kleine krakjes als ik trap
Wat voor een bottom bracket zit erop? Externe lagers of BB30? In het geval van externe lagers kan het opnieuw monteren met vet/wit loodgieterstape helpen.
Verder kan het met een alu frame nogal een zoektocht zijn. Denk aan:
- kettingbladboutjes
- bottom bracket lagers
- trappers
- cassette die niet goed vast zit
- zadelpen
- bevestiging van snelspanners op het frame even vetten
- rem/versnellingkabels die kraken in de nokjes op het frame
- etc etc etc
Alle mogelijke dingen gewoon even demonteren en met vet/montagepasta weer vast zetten. Dikke kans dat het dan wel weg is.
Kraakjes zijn irritant en kunnen overal vandaan komen! Ik heb ook al eens lang gezocht en het was weg toen ik mijn oude schoenen weer eens aan had omdat mijn gebruikelijke nogal nat waren...
Verder kan het met een alu frame nogal een zoektocht zijn. Denk aan:
- kettingbladboutjes
- bottom bracket lagers
- trappers
- cassette die niet goed vast zit
- zadelpen
- bevestiging van snelspanners op het frame even vetten
- rem/versnellingkabels die kraken in de nokjes op het frame
- etc etc etc
Alle mogelijke dingen gewoon even demonteren en met vet/montagepasta weer vast zetten. Dikke kans dat het dan wel weg is.
Kraakjes zijn irritant en kunnen overal vandaan komen! Ik heb ook al eens lang gezocht en het was weg toen ik mijn oude schoenen weer eens aan had omdat mijn gebruikelijke nogal nat waren...
-
- Forum-lid
Had ik ook bij mijn Trek.
Bleken de opvulringen aan de stuurpen te zijn. Losgehaald, ingevet en het was klaar.
Het leek wel of het zadel kraakte, wat het dus niet was.
Kraakjes zijn moeilijk te achterhalen, alleen door proberen kun je de oorzaak vinden.
Bleken de opvulringen aan de stuurpen te zijn. Losgehaald, ingevet en het was klaar.
Het leek wel of het zadel kraakte, wat het dus niet was.
Kraakjes zijn moeilijk te achterhalen, alleen door proberen kun je de oorzaak vinden.
people are strange when you\'re a stranger
-
- Forum-lid
Ketting smeren?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
dacht dat het was omdat hij nieuw was,maar zadel,stuur en dergelijke is het niet,als ik rustig trap hoor je het niet,alleen als ik krachtig trap,StefanJ schreef:Als de fiets dat overigens altijd heeft gedaan, waarom ben je er dan niet mee terug gegaan naar de verkoper?
- plantagenet
- Forum-lid
't is al genoemd....heb je zadelpen er al eens uitgehaald en opnieuw ingevet en gemonteerd? Bij mij verhielp dat een vervelend getik. Overigens is eenvoudig te checken of het aan je zadelpen ligt door even uit je zadel te gaan bij kracht-zetten.
Ook je lagers (ook al genoemd) kunnen dit veroorzaken. Vraag de fietsenmaker of hij die kan nakijken (vastzetten), of eventueel zelf doen met het juiste gereedschap.
Ook je lagers (ook al genoemd) kunnen dit veroorzaken. Vraag de fietsenmaker of hij die kan nakijken (vastzetten), of eventueel zelf doen met het juiste gereedschap.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- superrose
- Forum-lid
- Contact
ik had dat ook, bleek mijn zadel niet goed vast te zitten
Kraakjes kunnen overal zitten, fiets even nalopen
Kraakjes kunnen overal zitten, fiets even nalopen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
Hoor je het ook als je staand fietst?
Dan lijkt het me niet je zadel of zadelpen.
Hoor je het ook als je met losse handen fietst?
Dan lijkt het me niet je stuur/stem.
Is het bij elke trapomwenteling, of slechts na een paar omwentelingen (ketting ?).
Zo maar wat dingen die in me opkomen.
Dan lijkt het me niet je zadel of zadelpen.
Hoor je het ook als je met losse handen fietst?
Dan lijkt het me niet je stuur/stem.
Is het bij elke trapomwenteling, of slechts na een paar omwentelingen (ketting ?).
Zo maar wat dingen die in me opkomen.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Al eens geprobeerd of alle schakels even soepel bewegen? Als de montage een beetje onhandig is gedaan heb je dikke kans dat de schakel waar de pen is in gezet niet geheel lekker zit, als die dan over het kettingblad loopt, hoor je dat.