Vandaag een MTB gekocht 2e hands voor de winter.
Nu was ik alleen aan het denken om er ice spiker banden bij te kopen van schwalbe.
De fiets wordt gebruikt bij sneeuw of gladheid op de weg.
Alleen is het natuurlijk zo dat de fietspaden vaak vrij zijn en vroeg ik me af hoe zich dit soort banden zich houden op de droge weg.
Niet dat ik ze binnen de kortste keren kan weg gooien daar zijn ze iets te duur voor.
Ik heb dan slicks voor normaal droog weer en de ice spiker voor het extremere weer
Dus kom maar op met die ervaringen e.d.
Schwalbe ice spiker
ik heb wel eens iets gelezen over een band met aan de zijkant spikes, en als je dan iets lucht eruit laat lopen grijpen deze pas in het oppervlak. Als de band hard is raken de spikes het asfalt niet.
Denk dat als je met normale spikes gaat rijden op asfalt dat ze heel snel verdwenen zijn.
Ik heb overigens altijd kunnen fietsen met normale mountainbike banden als het glad is en/of sneeuw ligt.
Denk dat als je met normale spikes gaat rijden op asfalt dat ze heel snel verdwenen zijn.
Ik heb overigens altijd kunnen fietsen met normale mountainbike banden als het glad is en/of sneeuw ligt.
Probleem is dat ze in Nederland gelijk als een gek beginnen te strooien (logisch) waardoor je gladde niet gestrooide wegen hebt en ook wegen die helemaal ijs vrij zijn. Op de wegen die ijsvrij zijn zullen de spijkers flink slijten ben ik bang. Schwalbe had toch ook zijn band in het assortiment zoals MJ omschrijft. Of inmiddels niet meer? Ik weet zeker dat ze deze in het verleden gehad hebben en misschien nu nog.
Ik heb afgelopen winter Schwalbe Marathon Winter banden op m'n vakantiefiets gehad. Die hebben alleen spikes aan de zijkanten. Werkte perfect, zo te zien geen enkele spijker kwijtgeraakt, dat terwijl ik tussen hier en de Ardense sneeuw toch een behoorlijk eind asfalt had. Vooral op ijs zijn die fantastisch, ook zonder dat je er lucht uit laat lopen.
- plantagenet
- Forum-lid
Wat kosten zulke bandjes dan tov 'gewone' MTB/weg banden?peter1981 schreef:Niet dat ik ze binnen de kortste keren kan weg gooien daar zijn ze iets te duur voor.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
heb volgens mij iets van 55euro p/st betaald de ice spiker pro vond ik te duur bijna het dubbele.
Kan ook iets duurder zijn geweest of goedkoper geweest zijn ik heb het met een hele lading onderdelen samen gekocht
Kan ook iets duurder zijn geweest of goedkoper geweest zijn ik heb het met een hele lading onderdelen samen gekocht
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Heb afgelopen winter een paar Ice Spike Pro banden gekocht. Dikke lol mee gehad. Voor op de weg zou ik een paar andere banden kopen met spijkers en minder profiel. Als er veel sneeuw ligt zijn de Ice Spiker Pro's niet echt handig. Door het profiel "happen" ze te veel waardoor het lastig fietsen is. Spijkers slijten hoegenaamd niet op de weg.