Polar/Look en Garmin power pedalen
Voor zover ik kan zien, gaan beide systemen vrijwel gelijk op de markt komen (begin 2012), toch? Ook eerste info tav prijs laat een gelijk niveau zien.
Ben van het systeem wel gecharmeerd; lekker compact en je hoeft alleen je pedalen te vervangen.
Hoewel wellicht koffiedik kijken, wat verwachten we van de betrouwbaarheid, zowel onderling (Polar/Look vs Garmin) als tov systemen die al langer op de markt zijn?
Ben van het systeem wel gecharmeerd; lekker compact en je hoeft alleen je pedalen te vervangen.
Hoewel wellicht koffiedik kijken, wat verwachten we van de betrouwbaarheid, zowel onderling (Polar/Look vs Garmin) als tov systemen die al langer op de markt zijn?
Polar is al een paar jaar weg kwijt dus ik moet nog maar zien of dit een succes wordt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De prijs van Polar ligt $1000 hoger dan die van een Garmin Vector en daarmee is 't eigenlijk al klaar. Met een Polar zit je vast aan een Polar computer, terwijl alle andere vermogensmeter met ANT+ werken.
Als ik zoveel geld aan een vermogensmeter uit zou geven dan zou ik een draadloze SRM of 2 Power2Max crankstellen kopen.
Ze zijn bij Polar de weg volledig kwijt geraakt toen ze de S725 introduceerde, de voorgangers (710 en 720) hadden wel auto start-stop en de 725 niet meer. Sindsdien is 't gewoon een opstapeling van misbaksels (sensoren waarvan de batterijen niet te vervangen zijn bijv, hoe kom je er in vredesnaam bij als ontwerper...), veel problemen met de betrouwbaarheid van de goedkope computers
Als ik zoveel geld aan een vermogensmeter uit zou geven dan zou ik een draadloze SRM of 2 Power2Max crankstellen kopen.
Ze zijn bij Polar de weg volledig kwijt geraakt toen ze de S725 introduceerde, de voorgangers (710 en 720) hadden wel auto start-stop en de 725 niet meer. Sindsdien is 't gewoon een opstapeling van misbaksels (sensoren waarvan de batterijen niet te vervangen zijn bijv, hoe kom je er in vredesnaam bij als ontwerper...), veel problemen met de betrouwbaarheid van de goedkope computers
Helemaal mee eens. Als dit idd het prijsverschil gaat zijn, kan Polar zich de moeite van marktintroductie wel besparen. Had een beetje gehoopt dat het Polar systeem ergens, bij een scherpe Duitse Internet aanbieder, voor onder de 500eur te krijgen zou moeten zijn. Heb een CS600 (overigens zeer tevreden over) en zag in de Polar/Look optie een mooi, eenvoudig alternatief.amclassic-fan schreef:De prijs van Polar ligt $1000 hoger dan die van een Garmin Vector en daarmee is 't eigenlijk al klaar. Met een Polar zit je vast aan een Polar computer, terwijl alle andere vermogensmeter met ANT+ werken.
Als ik zoveel geld aan een vermogensmeter uit zou geven dan zou ik een draadloze SRM of 2 Power2Max crankstellen kopen.
Ze zijn bij Polar de weg volledig kwijt geraakt toen ze de S725 introduceerde, de voorgangers (710 en 720) hadden wel auto start-stop en de 725 niet meer. Sindsdien is 't gewoon een opstapeling van misbaksels (sensoren waarvan de batterijen niet te vervangen zijn bijv, hoe kom je er in vredesnaam bij als ontwerper...), veel problemen met de betrouwbaarheid van de goedkope computers
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jul 2011 21:39
Er word door de fabrikanten gerept met "professional tools voor de massa" Dat zie ik met deze prijs alsnog niet gebeuren.
Powertap blijft voor toeristen gewoon het meest interessant (prijstechnisch).
Als Polar zo doorgaat rijdt er over 2 jaar niemand meer met een Polar en is het alleen nog maar een hardloopmerk.
Als Polar zo doorgaat rijdt er over 2 jaar niemand meer met een Polar en is het alleen nog maar een hardloopmerk.
Als Polar zo doorgaat is het binnen 2 jaar historie als je het mij vraagt. Hun nieuwste "uitvinding" (GX5) is marketing technisch een slechte zet. Hun web software is knudde (Garmin en Suunto zijn overigens niet veel beter) en ze reageren totaal niet op klachten in hun forum (slecht idee in de huidige informatiemaatschappij).havana schreef:Als Polar zo doorgaat rijdt er over 2 jaar niemand meer met een Polar en is het alleen nog maar een hardloopmerk.
Het lijkt sterk op Nokia die ook de feeling met de markt verloren heeft. Jammer, maar Garmin snapt op dit moment wat de markt wil, hoewel de utivoering wel wat te wensen over laat.
Ook Garmin zal stappen moeten zetten nu de concurrentie eindelijk wakker geworden is....
Hoe zit het met de slijtage van een pedaal? Op zich zijn de systemen als SRM en Power2max wat dat betreft mooi. Je kan het BB lager als het niet zo mooi meer loopt gewoon vervangen. Hoe zit dat met zoeen pedaalbased systeem? Ik koop nu eigenlijk elk jaar nieuwe pedalen. (geef toe een beetje lui en decadent, speedplay zero, voor zo rond de 89 eur). Maar dit is wel omdat pedalen ook gewoon slijten op de lagers en contact oppervlak met schoen.
Wat zijn de ervaringen met LOOK Keo op het gebied van slijtage?
MMMMmmm ik zal daar nu maar even zelf op gaan zoeken.
Gr GJ
Wat zijn de ervaringen met LOOK Keo op het gebied van slijtage?
MMMMmmm ik zal daar nu maar even zelf op gaan zoeken.
Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
DC rainmaker heeft een filmpje staan waarin het pedaal wordt gedemonteerd. Zo kun je mooi zien uit welke componenten het bestaat, garmin zal een aantal componenten los gaan leveren. Dit was eerst ook mijn gedachte met oog op slijtage, maar de body van het pedaal kun je dus makkelijk vervangen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02