum het aantal spaken erg weinig en vraag me af of die geschikt zijn voor mijn postuur (1,98 meter, 92 kg).
Iemand een tip? Bedankt!
Nieuwe set wielen, maar welke?
Ik rijd alweer 2 jaar op die elites en ze doen het nog steeds uitstekend. Ik ben geen voorzichtige rijder van bijna 80 kg en ik heb zelfs nog nooit een slagje in mijn wiel gehad ondanks dat ik de slechtste wegen in Italie heb bereden. Fulcrum vond ik op de een of andere manier zwaarder lopen. DT heb ik alleen MTB ervaring mee.
Ja, speling. OK bedankt, wist niet dat je dat eenvoudig kunt verhelpen.
Ik heb ook wel eens bij een FM gehoord dat de Ksyriums niet geschikt zouden zijn voor zwaardere renners. Maar de Ksyriums hingen toen naast de R-SYS. Mogelijk bedoelde deze FM dat die laatste niet geschikt zijn voor zwaardere renners..
Vind ze wel heel mooi, vooral in zwart. Heb vroeger trouwens altijd met Mavic gereden.
Ik heb ook wel eens bij een FM gehoord dat de Ksyriums niet geschikt zouden zijn voor zwaardere renners. Maar de Ksyriums hingen toen naast de R-SYS. Mogelijk bedoelde deze FM dat die laatste niet geschikt zijn voor zwaardere renners..
Vind ze wel heel mooi, vooral in zwart. Heb vroeger trouwens altijd met Mavic gereden.
Ik heb zelf de keuze gehad tussen o.a. DT-Swiss R1500 en de Mavic Ksyrium Elite en heb de DT-Swiss toen al snel van mijn shortlist afgehaald aangezien ik deze wat saaiig vind uitzien met zijn vele spaken en grijzige look. De Ksyriums zien er wat dat betreft een stuk flitsender uit vind ik. De spaken zijn ook mooi plat op het middenstuk. Vooral in combinatie met de nieuwe glossy grey Ultegra vind ik ze prachtig staan op mijn fiets. Bijgeleverd wordt een speciale nippelspanner, het eerder genoemde tooltje en een derde tooltje waarvan ik vergeten ben wat de functie is. Ik heb ze overigens pas een aantal weken, maar ze rijden heerlijk. Verder kan ik je dus helaas geen tips / informatie geven.