Hallo
Ik sta op punt om een tacx VR trainer te kopen voor de wintermaanden / avonden...
Ik heb nog een mijn oude wielset over dus ik kan hierop een trainingsband leggen, zodat het wisselen een stuk makkelijker is..
Nu is mijn vraag ??
Wat doen jullie met je cassette als je de tacx gebruikt, heb je een nieuwe / andere cassette op je extra wiel zitten zodat je die ook niet hoeft te wisselen en als je dit hebt, heb je dan geen kans dat dit op elkaar inslijt zodat je zodra je je wegwielset met cassette erin zet dat die over gaat slaan of zoiets dergelijks..
Of is het slimmer om gewoon je cassette van je wegwielset over te zetten zodat het allemaal evenwichtig slijt
Cassette wisselen voor Tacx
ik heb een apart wiel met een cassette die maar tot 23 gaat, ipv de 27 die ik op m'n buitenwiel heb. vind het wel prettig om heel precies een verzet te kunnen kiezen binnen, het gaat nou eenmaal niet echt bergop voor de tv
Voor op de fietstrainer heb ik een ander wiel met trainigsband en een cassette gemonteerd met afwijkende maten t.o.v. mijn, zeg maar ,buiten wielset.
Dat maakt ook niet veel uit daar je op de bok toch andere verzetten (kunt) gaat rijden omdat een nieuwe dimensie zoals het zwaarder of lichter instellen van de bok er bij komt.
Dat maakt ook niet veel uit daar je op de bok toch andere verzetten (kunt) gaat rijden omdat een nieuwe dimensie zoals het zwaarder of lichter instellen van de bok er bij komt.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.