Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Aanlasnok afgebroken

wielrennerstam
Forum-lid

wielrennerstam 17 sep 2011 17:12

Afgelopen zondag is tijdens een wedstrijd de aanlasnok voor de voorderailleur van mijn Canyon Ultimate CF afgebroken/losgekomen.

Ff snel voor de uitleg, ik ben eind augustus in een wedstrijd in zuid-limburg met een gangetje van 55p/u onderuit gegaan en ik denk dat hij een tik heeft gehad aangezien ik op de kant van mijn ketting ben gevallen.

Heb van de week Canyon gebeld, die zeggen dat ik het frame moet opsturen of langsbrengen en dat zij het waarschijnlijk kunnen maken en daarbij zeggen ze dat het even sterk of misschien wel sterker is dan hiervoor, maar ik hoor ook van mensen dat het slimmer is om er iniedergeval geen wedstrijden meer op te rijden als het gemaakt kan worden omdat het juist een zwakke plek wordt :?

Wat is jullie mening hierover?

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

thido
Forum-lid

thido 17 sep 2011 18:27

Als de fabikant garandeerd dat het frame weer net zo sterk is als voorheen lijkt het me dat dat ook zo zal zijn, anders zouden ze zelf ook niet aan de reparatie beginnen gok ik.

jasperr
Forum-lid

jasperr 18 sep 2011 10:15

Als ik het goed heb zit die aanlasnok gewoon op de zitbuis vastgeplakt met lijm en popnagels. Indien het een beetje 'netjes' afgescheurd is, kunnen ze er dus zo een nieuwe op plakken/nagelen.
Dus gewoon het frame opsturen en niet zelf gaan proberen, dan ben je meteen je garantie kwijt.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 sep 2011 11:02

jasperr schreef:Als ik het goed heb zit die aanlasnok gewoon op de zitbuis vastgeplakt met lijm en popnagels. Indien het een beetje 'netjes' afgescheurd is, kunnen ze er dus zo een nieuwe op plakken/nagelen.
Dus gewoon het frame opsturen en niet zelf gaan proberen, dan ben je meteen je garantie kwijt.
+1; het ziet er netjes uit bij je frame. Zal wel een nieuwe aanlasnok op moeten, maar laat het vooral door Canyon doen.
Afbeelding

skimons
Forum-lid

skimons 19 sep 2011 10:38

netjes van canyon dat ze aanbieden om het te fixen, dus ik zou het gewoon door canyon laten oplossen. zij kunnen je altijd nog adviseren om er niet meer op te rijden. als ze dat niet doen, zie ik niet in waarom je er geen wedstrijden mee kunt rijden. en anders heb je een trainings / winterfiets. zelf (laten) doen is af te raden.

de meeste fabrikanten zouden hier heel anders mee omgaan denk ik (weggooien, niet meer mee rijden en geen garantiegeval)

Plaats reactie