Welke reserveonderdelen en gereedschappen hebben jullie?
-
- Forum-lid
Ik ben een lijstje aan het maken met reserveonderdelen en gereedschappen die ik voor onderweg wil meenemen.
- binnenband;
- plaksetje;
- pompje;
- schakelkabel;
- remkabel;
- imbussetje.
Wat hebben jullie zoal bij je?
- binnenband;
- plaksetje;
- pompje;
- schakelkabel;
- remkabel;
- imbussetje.
Wat hebben jullie zoal bij je?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Telefoon is inderdaad ook niet onbelangrijk!
ik ga idd ook niet zonder van huis. Verder heb ik naast biba, pompje, plakkers en bandenlichters ook altijd een kettingpons bij. Nog nooit nodig gehad, maar een kettingbreuk lijkt mij ook een reeel risico, of ben ik neurotisch?loos schreef:Geld en huissleutel.
Zitten naast bovengenoemde ook standaard in mijn zadeltasje.
- plantagenet
- Forum-lid
Dat neem ik zeker niet mee. ik heb nog nooit meegemaakt dat dit soort kabels spontaan breken. Wel heb ik een keer een rafelende schakelkabel gehad. Die heb ik toen uit voorzorg vervangen. En mijn remkabels vervang ik preventief na ca. 3 jaar.bertpleizier schreef: - schakelkabel;
- remkabel;
Uitzondering is misschien als je in de bergen fietst, want dan wil je zeker niet verder met slechts één remkabel; maar hier op het vlakke durf ik de rit nog wel (defensief) uit te rijden met één remkabel.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Als je schakelkabel breekt en je moet nog 100 km terug fietsen op het binnenblad, dat is ook niet fijn.
Want, jij fietst nooit langzamer dan 35?bertpleizier schreef:Als je schakelkabel breekt en je moet nog 100 km terug fietsen op het binnenblad, dat is ook niet fijn.
OT: meer dan een biba, een CO2 patroon en een setje ligters neem ik niet mee (+ een telefoon voor als ineens al mijn rem en schakelkabels tegelijk breken )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?