Zijn er al disc brake wielen
Nu er bij cyclo cross ook schijfremmen zijn toegestaan zou ik verwachten dat je ook snel wielen met schijfremmen bij de fietsenmaker zou zien. Ik vind op internet echter nog helemaal niets. Bestaat er al een redelijk licht goedkoop wiel met schijfremmen, en een bijbehorende schijfrem die je ook met een shifter/rem voor een race stuur kan bedienen? Dit lijkt me wel wat voor woon/werk.
Tips iemand?
Tips iemand?
kijk eens in de laatste editie van Tour, duits tijdschrift. staan iets van 6 cyclecrossers met schijfremmen in, dus ook in combinatie met STI
voor naven kun je gewoon ATB naven gebruiken denk ik. je hebt ze ook met variabele breedte van de achternaaf (kun je ombouwen), sowieso van DT, maar vast ook meerdere varianten
oh en 29-er wielen moeten ook gewoon passen. zijn wel 135 mm, maar da's op te lossen (zie hierboven)
voor naven kun je gewoon ATB naven gebruiken denk ik. je hebt ze ook met variabele breedte van de achternaaf (kun je ombouwen), sowieso van DT, maar vast ook meerdere varianten
oh en 29-er wielen moeten ook gewoon passen. zijn wel 135 mm, maar da's op te lossen (zie hierboven)
Met een setje schijfremnaven en racevelgen kun je natuurlijk zo een setje (laten) vlechten.
Mavic heeft al jaren een setje met schijfremnaven en racevelgen: de Speedcity.
Van Avid heb je de BB7 road voor gebruik met race remhendels.
Enige probleem is nog dat er voor zover ik weet alleen schijfrem achternave in 135mm breedte te krijgen zijn, maar ik weet eigenlijk ook niet welke inbouwbreedte de CX frames met schijfremnokjes hebben.
Mavic heeft al jaren een setje met schijfremnaven en racevelgen: de Speedcity.
Van Avid heb je de BB7 road voor gebruik met race remhendels.
Enige probleem is nog dat er voor zover ik weet alleen schijfrem achternave in 135mm breedte te krijgen zijn, maar ik weet eigenlijk ook niet welke inbouwbreedte de CX frames met schijfremnokjes hebben.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Offtopic, maar wel interessant.
Trickstuff stond op de Eurobike met een apparaatje waarbij de remkabel een zuigertje aandrijft. Een prototype, en ik vermoed dat zoiets niet snel in productie genomen zal worden.
Bikeradar
Trickstuff stond op de Eurobike met een apparaatje waarbij de remkabel een zuigertje aandrijft. Een prototype, en ik vermoed dat zoiets niet snel in productie genomen zal worden.
Bikeradar
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Zou wel een oplossing zijn voor remmen met een crossert.
Frogglegg remtype´s die staan vooral bekend om de abominabele slechte remkracht.
Zou zelf dan liever een set XTR Vbrake´s gebruiken dan heb je tenminste remkracht.
Grtz ; mtbfool
Frogglegg remtype´s die staan vooral bekend om de abominabele slechte remkracht.
Zou zelf dan liever een set XTR Vbrake´s gebruiken dan heb je tenminste remkracht.
Grtz ; mtbfool
OK, ik begrijp dat het dan een kwestie is van apart een naaf, remmen, velgen, spaken en handgrepen kopen en die door de FM (of zelf) in elkaar laten zetten. Ik had gehoopt dat er zeg maar een soort fulcrum7 schijfremversie zou zijn.
Brengt mij op een andere vraag. Is een CX velg ook breder dan aan gewone race velg om de bredere band aan te kunnen?
Brengt mij op een andere vraag. Is een CX velg ook breder dan aan gewone race velg om de bredere band aan te kunnen?
Kleijn schreef:OK, ik begrijp dat het dan een kwestie is van apart een naaf, remmen, velgen, spaken en handgrepen kopen en die door de FM (of zelf) in elkaar laten zetten. Ik had gehoopt dat er zeg maar een soort fulcrum7 schijfremversie zou zijn.
Fulcrum levert wel kant en klare discbrake wielen voor de 29" mountainbike!
Zelfde diameter als racefietswielen (ETRTO 622mm)!
Velgen zijn ietsjes breder dan standaard racevelgen, maar met een 28mm bandje moet dat geen probleem zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Scepticus schreef:Kleijn schreef:OK, ik begrijp dat het dan een kwestie is van apart een naaf, remmen, velgen, spaken en handgrepen kopen en die door de FM (of zelf) in elkaar laten zetten. Ik had gehoopt dat er zeg maar een soort fulcrum7 schijfremversie zou zijn.
Fulcrum levert wel kant en klare discbrake wielen voor de 29" mountainbike!
Zelfde diameter als racefietswielen (ETRTO 622mm)!
Velgen zijn ietsjes breder dan standaard racevelgen, maar met een 28mm bandje moet dat geen probleem zijn.
precies, zeker als de inbouwbreedte 135 is, gewoon 29-er wielen kopen