Welke fiets voor dagelijks lange afstanden?
Binnen nu en een jaar verhuist mijn werk van Zutphen naar Apeldoorn. Dit houdt in dat mijn dagelijks tochtje Ulft <> Zutphen (30km, 60 per dag) binnenkort over zijn.
Nu is mijn woonplaats niet al te gunstig gelegen ten opzichte van Apeldoorn wat betreft de auto, dus ben ik op zoek naar alternatieven.
De afstand zal nu zon 100 tot 110 km per dag worden, en op een racefiets ga ik dit denk ik niet redden dagelijks.
Wat zijn de alternatieven van een racefiets (en ik wil op de rechte stukken pakweg 50 halen),
Een velomobiel lijkt mij een goede optie, maar ze zijn te duur om "te proberen". Dus vandaar dat ik jullie mening vraag.
Alvast bedankt.
Nu is mijn woonplaats niet al te gunstig gelegen ten opzichte van Apeldoorn wat betreft de auto, dus ben ik op zoek naar alternatieven.
De afstand zal nu zon 100 tot 110 km per dag worden, en op een racefiets ga ik dit denk ik niet redden dagelijks.
Wat zijn de alternatieven van een racefiets (en ik wil op de rechte stukken pakweg 50 halen),
Een velomobiel lijkt mij een goede optie, maar ze zijn te duur om "te proberen". Dus vandaar dat ik jullie mening vraag.
Alvast bedankt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 21 mar 2010 22:19
Nietwetende wat je nu aan snelheid weet te behalen tijdens de forens denk ik dat
redelijk zeker gezegd kan worden dat een velomobiel je meest reëele optie is.
Een google-optie op 'velomobiel+huren' levert redelijk wat hits op, wellicht is dat een optie.
Het is echter wel geld wat je niet steekt in je eigen 'voertuig'.
Ik zou zelf eerder voor een 'systeem' gaan waar je alleen heen of terug met de fiets gaat en de verder met het OV doorforenst.
Zo houd je de dagelijkse kilometers in je schema zonder 3,5 of meer uur te forensen, dit hangt natuurlijk ook af van de mogelijkheden op locatie.
En in het kader van flauwe humor omdat het kan:
Een bromfiets.
redelijk zeker gezegd kan worden dat een velomobiel je meest reëele optie is.
Een google-optie op 'velomobiel+huren' levert redelijk wat hits op, wellicht is dat een optie.
Het is echter wel geld wat je niet steekt in je eigen 'voertuig'.
Ik zou zelf eerder voor een 'systeem' gaan waar je alleen heen of terug met de fiets gaat en de verder met het OV doorforenst.
Zo houd je de dagelijkse kilometers in je schema zonder 3,5 of meer uur te forensen, dit hangt natuurlijk ook af van de mogelijkheden op locatie.
En in het kader van flauwe humor omdat het kan:
Een bromfiets.
Capt. Obvious to the rescue
@ capt.obvious
OV is 2 uur reizen enkele reis, gaat hem niet worden dus.
Op de racefiets haal ik gemakkelijk de 35 en als ik aanzet de 40km/u ( en houd dat ook enige tijd vol.)
En atm heb ik wel beschikking over een auto, maar dat is nou niet bepaald het zuinige type, dan sta ik 2x per week bij de pomp, en het feit dat het een nogal "fileachtige" route is, speelt hier ook mee.
OV is 2 uur reizen enkele reis, gaat hem niet worden dus.
Op de racefiets haal ik gemakkelijk de 35 en als ik aanzet de 40km/u ( en houd dat ook enige tijd vol.)
En atm heb ik wel beschikking over een auto, maar dat is nou niet bepaald het zuinige type, dan sta ik 2x per week bij de pomp, en het feit dat het een nogal "fileachtige" route is, speelt hier ook mee.
- jan-willem84
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30 aug 2011 10:43
Op de fiets naar Zutphen en verder met de trein.
Of verhuizen...
Of verhuizen...
- Superstick
- Forum-lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10
Of van die fietsen met traphulp, of hoe noem je dat? Dus dat je 2x harder gaat dan normaal, is dat niks?
