Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

pijn in heup

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 12 sep 2011 19:04

Sinds kort heb ik last van mijn rechterheup. De pijn zit zeg maar in het midden van de heup. Het is een stekende pijn die ik alleen heb tijdens het fietsen. Aan mijn fiets is niks veranderd en heb ook niks geld gedaan de afgelopen weken.
Een vriend zei mij dat dit aan versleten plaatjes kon liggen maar die heb ik niet iemand een idee?

hans darmstronger
Forum-lid

hans darmstronger 12 sep 2011 20:18

Dat gebeurt. Kan bursitis zijn (ontsteking van de slijmbeurs) of een peesontsteking. Is een overbelasting. Je kunt dit voorhebben door bv. vermoeid toch te gaan trainen, door koude,... Ik ben zelf gevoelig aan de pezen; Ik kan 4000KM fietsen waarvan een week in de bergen, om dan twee weken later bij een onschuldig en kort tochtje opeens last te krijgen aan knie of heup...
Ik heb preventieve zaken als tip van sportarts gekregen: rekken en strekken, opwarming en cooling down respecteren, schoenplaatsjes op sleet controleren, warm houden,... Dat helpt goed, al blijf het een gevoeligheid.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 12 sep 2011 21:09

Snel langs een sportfysio of sportarts... je wil niet te lang door met onduidelijke dingen. Als het toeneemt tijdens het sporten ligt daar een oorzaak ofzo.
Je wilt zeker geen serieuze overbelasting of ontsteking krijgen door door te fietsen, want dan ben je zo maanden verder.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 12 sep 2011 23:56

Grappig heb inderdaad dit jaar ongeveer 4000 op de teller staan met verschillende zware tochten en dan gaat het nu net mis. Morgen maar eens een afspraak maken.

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 13 sep 2011 23:48

Om maar even te updaten vandaag naar de huisarts gegaan die zelf ook fanatiek aan wielrennen doet. Die rade mij aan wat rust te nemen en toch even naar de fietsenmaker te gaan. Daar vanmiddag geweest en zadel bleek iets verzakt wat wizzie ook al zei. Nieuw zadel en ook nieuwe plaatjes gepakt en volgende week eens kijken hoe het gaat.

glorie
Forum-lid

glorie 28 sep 2011 12:32

Tip: verdwijnt het niet.. doe een bikefit!
Zie je graag op de bikemotion!

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 05 okt 2011 09:48

Gelukkig is het nu al helemaal weg.

Plaats reactie