Ik ben op zoek naar een fietscomputer waarmee je goed kunt trainen op je hartslag. Daarmee bedoel ik dat je:
* minimaal 5 verschillende hartslagzones kunt definiëren (Herstel, Duur 1, 2 & 3 en Weerstand)
* trainingsresultaten op de computer kunt analyseren met duidelijke grafiekjes e.d.
Welke fietscomputer kan dit aan?
ondersteuning hartslagzones
Wat dat betreft heb ik zelf de beste ervaringen met Polar. Ik gebruik nu een garmin maar een polar HRM met ProTrainer 5 is echt ideaal hiervoor. Je zou even op de site van Polar moeten kijken vanaf welk modellen dit allemaal kunnen. Volgens mij zijn dit er vrij veel. Bij Polar zou ik ook even checken welke software je kan gebruiken. Ik heb geen ervaringen met de online tool van Polar en weet ook of alle computer met de Protrainer 5 software werkt. Als je een Mac hebt is Polar weer vrij onhandig. De Protrainer software is niet beschikbaar voor Mac.
De feature heet bij Polar trouwens ZonePointer.
De Garmin kan het trouwens ook wel maar de software die er standaard bij zit is niet al te best vind ik persoonlijk. En als je geen behoefte hebt aan gps lijkt het me ook wat overbodig.
De feature heet bij Polar trouwens ZonePointer.
De Garmin kan het trouwens ook wel maar de software die er standaard bij zit is niet al te best vind ik persoonlijk. En als je geen behoefte hebt aan gps lijkt het me ook wat overbodig.