Die elektrische ondersteuning werkt maar tot 25km/u anders is het een brommer, dat helpt dus niet echt als TS al makkelijk 35-40km/u op de racer haalt.
Een collega van me rijdt met een velomobiel, het is wel wat anders dan een gewone fiets. Als je lange rechte stukken rijdt lijkt het me zeker een uitkomst, ze zijn wel moeilijker en gevaarlijker om mee door de stad te manouvreren. Als alternatief kan je naar andere soorten ligfietsen kijken, je bent dan vaak wel een stuk sneller dan met een gewone fiets.
Misschien is een motor wel wat voor je, minder last van files maar wel lekker snel!
De combinatie fiets-trein is misschien inderdaad zo slecht nog niet, je bent dan wel gebonden aan een goede fietsenstalling in Zutphen, eventueel koop je een stationsbaarrel voor in Apeldoorn.
Een collega van me rijdt met een velomobiel, het is wel wat anders dan een gewone fiets. Als je lange rechte stukken rijdt lijkt het me zeker een uitkomst, ze zijn wel moeilijker en gevaarlijker om mee door de stad te manouvreren. Als alternatief kan je naar andere soorten ligfietsen kijken, je bent dan vaak wel een stuk sneller dan met een gewone fiets.
Misschien is een motor wel wat voor je, minder last van files maar wel lekker snel!
De combinatie fiets-trein is misschien inderdaad zo slecht nog niet, je bent dan wel gebonden aan een goede fietsenstalling in Zutphen, eventueel koop je een stationsbaarrel voor in Apeldoorn.
Verhuizen gaat hem niet worden, want om de 5 a 10 jaar verhuist het bedrijf en sta dan mooi te kijken tzt.
En met de fiets naar Zutphen en dan naar Apeldoorn ( of een ander punt met een directe OV verbinding) kost me ook bijna 2 uur.
Ik moet maar eens gaan kijken of ik ergens in de buurt een ligfiets en velomobiel kan proberen.
En met de fiets naar Zutphen en dan naar Apeldoorn ( of een ander punt met een directe OV verbinding) kost me ook bijna 2 uur.
Ik moet maar eens gaan kijken of ik ergens in de buurt een ligfiets en velomobiel kan proberen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
diamant verkoopt E-bikes met een top van 40. die kun je weliswaar alleen in Dld krijgen, maar dit zou al een mooie optie zijn. ik weet niet of je er in NL mee mag rijden, in Dld zijn ze volgens mij ook geregistreerd als brommer.
voorbeeld: http://www.diamantrad.com/modelle-2012/ ... a-supreme/" onclick="window.open(this.href);return false;
ulft is niet zo ver van dld vandaan, dus wellicht zit er een dealer in de buurt. let wel even op dat je voor e-bikes een dealer hebt met verstand van zaken, mocht er wat mis zijn, scheelt je dat een hoop gezeik
succes, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
voorbeeld: http://www.diamantrad.com/modelle-2012/ ... a-supreme/" onclick="window.open(this.href);return false;
ulft is niet zo ver van dld vandaan, dus wellicht zit er een dealer in de buurt. let wel even op dat je voor e-bikes een dealer hebt met verstand van zaken, mocht er wat mis zijn, scheelt je dat een hoop gezeik
succes, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nee, daar mag je in Nederland niet mee rijden. De ondersteuning mag tot maximaal 25 km/h en mag een 'nominaal' vermogen hebben van 250 Watt. Nominaal is echter door de wetgever niet gedefinieerd en daar bestaat nogal wat onduidelijkheid over.
Ga je met een E-bike harder dan 25 km/h rijden in Nederland dan rij je onverzekerd op een brommer/motor.
Ga je met een E-bike harder dan 25 km/h rijden in Nederland dan rij je onverzekerd op een brommer/motor.
Elke beetje fatsoenlijke fietsen dealer heeft FLYER in het assortiment -> deze heeft ook een Hi speed motor en wordt zonder problemen verkocht. Heeft een trapondersteuning tot 40km/h en heeft een racefiets & ATB uitvoering in het assortiment. Ook een fantastich mooie Rohlhoff naaf is te krijgen op die fietsen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless