blokkerende remmen
-
- Forum-lid
best forumleden, na drie jaar andere wielen gestoken, geen nieuwe maar met ook een alluminium remrand als ik nu rem blokkeren de wielen vrijwel meteen doseren kan niet.hoe komt dit? bij andere wielset nooit last van gehad. en wat doe ik hieraan bedankt vast.wim
- plantagenet
- Forum-lid
Vreemd....blokjes komen goed neer op je velgrand als je je rem inknijpt (en dus niet deels op je band)? Probeer je velgrand eens goed schoon te maken, desnoods met een beetje poetsolie (wel goed nawrijven, anders rem je helemaal niet meer). Evt. nieuwe blokjes proberen. Als dat allemaal niet werkt zou ik het niet weten,
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- ophetkantje
- Forum-lid
Het enige waar ik aan denk is dat je remblokjes op de band komen bij de nieuwe wielset, anders kan het verschil haast niet zo groot zijn. Of je nieuwe wielen moetn ceramics zijn, dat is de eerste keer vaak ook wel even schrikken, maar doseren moet ook dan gewoon mogelijk zijn.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
Dat denk ik ook idd.ophetkantje schreef:Het enige waar ik aan denk is dat je remblokjes op de band komen bij de nieuwe wielset, anders kan het verschil haast niet zo groot zijn. Of je nieuwe wielen moetn ceramics zijn, dat is de eerste keer vaak ook wel even schrikken, maar doseren moet ook dan gewoon mogelijk zijn.
Ceramisch scheelt wel iets maar een procent of 20/30 denk ikin het droog.