Dag Jongens
Na wat zoeken zijn 2 fietsen mij opgevallen en heb ik nog 2 vragen.
Canyon (zelfde merk als mijn racefiets waar ik zeer tevreden over ben)
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=2057" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized (volgens de verkoper de beste alu hardtrail op de markt)
Stumpjumper comp oude model, rebba voorvork SRAM X9/X7
Of toch voor 29inch gaan?
Of een compact kopen?
gr Marc
Nieuwe MTB
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Ik zou zeker voor een 29er gaan. Je zou kunnen wachten op de canyon 29er, deze komt binnenkort als t goed is.
En over die specialized: Iedere verkoper zecht dat hij het beste frame verkoopt! (Daarmee zeg ik niet dat hij slecht is)
En over die specialized: Iedere verkoper zecht dat hij het beste frame verkoopt! (Daarmee zeg ik niet dat hij slecht is)
ik zou ook voor een 29er gaan.
maar als ik jou was zou ik eens op een 29er en op een 26er gaan rijden en het verschil ervaren.
ik heb dat ook gedaan, maar ben toch voor een fully 26er gegaan, maar dat heb ik gedaan omdat je hier in het noorden veel single tracks hebt en een 29er daar niet ideaal voor is.
maar als ik jou was zou ik eens op een 29er en op een 26er gaan rijden en het verschil ervaren.
ik heb dat ook gedaan, maar ben toch voor een fully 26er gegaan, maar dat heb ik gedaan omdat je hier in het noorden veel single tracks hebt en een 29er daar niet ideaal voor is.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
- Forum-lid HC
Ikzelf heb totaal geen problemen met single tracks. Ik rij ze sneller dan met mijn 26 fully, je moet wel ietsje meer werken.
Jed moet er dan wel op\letten dat je de goede koopt. want sommige zijn wel lui, dan zijn singeltracks wel wat lastiger.
Jed moet er dan wel op\letten dat je de goede koopt. want sommige zijn wel lui, dan zijn singeltracks wel wat lastiger.
-
- Forum-lid
Hey jongens, ik weet nieteens wat singel tracks zijn. Ik vraag me af of ik op mijn niveau wel het verschil merk tussen 29 of 26. Maar hoe zit dat nu met die compact cranks op de mtb. Is dat een grote vooruitgang? Ik kan wel wachten op de nieuwe modellen van canyon, maar nu zijn de oude in de aanbieding. En ik vind die dt swiss voorvork wel vet. Niet het zelfde als alle andere mtb's hier in de buurt.
-
- Forum-lid HC
Wat bedoel je met een compact crank? Als je niet weet wat een single track is ben je idd wel heel erg nieuw in het mtb'en
Een single track is (zoals de naam al zegt) een pad (track) dat door het bos slingert wat net breed genoeg is om op te fietsen (single dus)
Een single track is (zoals de naam al zegt) een pad (track) dat door het bos slingert wat net breed genoeg is om op te fietsen (single dus)
-
- Forum-lid
Dan was mijn vermoede goed. Ik wil gewoon wat gaan fietsen in de winter en doe dat niet graag op mijn racefiets. hier in de burt zijn heel vaak van die tochtjes waaraan je mee kunt doen. Volgensmij is dat ook heel veel singletrack. Met compact bedoel ik 2 * 10 speed. ze zeggen dat je dan beter op je fiets zit omdat je crank smaller is, en je effectief zeker net zoveel versnellingen hebt als op een triple.
-
- Forum-lid
Als iemand, nog leuke alternatieven heeft dan hoor ik dat ook graag. Als er ergens bij een fietsmaker nog een heel leuk overjarig model staat met flinke korting dan is het altijd wel interessant om te kijken.
compact maakt niet veel uit: je hebt meer keus bij 2 keer 10 ipv 2 keer 9, er zijn wel testjes met hoe de overlap precies is. met een triple kun je in de bergen straks wat makkelijker omhoog
de breedte is het zelfde: wordt bepaalt door de cranckbuis en niet door de tandwielen
als je fijnere verhoudingen wilt kan je ook de 2 grootste tandwielen weglaten en kleinere stapjes maken met de rest
frame: ga voor een aanbieding ergens. ook een giant van 3 jaar oud heeft een erg stevig frame en licht ook.
29:er idd eerst zelf proberen gewoon
de breedte is het zelfde: wordt bepaalt door de cranckbuis en niet door de tandwielen
als je fijnere verhoudingen wilt kan je ook de 2 grootste tandwielen weglaten en kleinere stapjes maken met de rest
frame: ga voor een aanbieding ergens. ook een giant van 3 jaar oud heeft een erg stevig frame en licht ook.
29:er idd eerst zelf proberen gewoon
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;