Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nieuwe wielen

stefan
Forum-lid

stefan 15 sep 2011 14:34

Ik zoek nieuwe wielen voor mijn MTB omdat mijn huidige eigenlijk zo goed als afgeschreven zijn. Vooral het achterwiel.

Ik zoek:
-Wielen voor schrijfrem
-Ongeveer €250,- (exclusief schijven)
-Liefst tubeless
-Gewicht maakt niet zoveel uit. Ik fiets er alleen maar wat toertochten mee in de winter. Degelijkheid heeft dus meer mijn voorkeur.
-Ik gebruik Hayes El Camino schijfremmen. Ik neem aan dat alle wielen (dus ook centerlock etc) gewoon passen met deze remmen?

Omdat ik toch regelmatig in het zuiden kom was ik aan het kijken op de website van Salden.
Shimano WH-785 XT €299,-
Shimano WH-775 XT €249,-
Shimano WH-MT65 €229,- ( zijn dit eigenlijk all mountain wielen? wat is het verschil met bovenstaande? En centerlock of 6 gaats pakken? )
Fulcrum Redmetal 3 €330,- (Eigenlijk boven het gestelde budget, Redmetal 5 kost €180,- Ook een goede optie? )
Easton XC one €300,- (weer hetzelfde als bij Fulcrum. Duurder maar de XC two kost ook €180,-. Easton heeft wel geen tubeless wielen.)

Mijn voorkeur ging uit naar de Shimano WH-775. Of zijn er misschien nog andere betere mogelijkheden? Het hoeft ook niet perse bij Salden te zijn.

Toen tubeless op de markt kwam was het helemaal geweldig. Is dat nu nog steeds zo? Of zijn de meeste er van terug gekomen? Ik volg de laatste jaren de trends bij het MTB materiaal niet echt meer dus ik weet het niet. Mijn huidige wielen zijn nog de oude vertrouwde draad wielen. (AM classic met WTB naven)

stefan
Forum-lid

stefan 16 sep 2011 20:22

Niemand?
Er staat ook wel erg veel tekst. Ik zal het iets korter formuleren. Welke wielen voor €250,-

Plaats reactie